Gå til innhold

Hva slags forhold har du til dine svigerforeldre?

Anbefalte innlegg

Gjest Svigerspigers
Skrevet

Nå står sommere for døra og det betyr nok for en del at de må tilbringe en del tid med svigerfamilien. På godt og vondt.

Kommer du overens med dine svigerforeldre? Sånn at du kunne tenkt det å reise på ferie med dem? Kommer partneren din overens med dine foreldre sånn at ferie med dem er et alternativ?

Kunne du valgt å reise på ferie med svigerforeldrene dine bare for å få avlastning ift barnepass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer godt overens med svigerforeldrene mine, og mannen min kommer godt overens med foreldrene mine. Vi kunne nok dratt på ferie sammen, ja. Vi drar på hyttetur med svigers og når vi først besøker mamma og pappa så blir vi en stund.

Skrevet (endret)

Kommer veldig godt overens med svigermor, og har vært på en kjempe koselig tur med henne. Han kommer også godt overens med mine, og har vært på koselige turer med de også.

Jeg kunne ikke tenkt meg å reise på tur med verken mine foreldre eller hans, om vi ikke kom overens i det hele tatt. Da tar jeg heller ansvaret for barna selv, for jeg vil ikke ha en sur stemning på ferie. Da skal man kose seg og slappe av

Endret av Piper
Gjest molte
Skrevet

Vi kommer godt overens med både mine og hans foreldre. Ferie sammen er ikke noe problem!

Skrevet

Ja, jeg kommer godt overens med dem, og hadde ikke hatt noe problemer med å feriere med dem. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ville ikke reist på ferie med dem alene uten mannen min, men tilbringer mye tid på hytta sammen med dem og det er koselig. Litt ekstra stress blir det jo, men jeg er veldig glad i svigerforeldrene mine. Skal tilbringe en helg alene hos dem om noen uker, men det regner jeg med går helt fint. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg går godt overens med svigerfar, mens med svigermor er det mer trøbbel. Samboeren min sliter veldig med henne selv, hun er ekstremt kontrollerende og snoker i alt hun kan få tak på om sønnen sin. Hun behandler ikke de to søsknene hans på den måten, og dermed blir det enda mer slitsomt. I tillegg er hun ganske flink til å insinuere at hun egentlig ikke synes jeg er god nok for familien, til tross for at alt av hans tanter, onkler, søsken, søskenbarn, osv synes jeg er perfekt for sønnen hennes. Mye av grunnen til dette er at jeg kommer fra et lavere samfunnslag enn hun gjør, og at foreldrene mine ikke er akademikere.

I tillegg virker det som om hun er besatt av å finne feil ved samboeren min, ifølge ham har det vært sånn siden han var liten. Så vi må vel bare leve med det - jeg liker resten av familien så godt at hun blir bare et irritasjonsmoment jeg må lære meg å overhøre ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mine "svigers" (jeg er ikke gift med sønnen deres, bare samboer) er fantastiske. Jeg er svært glad i dem, og tilbringer gjerne masse tid sammen med dem. Moren hans og jeg kan sitte og skravle i timesvis om alt mulig.

Samboeren min hadde også et godt forhold til mine foreldre, men de er dessverre døde nå. Jeg tviler ikke på at vi hadde hatt en fin ferie sammen hele gjengen.

Skrevet

Jeg kommer veldig godt overens med svigerforeldrene mine. Skal feriere sammen med dem i sommer, og gleder meg masse!

Mine foreldre kuttet jeg kontakten med for snart et år siden, så svigerforeldrene mine har nok blitt litt "foreldre-erstatning". Heldigvis er de verdens mest gavmilde, gjestfrie og omsorgsfulle :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer godt overens med svigerforeldrene mine :) Ikke sånn at vi prater i timesvis, og svigerfar er ganske stille av seg, men de er kjempehyggelige folk det er lett å være sammen med. Har vært på ferie med dem (de spanderte!), og er ganske ofte på hytta sammen med dem. Jeg synes det er lettere å feriere sammen med dem enn mine egne foreldre. Samboern min kommer godt overens med foreldrene mine, men diskusjonsnivået kan nok bli hakket mer intenst enn andre veien. Det har mye med mine foreldre å gjøre, og litt med at samboern min ikke prøver å unngå diskusjoner :fnise: Vi har ikke barn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten min bor hos svigermor. Forholdet er kjempebra! :-)

Skrevet

Har et veldig godt forhold til "svigers". Forloveden min har også et godt forhold til mine foreldre, heldigvis. Foreldrene mine er veldig forskjellige i forhold til hans, men jeg tviler ikke på at vi hadde hatt noen morsomme ferier sammen uansett. Jeg tror også at det er normalt å ha et litt blandet forhold til svigerfamilien i starten, ettersom alt er uvant og det tar tid å bli ordentlig kjent med hverandre. Er glade i svigerfamilien min, jeg :)

Skrevet

Min svigermor sitter i et skittent hus i USA.

Og for å svare på spørsmålet, NEI, jeg kunne ikke dratt på ferie med henne. Eller tilbringe en ettermiddag sammen med henne for den saks skyld. :sjenert:

Skrevet

Vi har vært på ferie (både helgetur og turer på mer enn en uke) med både mine og mannen sine foreldre. Det har alltid vært kjekt og aldri noe problem.

Man har gjerne litt forskjellige mål med ferien av og til, så litt justeringer må gjerne til. Men det er ikke værre enn at man snakker om hva man ønsker og heller deler seg enkelte dager slik at alle blir fornøyd.

Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde trengt å gå meg noen lange turer om jeg skulle vært på ferie med mine svigerforeldre... Ikke fordi de ikke er kjempehyggelige (for det er de!), men vi det eneste vi har til felles er samboeren min :P Tror det hadde blitt altfor intenst for meg på ferie med dem, er nok med en helg på hytta!

Skrevet

Mine svigerforeldre er rett og slett de beste man kan få tror jeg! Så ja, drar gjerne på ferie med dem :)

Kjæresten min kommer godt overens med min familie, så i sommer skal vi alle sammen på ferie! Det blir kjempefint vet jeg :)

Skrevet

Jeg har vært på ferie med min svigerfamilie (ikke bare svigerforeldre, men også svoger, svigerinne, nevø og niese) og mannen min har vært på ferie med min familie. Vi kommer godt overens alle sammen.

Gjest epletre.
Skrevet

Jeg har vært på ferie sammen med min kjæreste og hans foreldre, og det var veldig koselig. De er fantastisk hyggelige mennesker, og jeg kommer godt overens med dem. Det kan likevel bli litt intenst når det strekker seg over mer enn en helg, så det kan være lurt å ha muligheten til å trekke seg unna noen timer inni mellom. Vi var på en langhelg i en storby sammen med dem. Da spiste vi frokost sammen, var på sightseeing og spiste lunsj og middag sammen. Jeg og hans mor gikk på shopping sammen, mens han og hans far gjorde andre ting. Tiden etter middag hadde jeg og kjæresten for oss selv, enten på hotellrommet eller på byen.

Gleder meg til høsten, for da skal vi på tur igjen!

Skrevet

Jeg har et veldig godt forhold til mine svigerforeldre, og vi har vært på ferie med de 2 ganger, i tillegg til x antall hytteturer på de 6-7 årene vi har vært sammen.

Vi har også veldig godt forhold til mine foreldre. Det har vært omsnakket å dra på ferie sammen, men utenom hytteturer har det ikke blitt noe av enda..

Skrevet

Ja! Jeg er nesten like glad i svigers som mine egne foreldre, jeg :ler:

Så en ferie sammen hadde vært kjempefint, det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...