Gjest smoothie22 Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 heisann jeg har tatt noen blodprøver som gjelder jernmangel, og ringte legekontoret nå og fikk svaret på den. jeg sa at jeg ikke føler meg så mye bedre, veldig stive muskler, mye hodepine, overdreven tretthet, varmefølelese i ansiktet, lysskyhet og ømfintlige ører. han sa at det ikke ville bli bedre sånn helt med en gang, og at jernmetningen min er på 16 % nå, da den først var på 8. dette var visst langt under grensa såvidt jeg forsto ham, da grensa var mellom 15 og noe. noen som vet hva dette vil si? hva er jernmetning? er litt lost:P
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Du mener sikkert det som jeg kaller jernlager (ferritin). Det er hvor mye jern blodet inneholder. Vi jenter skal ha mellom 15-200. Vet desverre ikke så mye mer om det.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Du må snakke med legen din om hvor mange jernbaletter du bør ta daglig. Går en tid før du merker noen forskjell, men mange av plagene dine kan bli borte nå du får økt jernlageret ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå