Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takker for råd, tenker å gjøre som krummelure foreslår. Men huff som jeg gruer meg, jaja, blir vel bedre når det er overstått.

Gir du oss en tilbakemelding på hva som skjedde?? Masse lykke til!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde spurt en av de andre om de visste om jeg var invitert. Så kunne de evt spurt for meg. Jeg liker nemlig ikke spørre personer direkte om slikt, for om man ikke er invitert kan det hende de føler at de må invitere en.

Skrevet

Jeg har selv vært i liknende situasjoner - hvor jeg dermed blir lei meg og grublede og såra og det hele. Grubler meg i hjel på hvordan dette kan ha seg, og det kan sette en gang i cellegransking uten like... osv. Jeg veit det er vanskelig (mye lettere i teorien i praksis) men du må nesten velge mellom å spørre henne rett ut (er enig i at du burde gå direkte til henne) eller du må prøve å drite i det. Og da mener jeg FAKTISK drite i det, få det til ikke å bety noe for deg. Virkelig. Få det til å bli en liten ert på en fotballbane.

Hvis du spør henne, så prøv å spør på en pen måte, men uten rom for misforståelser. For alt du vet, så KAN det hende at hun har en grei forklaring, og da er det dumt hvis du er gørr-sinna eller super-lei deg før hun får svart...

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg synes du bare skal gi en liten og la det ligge der.

For det er tydelig at hele gjengen vet at du ikke er invitert (og antageligvis også hvorfor), siden de kunne snakke om det når du var der og ellers late som ingenting.

Skrevet

Jeg tolker det helt motsatt! For meg virker det som at alle tror hun er invitert ellers ville de neppe snakket om det foran henne som er venninnen deres. Folk er ikke så idiotiske.

Skrevet

Jeg tolker det helt motsatt! For meg virker det som at alle tror hun er invitert ellers ville de neppe snakket om det foran henne som er venninnen deres. Folk er ikke så idiotiske.

Ja, det tenkte jeg også.

Du har egentlig bare de to valgene Frøken Fjong nevner; snakk med henne eller glem det.

Gjest Vilma
Skrevet

Jeg ville spurt henne på en pen måte. Er dere så gode venner at dere drar på ferie sammen ville jeg sett det som naturlig at du ble invitert.

Skrevet

Synes det virker mest sansynlig at dette bare er en misforståelse, og blir veldig nysgjerrig på utfallet av samtalen. Håper vi optimister har rett! :)

Skrevet

Synes det virker mest sansynlig at dette bare er en misforståelse, og blir veldig nysgjerrig på utfallet av samtalen. Håper vi optimister har rett! :)

:enig:

Skrevet

Jeg ville nå bestilt en alternativ ferie, sånn for sikkerhets skyld...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei, her kommer en oppdatering i saken, for de av dere som lurer på hvordan det gikk.

Fikk inntrykk av at navnefesten var neste helg, så snakket med venninnen min på torsdag, og spurte om vi skulle finne på noe i helgen, f.eks gå ut og spise på en ny restaurant vi begge har lyst å prøve. Fikk til svar at det nok passet dårlig i helgen, for da hadde hun/de planer. Sa fra om at det var synd siden jeg ikke hadde noen planer hele pinsen, men at vi fikk ta det igjen en annen gang.

Så leste jeg på FB i helgen at navnedagen var gjennomført, og hadde vært så flott og fin, og akkurat som forventet. Jeg sa altså fra om at jeg ikke hadde planer, og la alt åpent for at hun skulle vite at jeg ikke hadde mottat noen innvitasjon dersom det var meningen, evt kunne ombestemme seg dersom hun fikk lyst til det. Men det skjedde ikke. Klarte ikke spørre rett ut om hvorfor jeg ikke var invitert, hadde tenkt å gjøre det om vi møttets i løpet av helgen som jeg håpet på. De andre vennene mine hadde spleiset på presang, så de visste nok at jeg ikke var innvitert.

Gleder meg ikke veldig til den kleine stemningen som kan oppstå på ferie, men jeg har ikke råd til å kjøpe ny ferie så jeg må nok dra. Syns dette var dritkjipt, og utrolig skuffende, men jeg prøver å tenke på andre ting og å legge det bak meg.

Gjest janne
Skrevet

hei...må si at jeg fikk skikkelig vondt i magen av det innlegget her...

snakk om og føle seg utenfor.....ikke bra!!hvertfall nå alt virker bra mellom alle dere jentene,og du IKKE forstår at det skal være en grunn til at akkurat ikke du blir bedt...

jeg foreslår at du sender en sms til henne jeg,i en litt humor tone ala:hei så dere hadde hatt navnefest,så synd jeg ikke ble bedt da..for jeg hadde sett meg ut en spesiell ting til dåpen/navnefesten...eller noe sånt..så vet hun at du vet,og at du føler litt på det!!!

eller kanskje bare spørre rett ut,men jeg skjønner at det er veldig vanskelig :/

også skal du på ferie med de å da....syntes det er rart at de andre jentene ikke setter et sprmtegn vet at du ikke er bedt..her forgår det noe muffins spør du meg :( ??????!!!!!

ønsker deg lykke til...oppdater oss da :) varme klemmer....(ps:hvis det ikke er en meget god grunn til at du ikke er bedt,hadde jeg vurdert og bytte venner)

Skrevet (endret)

Dette er helt utrolig. Er det mulig? ALLE var bedt utenom deg? Hva sier de andre venninnene dine da? Jeg tror ikke jeg hadde taklet å dratt på ferie sammen med henne.

Føler virkelig med deg. :klemmer:

Synes det er HELT på sin rett å spørre rett ut hvorfor du ikke var invitert, spør om du har gjort henne noe som gjorde at du ikke ble invitert. Dette har gått så langt at du ikke lenger kan hinte og være spak. Stå på krava jente!

Endret av Darkannie
  • Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg hadde nok blitt kjempesåret av noe sånt og hatt store problemer med å dra på ferie med dem. Siden det er vanskelig å spørre rett ut, mest fordi man ikke vil tvinge seg på, så synes jeg ts valgte en fin måte å finne ut av situasjonen på. Det var jo tydelig at det ikke var snakk om noen misforståelse eller avglemmelse ihvertfall.

Nei jeg ble bare målløs av dette. Hadde jeg vært venninna ville jeg ha vært temmelig flau og lei meg for å ta et sånt valg. Hvis man inviterer hele gjengen unntatt én person skal man ha en sabla god grunn... Og hvorfor i alle dager sitter de andre venninnene og snakker om festen når én av dem ikke er invitert og de faktisk vet om det? For ikke å snakke om å legge ut om festen på FB og virkelig gni det inn hvor fint de hadde hatt det på den festen ts ikke var invitert... Jeg er faktisk litt rystet og synes ts burde vurdere å ta en alvorsprat med venninnegjengen sin. Kanskje også avlyse ferieturen sin. Jeg hadde ikke klart å glise meg gjennom ferien etter noe sånt.

Håper virkelig både ts og vi har misforstått noe her, for dette høres helt fjernt ut!

Skrevet

Dette høres jo skikkeig spesielt ut! Jeg ville tatt mot til meg og spurt henne rett ut, slik at dette ikke ligger og gnager når dere skal på ferie sammen.

Skrevet

Da er nok den eneste løsningen å lure dritemiddel i drinken hennes, når dere drar på ferie. Helst før dere går på flyet...

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok droppet ferien og kost meg hjemme mens jeg begynte å kikke meg rundt etter nye venner.

:klem:

Gjest Vilma
Skrevet

Er det mulig? :overrasket: Kjøp gave og lever den personlig. Da bør hun hoste opp en bra forklaring, vis hun har litt skamvett.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke dra på ferie med disse jentene! Det går bare ikke an å oppføre seg slik overfor en venninne. Sitte og diskutere navnefesten foran deg som ikke var invitert! Jeg er sjokkert. Få deg en sykemelding, hva som helst, så du får pengene igjen for den ferien du har bestilt. Sånn som dette fortjener du ikke å bli behandlet. Finn deg nye venner.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke reist på ferie med denne 'venninnen'. Makan! Etter at du trekker deg fra ferien, ville jeg ha konfrontert henne med det. Og så fått meg nye venninner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...