Gå til innhold

Gravid rett etter jeg har sluttet på prevensejon

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Uff, hadde ikke trodd jeg skulle begynne en sånn "er jeg gravid tråd"... men kjenner jeg er litt smånervøs.

Jeg og min kjære vil gjerne ha barn og jeg har derfor nettopp sluttet på prevensjon. Men det passer absolutt mye bedre om det skjer til høsten. Grunnen til at jeg har sluttet på prevensjon nå er at jeg vil bli kjent med kroppen og få i gang regelmessige sykluser før vi starter "på ordentlig".

Jeg skulle egentlig ha satt inn ny nuvaring på fredag, altså jeg hadde mensen forrige uke. Vi hadde sex søndag morgen og søndag kveld. Vi brukte ikke noe annen prevensjon, for jeg tenkte at sjansene er minimale for at noe skal skje.

Synes nå jeg kjenner murring i magen og lurer på om høyre bryst er litt småøm. Antagelig er dette kun psykisk.

Tror dere andre det også? Er vel atlfor tidlig å kjenne noe som helst 1-2 dager dpo?

Nå vil jeg gjerne sove - og være sikker på at det ikke er noe på gang enda. (selvom jeg er kjempeklar klar for en liten baby!! (bare ikke omstendighetene ellers))

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS igjen.

Kanskje det er min første eggløsning som er i gang..? Det er vel mange som får ømme bryster da?

Jeg har brukt prevensjon i maaange år, så husker ikke hvordan kroppen min reagerte på det jeg...

Forresten, når dere får ømme bryster, hvor er det ømt da?

Har sett mange har skrevet brystvortene, men noen som har opplevd at brystene er mer ømme mot muskelfestene? Jeg har prøvd å finne ut om det kan være bare stølhet, men kan ikke skjønne fra hva...

Uff, nei, nå ble det mye babling og spekulering i noe som antagelig ikke betyr noe i det hele tatt!

Nå MÅ jeg sove! :goodbye:

TS

Skrevet

Har ikke opplevd ømme bryster. Jeg merket eggløsningen (og dagene før) kun på slimet.

Skrevet

Dagen før EL og frem til par dager før mens, har jeg alle symtomper på graviditet! ømme pupper, murringer, kvalme, etc.

Men altså kun pms-symtomer. Tipper det er det du har. :)

Ømmheten starter som små stikk, for så øke på og det er ømt over hele puppen, den er spent og oppblåst, brystvorten er også øm.

Gjest Smaragd
Skrevet

Jeg fikk syyyykt ømme brystvorter etter pilleslutt, så det trenger ikke bety noe annet enn at kroppen din prøver å finne ut av hvordan den skal "styre" hormonbalansen selv :)

Du får nå bare følge med litt og se, men ikke bekymre deg for mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...