Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #1 Skrevet 17. mai 2010 Håret mitt er veldig tørt og livløst, sannsynligvis på grunn av for mye farging og bruk av rettetang og føner. Jeg kurer med proteinkur to ganger i uken, og fuktighetskur også to ganger i uken, og bruker fuktgivende balsam. Jeg vasker håret bare annen hver dag, og bruker ikke for varmt vann. Likevel forblir håret mitt knusktørt. Hva kan jeg gjøre? Hjelper det å kure med olivenolje?
Tiger Girl Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Håret mitt er veldig tørt og livløst, sannsynligvis på grunn av for mye farging og bruk av rettetang og føner. Jeg kurer med proteinkur to ganger i uken, og fuktighetskur også to ganger i uken, og bruker fuktgivende balsam. Jeg vasker håret bare annen hver dag, og bruker ikke for varmt vann. Likevel forblir håret mitt knusktørt. Hva kan jeg gjøre? Hjelper det å kure med olivenolje? [/quote De sier olivenolje skal være verdt et forsøk, da men kan jeg bare spørre hvilket merke du bruker, hvor lenge har du brukt det? Bruker du varmebeskyttende produkter når du føner og retter det? Og hvilke stylingprodukter bruker du i håret? Farger du håret selv eller hos frisør (farging ikke bleking/lysfarge sant?)? Sorry masse spm men dette kan ha stor innvirkning...
Quirky Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Hvis du har veldig tørt hår er det en utmerket ide å kure med olje, men olivenolje er ikke ideelt, spesielt siden du har farget hår- olivenoljen er "acidic", og stripper dermed farge fra håret. Jeg har veldig tørt hår selv, og bruker, i tillegg til hårkur og balsam som tilfører protein/fukt, vekselsvis mandelolje og jojobaolje som kur. Disse fås kjøpt i helsekostbutikker, eller, til en langt lavere pris, på iherb.com eller myrra.no.
sophiaM Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 (endret) Hvis du har veldig tørt hår er det en utmerket ide å kure med olje, men olivenolje er ikke ideelt, spesielt siden du har farget hår- olivenoljen er "acidic", og stripper dermed farge fra håret. Jeg har veldig tørt hår selv, og bruker, i tillegg til hårkur og balsam som tilfører protein/fukt, vekselsvis mandelolje og jojobaolje som kur. Disse fås kjøpt i helsekostbutikker, eller, til en langt lavere pris, på iherb.com eller myrra.no. Visste ikke at man kunne bruke jojoba-olje i hår ?! jippi, enda en god grunn til å skaffe meg en flaske med den vidunderoljen ! Endret 18. mai 2010 av sophiaM
Champagne Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Redken All Soft mykner opp mitt tørre hår. Det er den ENESTE shampooen jeg merker forskjell av når jeg bruker den (og jeg har prøvd ALT av merker for tørt hår).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå