Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Lurte på regler for å få satt i gang med prøverørsbehandling. Stemmer det at man må være gift / registrert samboer i to år? Hvis de setter i gang med et slikt opplegg, må man betale det selv? Vurderer å gjøre det i danmark, fordi jeg er 37 år og har akkurat møtt en mann jeg vil ha barn med. Så tør ikke vente i to år, selv om jeg selvsagt forstår at det er det beste. Noen som vet hva det koster i utlandet?
^^Belle^^ Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 I fare for å fortelle deg noe helt feil nå: jeg tror man kun trenger å være i et stabilt samboerskap/ekteskap og å ha prøvd i minst 1 år (man må til gynekolog først, bli undersøkt, og så bli henvist til IVF-behandling). Men nå er jeg ikke helt sikker altså, og finner ingenting på mitt sykehus' internettside ang. det. Det er veldig godt mulig at disse reglene er noe annerledes når man er såpass ''gammel'' som deg fordi jeg finner derimot at øvre aldersgrense for førstegangsprøverør er 38 år. Jeg ville bare ringt til nærmeste IVF-klinikk/sykehus og forhørt meg om disse reglene. Dette er forresten offentlig. Privat sektor kan ha andre retningslinjer. I det offentlige betaler man 15000 kr selv og det som overstiger denne summen får man igjen av staten. I det private tror jeg man må betale alt selv. Æsj, ikke så veldig mye hjelp fra meg allikevel.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Du må ikke være gift, men vært samboer en viss tid. Jeg var gift da. Da jeg gjorde det var egenandelen 18 000. Tar du det privat så må du betale hele summen selv. Det kan bli MYE hvis du må ha flere forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå