rachel who Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Hei Min bedre halvpart var å kjøpte en brukt bilbarnestol som var ganske så full av sopp. Det var det først jeg la merke til da jeg så stolen. Så til spørsmålet: hvordan får jeg bort soppen? Noen som har gode råd her`? (selger er kontaktet og vi avleverer stolen om vi ikke får soppen bort; bare sånn for dere som ikke klarer å dy dere :gjeiper: :gjeiper: )
Gjest hudenmin Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 (endret) Vask med 5% klorinløsning (eks. 1 dl klorin til 2 liter vann). Lagt til: Leste litt fort, og trodde det var en barnestol i treverk. Men klorin er altså effektiv mot mugg, jfr. http://www.lilleborg.no/klorin , så hvis det er mulig å vaske stoffet med klorinblandingen, kan det likevel testes. Endret 18. mai 2010 av hudenmin
Gjest navnelapp Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Som regel går vel trekket an å ta av og vaske? Vask det på 60 grader, så burde det meste vere borte. Viss det ikkje kan takast av ville eg vaska det med eit vaskevatn med maskinvaskemiddel "color", 2 ts til 2 liter vatn pluss 2 ts atamon. Atamon finn du i pulverform eller flytande. Begge delar er like bra. Vask godt, la det gjerne stå litt, og spyl den rein.
rachel who Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2010 Nei, det går dessverre ikke ann å ta det av. Tusen takk for tips til dere begge.
rachel who Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2010 Forresten, hvor får jeg kjøpt Atamon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå