Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Jeg ligger og vipper på kanten til å være undervektig, og ønsker å legge på meg så jeg ligger rundt 60 kg. Jeg er 169 cm høy og veier 56 kg. Ikke så ille egentlig, men trenger litt å gå på for jeg har veldig lett for å miste vekt hvis jeg er stresset, jobber mye og får lite tid til å spise. Dette er det jeg får i meg i løpet av dagen- En brødskive med smør og ost, og en kopp te eller juice til frokost. Et eple eller ei gulrot på vei til jobb. En halv grov baguett med tunfisksalat på før jobb, og den siste halvdelen til lunsj. Drikker brus/vann. Variert middag, ofte to små poteter, litt andre grønnsaker, en laksefilet eller to kjøttkaker, osv. Og saus eller smør. Av og til is til dessert. Drikker vann. Til kvelds spiser jeg to brødskiver og et knekkebrød, variert pålegg men ofte ost. Drikker te, juice og vann. Av og til melk. Jeg er ganske aktiv, en del fysisk aktivitet på jobb og så trener jeg ca en time før jobb, styrke og utholdenhetstrening. Er innimellom ute på kveldstid og sykler eller går tur. Har en mistanke om at jeg får i meg for lite mat, for jeg er ikke genetisk disponert til å være tynn... Så hva sier dere?
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Høres lite ut når du er i såpass mye aktivitet ja.
Chanel.No5 Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Synes dette er altfor lite mat. Spesielt om du ønsker vektoppgang. Du bør ihvertfall spise 2000 kalorier og GJERNE mer til mtp. all aktiviteten din og ditt ønske om å gå opp i vekt. Her har du en dagsmeny som viser hvor mye mat og drikke 2000 kalorier er og da kan du selv sammenligne med hva du spiser i dag; http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9035&mnu2id=9037&mnu3id=9040&artid=10465
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Takk for svar, ja det ante meg at jeg fikk i meg for lite. Men samtidig så har jeg ikke tid til å sette meg ned hver tredje time og spise i en halvtime om gangen. Lett å droppe spising til fordel for andre ting... Er alene på jobb (butikk) så det er ikke innlagt noen lunsjpause. Rekker å få i meg noen munfuller mellom kundene. Har også veldig dårlig matlyst på morgenenen og må tvinge i meg den ene brødskiva jeg såvidt får i meg. På dagsmenyen fra melk.no ser jeg at kaloriinntaket er størst tidlig på dagen, hos meg er det motsatt. Lurer på om det har noe å si?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Du spiser jo nesten ingenting til frokost, men spanderer 2 brødskiver på deg selv til kvelds.
stjernekyss Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Jeg fikser heller ikke frokost, men jeg har funnet en måte å lure meg selv på Jeg lager smoothies og hiver oppi crüsli, korn, frø, nøtter etc for å få i meg fiber på en måte som ikke smaker papp. For på morgenen synes jeg alt smaker papp. Bortsett fra dette. Og det beste er at man kan drikke det, så det går raskt ned, og varer en god stund
~white lady~ Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Jeg fikser heller ikke frokost, men jeg har funnet en måte å lure meg selv på Jeg lager smoothies og hiver oppi crüsli, korn, frø, nøtter etc for å få i meg fiber på en måte som ikke smaker papp. For på morgenen synes jeg alt smaker papp. Bortsett fra dette. Og det beste er at man kan drikke det, så det går raskt ned, og varer en god stund Ikke så dumt det..har du oppskrift på noe enkelt, godt og mettende?
~white lady~ Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 Du spiser jo nesten ingenting til frokost, men spanderer 2 brødskiver på deg selv til kvelds. Ja?
stjernekyss Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 Ikke så dumt det..har du oppskrift på noe enkelt, godt og mettende? Tja, jeg bruker bare det jeg har, men feks: frosne skogsbær, isbiter, eplejuice, crüsli, solsikkekjerner, linfrø og sesamfrø. Hvis jeg har friske urter hiver jeg oppi det også. Alle mulige nøtter fungerer. Kan variere med frisk frukt også, eller andre typer frosne bær, feks jordbær. Men base blir vel juice, isbiter, cûsli/mûsli/havregryn, frø/nøtter. Bare å leke seg
~white lady~ Skrevet 19. mai 2010 #10 Skrevet 19. mai 2010 Får vel prøve meg på noe sånt imorgen tidlig da, har sikkert noe jeg kan bruke!
Gjest molte Skrevet 19. mai 2010 #11 Skrevet 19. mai 2010 Kanskje du greier å spise litt større middagsporsjon?
Chanel.No5 Skrevet 19. mai 2010 #12 Skrevet 19. mai 2010 Lurer på om det har noe å si? Ingenting å si annet enn at mange blir slapp og energiløs med lite mat på dagen pluss at det holder ett jevnt blodsukker, men om du heller spiser mesteparten av maten din om ettermiddag/kveld og det funker bra for deg så gjør du det, selv er jeg som deg der, spis heller energitett om dagen når du har det travelt, nøtter er veldig bra og enkelt, velg da gjerne de som er ubehandlet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå