Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Hvordan får man silkemyke og pene legger? Jeg føler jeg har prøvd alt! Barbering - selv om alt går bort og huden føles myk så får jeg "prikker". Det ser ut som "hullet" etter hår/hårsekk og det ser IKKE lekkert ut. Hårfjerningskrem - opplever at hårene ikke blir borte ved kun å bruke den "skrapa" som ofte ligger vedlagt. Medfører at barberhøvel tas fram noe som igjen medfører "prikker". Voks - har prøvd utallige varianter, men for det første gjør det vondt, det tar tid, jeg klarer ikke å få vekk alt og bruker man strips opplever jeg at alt limet sitter igjen på huden! Bruke pinsett.... tja, men man har jo et liv utenom
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Du sier du har prøvd alt, men må jo nesten spørre likevel - passer du på å ha nye, rene barberingshøvler, gjøre det i dusjen/badekaret osv.? Selv barberer jeg mens jeg dusjer, lar skummet være på litt, bruker skarpe engangshøvler, har på aloe vera etterpå og parfymefri krem etter aloe veraen er trukket inn og "borte".
Kirby Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Det hjelper også på prikkene å barbere med hårene istedenfor mot, da sitter du igjen med bittelitt stubb som ikke synes og du får ikke prikker. Dog må du sikkert barbere oftere på denne måten.
Djungelvrål Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 har sett dette på venninder med mørk hårvekst. Tror ikke det er så mye å gjøre med. Har du prøvd å vokse i salong? Vet de er dyrt. Et år vokset jeg leggene i mai, juni og juli. altså 3 ganger før sommeren og da var jeg hårfri i mange uker.
Focklop Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Jeg får ofte slike prikker hvis jeg barberer for ofte (!). Jeg prøver å holde ut til det nesten begynner å synes, så barberer jeg. Og da helst i dusjen. Etter ca. 3-5 minutter i dusjen sjer det noe med hårene slik at de er enklere å barbere bort og hårsekkene blir ikke like lett irriterte. Aloe vera funker også kjempebra på nybarberte legger, og for å få dem superglatte kan du smøre på en parfymefri krem, som tidligere nevnt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå