Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2010 #41 Skrevet 24. mai 2010 Ikke dra på ferie med disse jentene! Det går bare ikke an å oppføre seg slik overfor en venninne. Sitte og diskutere navnefesten foran deg som ikke var invitert! Jeg er sjokkert. Få deg en sykemelding, hva som helst, så du får pengene igjen for den ferien du har bestilt. Sånn som dette fortjener du ikke å bli behandlet. Finn deg nye venner. Til TS: Enig med de andre her som sier at du må spørre henne direkte hvorfor hun ikke inviterte deg. Enten har hun en god forklaring; og den bør være god, eller du får et svar du ikke vil ha, men da slipper du i alle fall og gå rundt å lure. Og til gjest over her: Få deg en sykemelding? Off topic; men man får seg ikke en sykemelding fordi man har en uhøflig venninne. Det er forbeholdt folk som er syke. Snakk om dårlig trygdemoral...
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #42 Skrevet 24. mai 2010 Til TS: Enig med de andre her som sier at du må spørre henne direkte hvorfor hun ikke inviterte deg. Enten har hun en god forklaring; og den bør være god, eller du får et svar du ikke vil ha, men da slipper du i alle fall og gå rundt å lure. Og til gjest over her: Få deg en sykemelding? Off topic; men man får seg ikke en sykemelding fordi man har en uhøflig venninne. Det er forbeholdt folk som er syke. Snakk om dårlig trygdemoral... Det er noe som heter psykisk syk, og man kan bli temmelig nedsylta av en slik situasjon hvor det viser seg at man tydeligvis ikke har venner i livet. 1
cdspiller Skrevet 24. mai 2010 #43 Skrevet 24. mai 2010 Men TS, du må spørre henne om hvorfor! Jeg hadde hvertfall syntes det hadde vært rimelig ekkelt å skulle dra på ferie, når man så tydelig er utestengt fra en slik ting, når alle andre venninner er invitert. Om du synes det er for ekkelt å konfrontere henne rett frem, så går det jo ann å høre med en av de andre venninnene som var invitert, om de visste noe, men jeg tror at det kanskje kan virke litt som "baksnakking", så jeg ville tatt mot til meg og spurt, selv om sånne konfrontasjoner aldri føles gode i magen. Samtidig er det jo bedre å ta mot til seg og spørre, enn å skulle gå rundt å late som ingenting. Jeg hadde hvertfall forlangt å få vite hvorfor.
Gjest hilde Skrevet 24. mai 2010 #44 Skrevet 24. mai 2010 Det er noe som heter psykisk syk, og man kan bli temmelig nedsylta av en slik situasjon hvor det viser seg at man tydeligvis ikke har venner i livet. Ja, det er noko som heiter reaktiv depresjon. For dei fleste av dei som får det er det viktig å halde seg i jobb, for å komme seg raskast mogleg. Samstundes er det sånn at dei fleste av oss på eit eller anna tidspunkt opplever nederlag som det trådstartar gjer, men å oppmode til å få seg ei sjukemelding for å få pengane att slik gjest over gjer, synest i alle fall eg at er umoralsk.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2010 #45 Skrevet 24. mai 2010 Jeg vet ikke om det har kommet frem tidligere i tråden, men med hvem og hvor lenge har du bestilt tur? Hvis det er med denne ene venninnen til syden, sier det seg vel selv at du ikke kan gjennomføre det. Eller er det en liten ferie med alle jentene? Jeg tror uansett ikke jeg ville dratt med noen av dem. Får være grenser for hva man skal pine seg gjennom.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2010 #46 Skrevet 24. mai 2010 Ja, det er noko som heiter reaktiv depresjon. For dei fleste av dei som får det er det viktig å halde seg i jobb, for å komme seg raskast mogleg. Samstundes er det sånn at dei fleste av oss på eit eller anna tidspunkt opplever nederlag som det trådstartar gjer, men å oppmode til å få seg ei sjukemelding for å få pengane att slik gjest over gjer, synest i alle fall eg at er umoralsk. Ja, det er kanskje umoralsk, om man ser det isolert sett. Men av og til må man veie ting opp mot hverandre. Dersom jenta drar på ferietur med disse jentene, er det jo en stor mulighet for at hun blir psykisk nedkjørt av det.
Darkannie Skrevet 24. mai 2010 #47 Skrevet 24. mai 2010 Jeg får vondt i hele meg av denne tråden. Jeg har lyst å klemme TS og filleriste vennene/venninna. Hvordan noen kan være så kald, og kun unnlate å invitere en eneste av gjengen, det skjønner jeg bare rett og slett ikke. 1
Gjest Smaragd Skrevet 24. mai 2010 #48 Skrevet 24. mai 2010 Fryktelig hvor lett man finner seg nye venner da? :klø: Er jo så mange her inne som skriver at hun bør droppe ferien og finne seg nye venner - men hvor lett er egentlig det da....? ...bare spør....for jeg kan ihvertfall ikke bare knipse med fingrene og så -VIPS- så står det nye koselige venninner klar og venter..... Håper du finner ut av dette TS - det kan ikke vere lett å vere i dine sko nå .
Krummelure Skrevet 24. mai 2010 #49 Skrevet 24. mai 2010 Hei, her kommer en oppdatering i saken, for de av dere som lurer på hvordan det gikk. Fikk inntrykk av at navnefesten var neste helg, så snakket med venninnen min på torsdag, og spurte om vi skulle finne på noe i helgen, f.eks gå ut og spise på en ny restaurant vi begge har lyst å prøve. Fikk til svar at det nok passet dårlig i helgen, for da hadde hun/de planer. Sa fra om at det var synd siden jeg ikke hadde noen planer hele pinsen, men at vi fikk ta det igjen en annen gang. Så leste jeg på FB i helgen at navnedagen var gjennomført, og hadde vært så flott og fin, og akkurat som forventet. Jeg sa altså fra om at jeg ikke hadde planer, og la alt åpent for at hun skulle vite at jeg ikke hadde mottat noen innvitasjon dersom det var meningen, evt kunne ombestemme seg dersom hun fikk lyst til det. Men det skjedde ikke. Klarte ikke spørre rett ut om hvorfor jeg ikke var invitert, hadde tenkt å gjøre det om vi møttets i løpet av helgen som jeg håpet på. De andre vennene mine hadde spleiset på presang, så de visste nok at jeg ikke var innvitert. Gleder meg ikke veldig til den kleine stemningen som kan oppstå på ferie, men jeg har ikke råd til å kjøpe ny ferie så jeg må nok dra. Syns dette var dritkjipt, og utrolig skuffende, men jeg prøver å tenke på andre ting og å legge det bak meg. Uffameg! Nå fikk jeg skikkelig vondt av deg. Jeg forstår ikke venninna di, som kan gjøre sånn mot deg. Er dere gode nok venner til å reise på ferie sammen, skulle man tro dere var nære nok til at du også skulle vært med på navnfesten. Kan du forsøke å snakke med reiseselskapet,om det hadde vært mulig å fått avbestilt den turen? Om hun lurer på hvorfor, kan du si det som det er. Du ble veldig lei deg over at du var den eneste som ikke ble invitert, og derfor har du ikke lyst til å reise på ferie med henne heller. Si at du trenger tid til å tenke over hva dette skal bety. Uansett, synes jeg dette var skikkelig triste nyheter! Mange klemmer :klemmer: :klemmer:
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2010 #50 Skrevet 24. mai 2010 Ja, jeg synes du skal være direkte her og ta det opp med venninnen din, ettersom det er en ferietur det dreier seg om her. Fortell henne at du ble veldig såret over dette, og ikke føler for å dra på ferie sammen. Og snakk med reiseselskapet, om du kan få forandret på turen din.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2010 #51 Skrevet 24. mai 2010 Fryktelig hvor lett man finner seg nye venner da? :klø: Er jo så mange her inne som skriver at hun bør droppe ferien og finne seg nye venner - men hvor lett er egentlig det da....? ...bare spør....for jeg kan ihvertfall ikke bare knipse med fingrene og så -VIPS- så står det nye koselige venninner klar og venter..... Håper du finner ut av dette TS - det kan ikke vere lett å vere i dine sko nå . Nei, mente ikke at hun skulle finne nye venner sporenstreks! Det tar selvsagt tid å bygge opp vennskap. Men i denne overgangsfasen inntil hun finner nye, er det faktisk bedre å være alene (hun har også samboer) enn å være med dårlige venner!
Rosalie Skrevet 24. mai 2010 #52 Skrevet 24. mai 2010 (endret) Nei, mente ikke at hun skulle finne nye venner sporenstreks! Det tar selvsagt tid å bygge opp vennskap. Men i denne overgangsfasen inntil hun finner nye, er det faktisk bedre å være alene (hun har også samboer) enn å være med dårlige venner! Jepp, det er mine tanker, også. Heller Viggo Venneløs (for en periode) enn såkalte venner som er falskere enn Picasso-etterligningen på veggen her. Endret 24. mai 2010 av Wadjet
Sasha Sasha Skrevet 24. mai 2010 #53 Skrevet 24. mai 2010 Jepp, det er mine tanker, også. Heller Viggo Venneløs (for en periode) enn såkalte venner som er falskere enn Picasso-etterligningen på veggen her. En kan vel ha det fint på ferie alene også, det ville nok uansett vært bedre en enn og føle seg som femt hjul på vognen. Snakk med venninnen din. Snakk med reiseselskapet. Hva med forandre ferien litt og reise med samboer eller eventuelt selge den. Heller venneløs enn dårlige venner.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #54 Skrevet 25. mai 2010 Håper alt order seg for deg Hold oss oppdatert
Sunshine Skrevet 29. mai 2010 #55 Skrevet 29. mai 2010 Jeg synes det her virker så merkelig. Hvem gjør sånne ting med vilje? Kan det være at venninnen din tror at du ikke ønsket å være med i dåpen? Har de andre vennene en fadderrolle eller noe kanskje? I min vennekrets er det ikke vanlig å invitere venner så lenge de ikke er faddere, så jeg ville ikke bedt alle de nærmeste.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2010 #56 Skrevet 29. mai 2010 ..og jeg som nybakt mor vil legge til at jeg hadde satt stor pris på at du lot initiativet til å treffes være opp til henne. Noen er så slitne i barseltiden, at besøk er utrolig travelt, uansett hvor hyggelige folk er. Jeg syns uansett at ikke bare denne damen har oppført seg usselt, men også deres felles venner, som høres svært ufølsomme ut. Jeg ble såret da en av mine bestevenninner ikke inviterte meg i dåpen til sitt første barn, mens den andre (vi var 3 bestevenninner) var gudmor. Jeg ville ikke lage noe bråk, og sa ikke noe om det til noen av dem, men tenkte selv at kanskje vi hadde glidd litt fra hverandre, etter at jeg bodde på et annet sted enn de to. Men, etter en stund viste det seg at hun ikke hadde spurt meg fordi hun ville ha meg til forlover, og ikke den andre venninnen, men ville at vi skulle ha noe spesielt begge to. Og der vi bor inviteres vanligvis bare faddere og aller nærmeste familie. Så, heldigvis ble ikke dette noe problem, da jeg skjønte at jeg hadde vært fornærmet/såret uten grunn. Men det hadde vært lettere om hun hadde sagt det med en gang.. Uansett, det høres ikke ut som det kan være noen slike forklaringer her, men man vet aldri helt hva andre tenker når de gjør ting. Lurer på hvordan det går med deg etter dette, håper du klarer å holde hodet hevet, og jeg ville også droppet ferieturen uansett.. kan ikke tenke meg det vil bli veldig bra..
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #57 Skrevet 29. mai 2010 ..og jeg som nybakt mor vil legge til at jeg hadde satt stor pris på at du lot initiativet til å treffes være opp til henne. Noen er så slitne i barseltiden, at besøk er utrolig travelt, uansett hvor hyggelige folk er. Jeg syns uansett at ikke bare denne damen har oppført seg usselt, men også deres felles venner, som høres svært ufølsomme ut. selv om du har fått unge betyr ikke det at du kan tale for denne kvinnen.Sselv nybakte mødre må holde vennskapet velike..
Gjest reebok Skrevet 29. mai 2010 #58 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har fulgt med denne tråden, og jeg kjenner jeg faktisk blir sint på trådstarters vegne, og det sier jo litt! Enig med resten her; dette er mystisk, hvorfor i all verden velger hun bort deg av alle sammen? Og i tillegg skal på ferie med deg? Og hvorfor snakker alle om det over bordet mens du er til stede? Nei her er det noe muffens. Og du MÅ spørre! Én ting er å legge det bak seg, men du vil jo alltid lure?! Nei, ta og gjør som foreslått her; send en melding eller si det rett ut, at du ser det har vært navnefest, og at det var synd du ikke ble bedt? (med litt spørrende tone) Spør gjerne hvorfor! Jeg ville lurt VELDIG, spesielt siden du skal på ferie også med vedkommende!
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2010 #59 Skrevet 29. mai 2010 Noen ganger er det slik at man bare må innse at det er på tide å bevege seg videre. Uansett hva slags årsak som ligger bak folks handlinger, når man føler så på slike ting som dette. Da er det et tegn som sier "move on". Kvinnfolk er kvinnfolk verst. Min erfaring med såkalte venninnegjenger, er at ting som dåp, bryllup og helger på fjellet blir brukt konsekvent til å holde folk i visse roller. Oftest i et spesiellt hierarki. Og slike ting som TS opplever er da en sånn greie, hvor noen "høyere i hierarkiet" har fått for seg at hun skal straffes for et eller annet. Hadde lignende opplevelse for mange år siden. Lang historie, men jeg flyttet et stykke unna. En dag var jeg på besøk hos en venninne, og den andre stakk innom for å hilse på. Plutselig begynner de to å snakke i "koder", som "har dere ordnet servering enda..?" sånn tatt ut av lufta, og når jeg kikket opp. Så kommer det "ops.. hehe det skulle jeg kanskje ikke sagt..." Kokett med hånda for munnen. Den andre rister på hodet brydd og sier "neida... eh.. det gjør ikke noe..." Og så kommer det frem at de skal gifte seg på sommeren begge to. På toppen av det hele presterer hun jeg var hos å prøve å glatte over med å si at jeg kunne være med på festen etterpå, om jeg ville servere... Jeg dro hjem og fant nye venninner. Stille i et år. Og så kommer en telefon, knisende hei takk for sist knis knis. Jeg var en smule kald og lurte på om det var svangerskap på gang nå da, siden jeg ble oppringt sånn ut av det blå. Nei da hadde hun alt FÅTT barn... Noen blir bare aldri mer enn 14 år i huet. Move on sier jeg!
ninuska_ Skrevet 29. mai 2010 #60 Skrevet 29. mai 2010 Nei, uff. Jeg fikk en klump i halsen av denne tråden. At det er mulig å behandle sine venner på en slik måte. Håper du finner ut av det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå