silje2nd Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Dere som er 30+, med barn fra tidligere forhold. Hvor lang tid brukte dere før dere flyttet sammen med kjæresten?
Gjest Natt Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Dere som er 30+, med barn fra tidligere forhold. Hvor lang tid brukte dere før dere flyttet sammen med kjæresten? Jeg føler det er greit å begynne å diskutere det i det hele tatt etter ca 6 mnd, og å realisere det etter alt fra 1-2 år. Jeg har opplevd 2 nesten flytte sammen forhold der det var omtrent sånn. Men av ulike årsaker tok det slutt da vi hadde begynt med realiseringen, av andre grunner. Tror at den prosessen åpnet for sider hos hverandre som vi ikke kjente til før. Så det var bare bra egentlig. Tar det for lang tid (dersom man mener at man skal flytte sammen en gang da) så mener jeg at man glir inn i et slags luksuriøst helgeforhold, som kanskje ikke ville overlevd en vanlig hverdag.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Vi skal flytte sammen nå i juni. Begge har barn på samme alder. Vi har vært sammen i nøyaktig 2 år når vi flytter sammen. Begynte å diskutere etter et halvt år, og ble fort enige om å vente i to år. Ungene har vist om det i 6 mnd, og gleder seg nå masse. Det har vært en prosess for dem også. (de er fra 9 år og nedover)
Gjest Airi Chikako Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Når man har barn sammen, synes jeg det bør ta sin tid før man flytter sammen, for at barna skal bli trygge på den nye kjæresten til mamma og for å være sikre på at forholdet til dem fungerer. Har ingen formening om akkurat hvor lang tid dette tar, det kan nok være store forskjeller. Min mor flyttet sammen med min stefar etter at de hadde vært sammen i ett år, men vi barna kjente ham fra før, så det var ikke noen stor overgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå