Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... for hvor mye du betaler for klær?

Selv kjøper jeg stort sett klær på Filippa K og Oasis og synes prisnivået der er greit.

Jeg har lenge hatt lyst på en genser i cashmere og har funnet en jeg liker. Men prisen.... *au au* 2 700 kroner. Jeg har pengene, men har ennå ikke fått meg til å kjøpe den fordi jeg synes det er sykt å bruke SÅ mye penger på en genser.

Hva synes dere? Hva er deres grense for hva dere bruker på et plagg?

Videoannonse
Annonse
Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg er grenseløs.... :sjarmor:

Nei, jeg tjener ikke all verden, og må jo være litt realistisk.

Men, kjøper heller få og dyre (gode) plagg, enn mange billige - men mener det lønner seg i lengden.

Skrevet

Avhenger selvsagt av hvilket plagg det er, men jeg har absolutt en grense. Denne er ikke helt definert da, men betaler sjelden mer en 600-700 for en genser (som oftest mye mindre). I fjor fant jeg støvlettene jeg hadde lett etter så lenge, - da overskred jeg grensen for skokjøp med endel hundringser, men det var de absolutt verdt!

Går sjelden inn i butikker som holder et prisnivå som er høyere enn det jeg har tenkt å handle for, så det er ikke så ofte jeg blir fristet!

Skrevet

Men hva mener du er billig og hva mener du er dyrt, lekeball? og etter din definisjon - synes du at det vil lønne seg for meg å kjøpe meg en genser til 2 700 kroner?

Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst på en genser i cashmere og har funnet en jeg liker. Men prisen.... *au au* 2 700 kroner.

Moren min har en slik som hun kjøpte på salg i en dyr forretning for 15!år siden. Klassisk genser som er like fin den dag i dag. (og som jeg har lånt flere ganger)

Så det kan absolutt være lurt å betale litt for klassiske basic plagg i god kvalitet.

Skrevet

Jeg ville aldri betalt 2700 for en genser! :o liker å kjøpe klær som jeg kan bytte med god samvittighet når jeg er lei :wink: Mango er nok en av de dyreste butikkene jeg handler i.

Skrevet

Jeg synes 2700,- er helt sinnsykt for en genser. Det er jo bare en genser!!! Min dyreste genser koster 998,-. Da hadde jeg dårlig samvittighet i nesten en hel uke!

=)

Jeg har vel en 500 grense for klær. Litt vanskelig når jeg ser noen topper og jakker som er kjempe stilig, men de koster fra 1500 - 3500 kroner. Jeg tror jeg dropper det....

:-?

Gjest lekebøll
Skrevet
Men hva mener du er billig og hva mener du er dyrt' date=' lekeball? og etter din definisjon - synes du at det vil lønne seg for meg å kjøpe meg en genser til 2 700 kroner?[/quote']

Altså, når du tar i betraktning at du bygger opp en garderobe som du skal ha i mange år fremover:

noen tusenlapper for et klesplagg/sko er OK.

Litt vanskelig å snakke generelt her.

Jeg ville hatt litt problemer med å bruke 2700 på en genser tror jeg, men det er fordi jeg er mer opptatt av andre ting, tror jeg.

Kjoler og sko for eksempel.

Jeg har f.eks. tenkt å kjøpe en kjole til 3500, og kunne også brukt en god del på sko.

Altså - for å få kvalitet.

Nå er dette mye penger for meg, og det er ikke slik at jeg kjøper dyre klær ofte.

Men jeg velger å spare lenge for å kunne kjøpe gode (og dermed ofte dyre) plagg - så nei, jeg synes ikke det er for mye for et plagg.

Skrevet

Jeg har ganske lav grense på kjøp av klær.

Jeg velger å kjøpe billig,og heller ha mulighet til å skifte garderobe oftere.

Å gi 2700 kr for en genser,er hårreisende.

For den prisen får jeg 8-9 stk!

Skrevet

2.700 kr er jo helt sykt for EN genser da. :o

Jeg bygger ikke opp en garderobe jeg skal ha i flere år framover, jeg liker å variere.

Skrevet

Jeg kunne strukket meg til 2700 for en kjole, men ikke for en ullgenser. Jeg tror ikke kvaliteten blir så mye bedre fra 1000 til 2700 på ullgensere, der tror jeg det er merket som jafser ivei penger.

Skrevet

Jeg er enig med Lekeball, jeg... Jeg vil heller ha noen få, klassiske plagg, enn masse forskjellig av dårlig kvalitet. Brukte små 2000 kr på et par støvletter i fjor, og de holder seg kjempe fint. Jeg synes også det er viktig å reparere klær og sko, sy i knapper, nye såler o.s.v. Da holder ting seg fint i mange år. Hvis man har en klasisk garderobe, så kan man jo også kjøpe ting på salg, og på den måten gjøre noen kupp.

Men for å svare på det egentlige spørsmålet, så kjøper jeg sjeldent et enkelt plagg til mere enn 800 kr, selv om jeg av og til bruker mere på ytterplagg og sko. Regner med at jeg kommer til å bruke litt flere penger etterhvert som studielån blit byttet ut med fast lønn. :wink:

Piglet

Skrevet
Jeg har vel en 500 grense for klær.

Gjelder denne grensen for dyrere plagg som feks vinterjakke/kåpe?

Skrevet

Vel, det dyreste plagget jeg har hatt var en bukse (Fornarina jeans) som kostet 799 for 2 år siden.

:wink:

Kjøpe-sko-grensen er på omtrent det samme. Jeg må ha virkelig kvalitet hvis jeg skal gå over den grensen.

Skrevet

Jeg kjøper lite av typiske "moteklær", men heller klassiske plagg som jeg bruker i år etter år. Hater det når yndlingsplaggene blir ødelagte eller utslitte, og har derfor gått mere og mere over til å kjøpe dyrere kvalitetsklær. Har ikke noe ønske om å bytte ut i "hytt og pine", men forstår argumentene til de som fort blir lei. En del basisplagg er det like vel greit å kjøpe i bedre kvalitet vil jeg tro.

Min grense på pris settes for tida av lommeboka, fordi jeg enda er student. Om ikke lenge kommer jeg til å gå over i en ganske godt betalt jobb, og da kommer nok kleskjøpene til å bli deretter i pris tenker jeg. Er mye jeg ser på men ikke har råd til nå. Grensa nå går vel på ca 1500,-

Skrevet

Jeg ville aldri brukt så mye på en genser. Liker heller å bytte garderoben oftere jeg.

Ja, man betaler for kvalitet, men jeg blir jo lei også. Var det sko, kunne jeg vurdert, selvom jeg hittil ikke har kjøpt sko dyrere enn 1600,-

Skrevet

Min dyreste bukse kostet 1000 kroner, det er også den absolutte grensen for hva jeg vil betale for et plagg. (unntatt kåper og jakker da, der sier jeg 2000.) Men den var verdt det, faktisk.

Jeg kjøper gensere/topper på Benetton og BikBok, der koster de sjelden mer enn 400. Det skal uansett mye til før jeg ville brukt over 500 på en genser.

Når det kommer til sko, kan jeg strekke meg til 1000 kroner, men da skal jeg være 100% fornøyd også - og det er ikke ofte. Så skobudsjettet regulerer seg selv.

Skrevet

Jeg har ingen egentlig grense, men føler jeg at et plagg er for dyrt, kjøper jeg ikke.

Gensere til over 1000,- er det smått med her i gården.

Skrevet

Har høyere grense for skokjøp enn klær. Og så har jeg en tendens til å ha høyere grense på gavekjøp enn kjøp til meg selv. Bruker helst ikke mer enn 700 kroner på bukse eller genser.

Skrevet

Maks 1000kr.. Har ikke råd til å bruke mer på et plagg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...