Gå til innhold

Nødpass til barn under 2 år...

Anbefalte innlegg

Gjest Shanett
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne søke vanlig pass til min 5 mnder gamle datter og fikk beskjed om at jeg kunne få nødpass til henne - men at ikke alle land godtok dette?

Noen som vet hvilke land dette evt gjelder?

Skal på en impulsiv familietur til Hellas i slutten av måneden.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke. Nevøen min fikk pass 4 mnd gammel, og datteren til en venninne fikk pass da han var 5 mnd gammel.

Gjest Shanett
Skrevet

Det stemmer ikke. Nevøen min fikk pass 4 mnd gammel, og datteren til en venninne fikk pass da han var 5 mnd gammel.

Takk for svar, så jeg skrev litt kronglete her... Jeg mente ikke at vi ikke fikk pass til henne, men at pga at navnet hennes ikke har blitt godkjent ennå, så fikk vi ikke "vanlig" pass. Og nå begynner det å bli kort med tid...

Skrevet

"Dette er Scengen: Den passfrie sonen i Europa. Vi trenger ikke pass for å komme inn i de 15 landene som er med i Schengen. Det er likevel sterkt å anbefale å ha med pass når du reiser til disse landene fordi det er det eneste godkjente identitetsbeviset vi nordmenn har.Disse landene er med i Schengen: Belgia, Nederland, Luxembourg, Frankrike, Tyskland, Spania, Portugal, Hellas, Italia, Østerrike, Sverige, Danmark, Finland, Island og Norge."

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2577708.ece

Så i og med at det ikke er krav om å ha med pass til Hellas, kan jo ikke et nødpass være et problem (men kanskje heller ikke nødvendig,,,) Det hender jo at flyselskap og hotell ønsker pass, men for dem bør jo ikke nødpass være et problem...

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet.

Helen, mod.

Endret av Helen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...