Gjest Ellisiv Skrevet 19. september 2003 #1 Skrevet 19. september 2003 ...og hudpleie og hårpleie... Hva er de? Er det noen som får pes av sin mann for å bruke mye penger på seg selv? (Det får ikke jeg, jeg bare lurte sånn generelt.)
Junebug Skrevet 19. september 2003 #2 Skrevet 19. september 2003 Mannen min gir meg ikke pes i det hele tatt for å bruke penger på kosmetikk, han synes det bare er morsomt! Han sammenligner det med data (som er hans store interesse) - han er datanerd og kjøper alt mulig som har med Mac å gjøre, mens jeg kjøper store mengder sminke (og Macutstyr i tillegg...) Jeg sminker meg fordi det er dagens luksus. Da vil jeg ha produkter jeg synes funker. Jeg merker stor forskjell på en Chanel øyeskygge og en fra Collection 2000. Må også innrømme at luksusfølelsen har mye å si. Chanel har lekker innpakning og konsistens - det synes jeg feks ikke at Rimmel har. Men helt ekstrem er jeg ikke - synes feks at pudderøyeskyggene og neglelakkene til Revlon er bra, selvom det ikke er blant de dyreste merkene. Jeg har hatt masse hudproblemer og for meg funker ikke kremer fra L'Oreal. Får kviser bare jeg ser på dem. Derfor bruker jeg dyre kremer fra hudpleieren. Da ser huden min mye bedre ut. Jeg er ikke kresen når det gjelder shampoer fordi håret mitt ser OK ut selvom jeg bruker billigmerkeshampoer. Akkurat nå bruker jeg Redken, men det er mest fordi jeg hadde et svakt øyeblikk sist gang jeg var hos frisøren...
ringblomst Skrevet 19. september 2003 #3 Skrevet 19. september 2003 At jeg fortjener det . Jeg har aldri måttet forsvare meg overfor min kjære; vi prioriterer jo forskjellig. For min egen del synes jeg huden har blitt bedre etter jeg byttet fra "billig-merkene" til et dyrere. Bruker ikke så mye sminke, men etter som jeg er så fornøyd med ansiktspleie-produktene har jeg også holdt meg til sminke fra samme merket. Håret mitt blir nedprioritert med "billig-merkene", håret er så og si problemfritt i mine øyne og har så langt klart seg fint med disse.
Nala Skrevet 19. september 2003 #4 Skrevet 19. september 2003 Både hud og hår blir langt bedre med kvalitetsprodukter, synes jeg. Aldri om jeg går bort fra de merkene jeg har blitt glad i. Spanderer gjerne på meg denne luksusen. Og mannen min, han unner meg det
Gjest valmue, ikke innlogget Skrevet 19. september 2003 #5 Skrevet 19. september 2003 Jeg bruker dyrere merker fordi jeg har erfart at kvaliteten (stort sett) er mye bedre i tillegg til at jeg setter pris på luksusfølelsen. Da jeg var yngre og hadde mindre penger å rutte med var jeg atskillig mindre kresen på merker, men nå når økonomien tillater det kjøper jeg sågodt som bare kvalitets merker. Jeg tjener mine egne penger og ville aldri godta "pes" fra mannen min om at jeg bruker for mye penger på eget velvære så lenge vi begge skjøtter våre felles økonomiske forpliktelser!
Gjest Mae Skrevet 19. september 2003 #6 Skrevet 19. september 2003 Ingen kvinner skal måtte finne seg i nedsettende komm. fra sin partner ang. kosmetikkforbruk så lenge hun oppfyller sine økonomiske forpliktelser. Alle menn liker en velpleiet kvinne- men dessverre så har få menn kjennskap til at det faktisk krever endel remedier for å holde huden myk og pen, ha blankt velpleiet hår mm. Mae
sinicola Skrevet 19. september 2003 #7 Skrevet 19. september 2003 Samboeren min kjøper dyr sminke til meg han!! :D :D Synes de dyrere produktene varer lenger og virker bedre, både hud- og hårpleie
Gjest Zirine Skrevet 19. september 2003 #8 Skrevet 19. september 2003 Poenget for meg er ikke hvor mye det koster, men hvordan det føles og fungerer. Jeg er en av de kvinner som gjerne kjøper Natusan ph 5.5 - det har jeg egentlig gjort i mange år og jeg har aldri hatt behov for å bytte. Den fungerer godt, den dufter godt, den er passe fet og trekker fort inn i huden. Enkelt og greit. Jeg bruker pudder, rouge og eyeliner fra Estee Lauder, fordi jeg liker disse best - ikke fordi den ligger i en viss prisklasse. Jeg kjøper øyenskygge fra ulike leverandører, fordi jeg liker den jeg prøver - der og da. Det samme med lip liner, mascara, neglelakk og annet. Jeg kjøper sjeldent dyre kremer, såper og bodylotion, men kan gjerne gjøre det fordi akkurat DEN luktet så himla godt. Jeg er visuell av meg og glad i gode dufter ... derfor kan jeg gjerne kjøpe lotion fordi den dufter så deilig og flasken er så ubeskrivelig pen, som at jeg kjøper et billig merke som faktisk også dufter ganske så godt. For å si det kort. Jeg skjemmes ikke av min Natusan, og jeg kjøper ikke dyre merker fordi jeg vet at kvinner alltid studerer kremer og parfymer når de besøker andres bad, og jeg vil ikke virke "billig" og ukritisk Min samling er ganske så beskjeden, har ikke overfylte skap på badet - jeg bruker det jeg har til det er tomt, så kjøper jeg nytt. Det eneste måtte være parfyme. Jeg elsker deilige dufter - det er like vanskelig å glemme som god sex - man ender alltid opp med å be om mer :D
Kaktus Skrevet 20. september 2003 #9 Skrevet 20. september 2003 Poenget for meg er ikke hvor mye det koster' date=' men hvordan det føles og fungerer. [/quote']
Gjest Poirot Skrevet 20. september 2003 #10 Skrevet 20. september 2003 Kjøper gjene dyr ansiktskrem, den jeg har nå (HR) koster over 400 tror jeg. Men jeg hartørr hud som aldri slutter å flasse uten skikkelig pleie. Shampo, fuktighetskrem og peeling er billigst mulig. Mascara er Estee Lauder. Pudder er Guerlain. Eyeliner er også fint merke. Lebestift, øyenskygge, neglelakk er gjerne L'Oreal.
Gjest Hulderjenta Skrevet 20. september 2003 #11 Skrevet 20. september 2003 Det er forskjell på billig og dyrt: Dyrt = kvalitet Men dyr er også = luksus, og det liker jeg! :oops: Men jeg gjør det slik: Investerer i kvalitet når det gjelder hårshampo/kur, fuktighetskrem, renseprodukter, pudderfoundation, og concealer, men kjøper rimelig mascara, øyeskygger og lipgloss/leppestift.
Azi Skrevet 20. september 2003 #12 Skrevet 20. september 2003 Det er faktisk mannen min som pleier å gi meg gavekort til parfymeri. Han elsker å shoppe ting til meg... og jeg elsker å shoppe og det beste gaven han kan gi er å gi meg gavekort! Og det pleier faktisk være så ofte og mye at jeg går nesten aldri tom før jeg har fått enda en ny gavekort :D
Gjest Malena Skrevet 20. september 2003 #13 Skrevet 20. september 2003 Fordi når det gjelder kosmetikk så får man det man betaler for. Dessuten tjener jeg mine egne penger og betaler hus, bil og regninger - kjøper ikke uhemmet, kun når jeg trenger noe. Jeg er altså ikke en som shopper bare for å shoppe. Jeg var gift med en mann som synes jenter er finest uten sminke - og jeg husker at han stod og måpte enkelte ganger når han var med meg ut og handlet. Det bedret seg når jeg bad ham slappe av og se en annen vei når jeg betalte .
Smurfa Skrevet 20. september 2003 #14 Skrevet 20. september 2003 Både hud og hår blir langt bedre med kvalitetsprodukter' date=' synes jeg. Aldri om jeg går bort fra de merkene jeg har blitt glad i. Spanderer gjerne på meg denne luksusen. Og mannen min, han unner meg det [/quote']
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2003 #15 Skrevet 20. september 2003 Det er blitt en klisjè, synes jeg. Men jeg kjøper etter kvalitet og ikke etter pris. Jeg kan godt finne på å ha noen "billigprodukter", men da må jeg like dem og så er det også et krav at de ikke irriterer hud og hår. Jeg bruker shampo + spraybalsam fra Shiseido, pudder fra Esteè Lauder, og bodylotion fra Lumene. Så det er ikke fordi jeg vil være "posh"... I det hele tatt så får man det man betaler for i de fleste tilfeller, som Malena tidligere har sagt og det er grunnen i seg selv til at jeg velger eksklusive produkter. Mine "billig"-favviser er vaskegelè til ansikt fra Garnièr og ansikts-serum fra Nivea. Mine "dyr"-favviser er hudpleieserien IB fra Kanebo og pudderet fra Esteè Lauder. Det kostet noen hundringser, men det varer lenge og funker bra. Hvorfor henge seg opp i om det er billig eller dyrt ? Bedre å bruke det man trives med!
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2003 #16 Skrevet 20. september 2003 Det var Diva, fremdeles ikke innlogget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå