Nuith Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Klikket meg inn på BMR kalkulatoren til matvareguiden og ble litt overrasket, er mange år siden jeg så (veldig nøye) på kaloriforbrukstabeller. Ifølge tabellen skal jeg teoretisk sett forbruke 1800 kcal om dagen med mitt aktivitetsnivå... Nå har jeg i lengre tid spist ca 1200-1500, sunt og variert, og vekten står bom stille (+/- 1 kg de 2 siste årene). Noen måte å "rette på" dette på? Burde jo gå NED i vekt om jeg spiser mindre enn jeg trenger? *sukk*
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Noen ganger tar det litt tid før kroppen skjønner at den skal gå ned i vekt. Dette kommer nok dersom du spiser variert og sunt. Hvis du ikke trener fra før kan dette være lurt da det "hjelper" kroppen litt i gang. Det er også smart å bygge muskler, for muskler øker forbrenningen. En halvtimes gåtur hver dag er faktisk godt nok.
Wiggins Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Klikket meg inn på BMR kalkulatoren til matvareguiden og ble litt overrasket, er mange år siden jeg så (veldig nøye) på kaloriforbrukstabeller. Ifølge tabellen skal jeg teoretisk sett forbruke 1800 kcal om dagen med mitt aktivitetsnivå... Nå har jeg i lengre tid spist ca 1200-1500, sunt og variert, og vekten står bom stille (+/- 1 kg de 2 siste årene). Noen måte å "rette på" dette på? Burde jo gå NED i vekt om jeg spiser mindre enn jeg trenger? *sukk* Slike kalkulatorer skal du ta med en stoooor klype salt. I følge slike kalkulatorer forbrenner jeg kanskje 10-11000 kJ om dagen, men jeg spiser da 15-20 000 kJ og har en pen vekt og lav fettprosent. Det er store individuelle forskjeller. Hvis du har spist slik du gjør nå over lenger tid og har stabil vekt, så forbrenner du like mye som du inntar.
Chanel.No5 Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Tror du spiser for lite jeg. Hva om du ikke går under 1500?. Jeg tror til og med du kan spise mer enn det og se at du da begynner å få en vektnedgang, gi kroppen ett kick med mat, så begynner den å jobbe igjen, kan være den sparer litt på det den får da det ikke er tilstrekkelig og den er redd for å gå tom og derfor fungerer ikke forbrenningen din helt som den skal. Trener du eller driver med noen form for fysisk aktivitet? Dette vil hjelpe deg å øke forbrenningen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå