Anaconda Skrevet 18. mai 2010 #1 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Hvilke tradisjonelle forlover-oppgaver "opererer" man med i Norge? Jeg lurer fordi jeg snart skal ha denne rollen og har tydeligvis lite peiling både i forhold til strømpebånd og annet :gjeiper: Endret 18. mai 2010 av Anaconda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 18. mai 2010 #2 Del Skrevet 18. mai 2010 Strømpebåndet? Tror ikke det er noen tradisjoner på det. Forloverens hovedoppgave er å signere papirene som dokumenterer at bruden(evt brudgommen) kan gifte seg. Hvis du i tillegg har en tradisjonell forloverrolle innebærer det at du skal stå som vitne under vielsen, dvs stå/sitte oppe ved alteret, først sammen med bruden, og deretter på den andre siden sammen med den andre forloveren (når bruden og brudgommen sitter sammen). (Hvis det er kirkevielse). Ellers er det vanlig at forloveren hjelper bruden under vielsen; dvs holder buketten under vigselshandlingen, retter på kjolen, osv. Og så er det vanlig at forloveren holder tale under middagen. I Norge er det vanligvis forloveren som arrangerer utdrikningslaget - som regel er dato og innhold hemmelig for bruden. Ellers er vel oppgavene hva dere avtaler mellom dere. Min forlover har blant annet vært med meg å se på brudekjoler. Det er nok store forskjeller i hva som er forventet, så det beste er vel å snakke med bruden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå