Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på barn snart, og har begynt å "forberede" meg litt, vil jo helst ha klaff så snart som mulig :lur: Har forsøkt å teste etter eggløsning etpar mnd, uten å få positiv test. Jeg får utslag, men aldri like sterk eller sterkere strek enn kontrollstreken. Har brukt noen som heter One Step Ovulations test strips. Jeg har helt stabil syklus på 28 dager, og vært uten p-piller ca 6 mnd. Tror jeg har merket når jeg har hatt eggløsning, men nå er jeg litt i tvil siden jeg ikke får positiv test..

Kan jeg bare gå ut fra at jeg har eggløsning siden jeg har stabil syklus, er frisk og normalvektig? Er akkurat fylt 30 år. Syns det er litt stress med temping og testing, og vil helst ikke henge meg for mye opp i det hvis jeg ikke må. Tenker da å ha sex (minst) annenhver dag når vi begynner å prøve. Noen synspunkter? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei dessverre så er det ikke en garanti at man faktisk har EL selv om man er frisk og har regelmessig menstruasjon.

Kan også hende at testene ikke registrerer hormonstigningen hos deg, men at EL er der for det. Testen registrerer dog kun at EL skal skje, 24-48 timer senere. (reg. at hormonene stiger)

Hvis du er usikker, så kan du jo gå til lege. Men de vil nok at dere prøver litt først. :)

Ikke ta sorger på forskudd!

Skrevet

Du trenger ikke ha eggløsning selv om du har regelmessig syklus. Jeg hold på som deg i månedsvis - aldri positive el-tester og fant ut via blodprøve® at jeg sjelden eller aldri har EL.

Skrevet

Du trenger ikke ha eggløsning selv om du har regelmessig syklus. Jeg hold på som deg i månedsvis - aldri positive el-tester og fant ut via blodprøve® at jeg sjelden eller aldri har EL.

Huff :tristbla: Vet du hva som gjorde at du ikke hadde EL? Hva skjedde etter at du var hos legen da?

Jeg bør ikke gi meg på EL testingen altså.. Vurderer å prøve et annet merke - noen som vet om pålitelige EL tester som ikke koster en formue? :klø:

Skrevet (endret)

Har lyst på barn snart, og har begynt å "forberede" meg litt, vil jo helst ha klaff så snart som mulig :lur: Har forsøkt å teste etter eggløsning etpar mnd, uten å få positiv test. Jeg får utslag, men aldri like sterk eller sterkere strek enn kontrollstreken. Har brukt noen som heter One Step Ovulations test strips.dere?

Disse brukte jeg også, og fikk aldri positivt på dem, selv om jeg fikk positivt på andre EL-tester og fikk påvist EL ved blodprøve. Foreslår at du tester et annet merke før du tar sorgene på forskudd. ;)

Jeg kjøpte herfra: www.billige-tester.no, brukte de stripsene lenge og de fungerte veldig greit, men ble lei av tolkingen og endte til slutt opp med digitale.

Endret av Iril
Skrevet

Huff :tristbla: Vet du hva som gjorde at du ikke hadde EL? Hva skjedde etter at du var hos legen da?

Jeg bør ikke gi meg på EL testingen altså.. Vurderer å prøve et annet merke - noen som vet om pålitelige EL tester som ikke koster en formue? :klø:

Jeg har ikke fått beskjed om hvorfor jeg ikke har EL, men det er vel manglende produksjon av hormoner. Jeg står nå i kø for å få startet opp med ivf.

Skrevet

Disse brukte jeg også, og fikk aldri positivt på dem, selv om jeg fikk positivt på andre EL-tester og fikk påvist EL ved blodprøve. Foreslår at du tester et annet merke før du tar sorgene på forskudd. ;)

Jeg kjøpte herfra: www.billige-tester.no, brukte de stripsene lenge og de fungerte veldig greit, men ble lei av tolkingen og endte til slutt opp med digitale.

Hvilken digital? :)

Skrevet

Så "bra", da er det kanskje noe feil med de stripsene! Har sett på tester fra siden du nevnt, tror jeg skal prøve de med smileansikt :)

Skrevet

Jeg har ikke fått beskjed om hvorfor jeg ikke har EL, men det er vel manglende produksjon av hormoner. Jeg står nå i kø for å få startet opp med ivf.

Bra at de/dere får hjelp da. Håper det klaffer for dere snart ;)

Skrevet

Hvilken digital? :)

Disse. Var veldig kult når smilefjeset kom, mye kulere enn å skulle tolke om en strek er like sterk som eller sterkere enn den andre.

Skrevet

Disse. Var veldig kult når smilefjeset kom, mye kulere enn å skulle tolke om en strek er like sterk som eller sterkere enn den andre.

Takk, de skal bestilles :) Jeg er i ferd med å utvikle et hat-forhold til streker, det gidder jeg ikke mer :sinna:

Skrevet

Får man kjøpt ekstra strips til de? Eller må man kjøpe en ny digital når man har brukt opp de 7 som følger med?

Skrevet

Man må kjøpe ny digital, for batteriet holder bare til de 7 stripsene som følger med.

Skrevet

Så teit...! :glare: hadde jo vært mye mer praktisk å bare kjøpe nye strips... :sjenert:

• 2 uker senere...
Skrevet

Kan anbefale de digitale fra Clearblue, fikk smilefjes på første forsøk! Bare for å sjekke testa jeg med strips fra samme urin, og da ble streken nesten like sterk som kontrollstreken. Egentlig skal jo teststreken være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, var dette jeg ble litt stressa av.. Men da har jeg ihvertfall eggløsning, så får vi se hvordan det går ;)

Skrevet

Ikke for å uroe deg, men en trenger ikke få EL selv om EL testen er positiv... Testen påviser økning i hormonnivået, men det trenger ikke bety at egget løsner..

...og en kan ha EL selv om EL testen er negativ - fordi noen har hormonstigning i en veldig kort periode og kan gå glipp av det hvis en bare tester en gang i døgnet...

Det er vel kun temping (og blodprøve) som kan påvise om EL faktisk har vært, men for de aller fleste er vel EL-tester pålitelige (regner jeg med).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...