Gjest finepia Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Slo opp med eksen min for halvannet år siden. Det var jeg som ikke hadde de riktige følelsene og han tok dette ganske tungt. Han er en skikkelig snill og pen fyr, og jeg ville gjerne beholde et vennskap med ham. Rett etter det ble slutt så ville han ikke ha noe kontakt med meg, han fortalte meg at det var vanskelig for ham å ha noe med meg å gjøre og at jeg ikke måtte ta det personlig. Kanskje vi kunne bli venner igjen på et senere tidspunkt. Dette var helt greit og jeg forsto ham godt. Etter ca et halvt år var han klar for et vennskap igjen. Vi var begge single og vi trivdes godt i hverandres selskap og jeg merket at noen følelser kom tilbake igjen. Han var veldig klar på at vi aldri kunne bli sammen igjen, han hadde mistet alle slike kjærestefølelser for meg og ville bare være venner, da han fortsatt var svært glad i meg. Så for ca et halvt år siden ble han sammen med ei ny jente. Hun er veldig pen og en skikkelig morsom jente som alle liker. Hun har aldri hatt noe problem med mitt vennskap til typen hennes, og hun har aldri vist et lite hint av dårlige følelser mot meg en gang. Hun er jo helt perfekt! Sånn som det er i dag så er jeg ikke i tvil om at jeg savner ham, og det blir bare mer og mer vanskelig for meg å tilbringe tid med dem. Jeg blir sjalu på henne når de sitter der og koser (jeg viser det ikke). Her om dagen var jeg på fest med dem, og når jeg la meg for kvelden så begynte jeg å gråte fordi jeg savner ham sånn. Jeg er dritsur inni meg på henne, og hater henne. Samtidig har jeg så dårlig samvittighet fordi jeg har ingenting jeg skulle ha sagt. Hun er bare dødssnill mot meg. Til og med alle mine venner elsker henne, så jeg har ingen å gå til med dette. Fatter ikke hvorfor jeg slo opp og hvorfor jeg har satt meg selv i en så dårlig situasjon. Jeg vil IKKE ødelegge noe for dem, men samtidig klarer jeg ikke å ha noe med dem å gjøre lenger, og alt er bare min feil. Er det andre som har vært i slike situasjoner og som kan gi meg noen råd? Jeg kan ikke bare kutte ut å henge med dem heller da alle mine venner også henger med eksen min og dama hans....
Rattata Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Dette er noe du må takle... Det er vanskelig å se en annen i en posisjon man selv ønsker å være i. Men, veldig ofte "tror" man at man vil ha tilbake det man ga opp. Det er sjelden tilfelle, det er bare det at du føler du har mistet han helt.
Cannavaro Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Finepia : ikke legg hat til den nye kjæresten til din x, det hjelper deg ikke noe særlig må vite. Du har aller først tatt et valg og det var vel grunner for det den gangen. Da får du stå rakrygget etter beslutningen og heller ønske han alt godt med ny kjæreste. Selv om det kan være tøft. Viktigere for deg og jobbe med hva du skal gjøre med din fremtid og din egen utvikling og sosiale liv. Fokuser mer på hva du kan gjøre for å finne den rette kjærligheten igjen, og for all del ikke legg noen for hat p.g.a din handling.
Gjest finepia Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Formulerte meg kanskje litt feil. Jeg hater ikke dama hans. På ingen måte. Hun er et fantastisk menneske. Hun snakker til meg som om vi skulle være gamle venninner og hun tar ofte initiativ til kontakt med meg. Jeg får bare en bitter følelse i meg når jeg ser henne, pga min egen sjalusi. Samtidig får jeg også en utrolig dårlig samvittighet fordi hun bare har vært grei mot meg, og jeg vet jeg har ingen grunn til å mislike henne. Jeg gjorde et valg den gang og må bare stå for det. Dessuten fortjener eksen min virkelig en slik flott jente. Jeg kan se hvordan han stråler når de er sammen, ser også at han har lagt på seg litt, noe som tyder at han har det godt med seg selv . Og det unner jeg ham. Jeg skriver bare her for å lufte tankene litt, føler det hjelper. Nytter ikke å sutre som ei lita jente. Fatter ikke hvorfor jeg skal få slike følelser. Heldigvis har jeg klart å oppføre meg sivilisert overfor eksen og dama hans og vennenne våre. Det er bare bestevennina mi som vet om disse følelsene mine. Må også spørre dere om det er normalt å føle slikt?
Cannavaro Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Ja dette innelgget ditt likte jeg bedre. Selvfølgelig føler man bitterhet og sjalusi, det er da ganske normalt. Dersom du også klarer å oppføre deg sivilisert og normalt overfor dem så er du jo et godt stykke på vei. Det å bearbeide følelser etter brudd og spesielt da du opplever din x nye kjæreste på denne måten er jo også spesielt. For meg virker det som du allikevel innehar integritet nok til å stå for valget du gjorde og klarer å treffe det nye kjæresteparet med rak rygg. Lykke til videre....
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 TS. Noen får nettopp slike følelser som du gjør. Det er vanskelig å se exen med noen andre, og spesielt når den nye dama er så flott og fantastiskt. Man sammenligner seg ofte uten at man vil det, og jeg tror nok at hjernen vår lurer oss litt. Hvis du kjenner ordentlig etter så er dette kanskje ikke følelser du har for ham, men at hun har noe du hadde, og nå er det vanskelig for deg å se på dette. Du virker da oppegående og helt normal, og det er da fullt forståelig at det er vanskelig å ofte måtte være sammen i sosiale sammenhenger. Flott innstilling du har, det er det nok ikke mange som hadde hatt. Satser på at dette svinner hen etterhvert ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå