Gå til innhold

Hvor gamle er barn som bruker sko størrelse 31 ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes faktisk det er sjokkerende, jeg burde nok åpne opp øynene mine litt mer når jeg er på besøk hos venner med barn.

Har jo merket at barna til venner tar og leker med skoene mine fordi de passer dem. Men tenkte bare at de barna hadde større føtter enn normalt :ler:

Hvor gamle er/ var barna deres da de brukte størrelse 35 da?

Jenta mi bruker 35 nå, og hun er 7,5 år. ;)

Gjest Milka

Jeg er 23 og bruker str. 36 (av og til 35 også), og lillesøs på 14 bruker 37.. Så jeg tror dette er veldig individuelt.

Men det var jo uansett dumt at du ikke fikk vist butikken at du ikke fikk på deg støvlene, merker jeg blir irritert når jeg leser hvordan de svarte deg. Noen er bare sleipe.

Åj samme som her! :sjokkert:

Annonse

Er det butikkens ansvar at skoen passer? En må jo selvsagt prøve skoen før en kjøper, trodde dette var helt vanlig.

Jeg skal prøve og forklare :)

Ved slalom sko så er det vanlig at det finnes barne slalom sko for jenter, barne slalom sko for gutter, og voksen herre og dame slalomsko.

Det kan oppstå problemer om ei jente på la oss si 12 år skal kjøpe gutte slalom sko. Da en gjennomsnittlig gutt som bruker samme størrelse som jenta ofte er yngere og har derfor tynnere legger. (Det er derfor en har gutte og jente slalom sko.) :)

Nå var jeg ikke 12 år heller men 14 år og brukte mindre sko enn gjennomsnittet, størrelse 31. Da synes jeg butikken burde gjort meg oppmerksom på at disse skoene var tilpasset yngere personer med mindre legger. Da jeg nevnte at skoene virket veldig trange i leggen sa de istedenfor at slalomskoene alltid passer i leggen om den passer ellers, (bortsett med et unntak om var veldig veldig overvektig slik som den kjempestore gutten på på 12 år som veide over 120 kg som hadde vært der..). Jeg prøvde skoene bortsett fra at jeg ikke lukket de. Hadde ikke betjeningen vært der og "hjulpet" meg hadde jeg jo prøvd og lukke skoene..

Nå dro jeg også tilbake til sportsbutikken dagen etter da skoene ikke passet..

Endret av Sasha Sasha
Gjest Milka

Er det butikkens ansvar at skoen passer? En må jo selvsagt prøve skoen før en kjøper, trodde dette var helt vanlig.

Det faktisk avhenger av hvordan skoene blir laget.

At noen ganger passer for eksempel størelse 32 og andre gangen passer den ikke.Det kan faktisk være dems feil.

Det faktisk avhenger av hvordan skoene blir laget.

At noen ganger passer for eksempel størelse 32 og andre gangen passer den ikke.Det kan faktisk være dems feil.

At størrelser varierer fra sko til sko er jo en kjent sak, og derfor er det viktig at man faktisk prøver skoen før man kjøper. Jeg bruker for eksempel størrelse 36, men har opplevd å måtte gå både ned og opp en størrelse avhengig av skoen. Så nei, dette er ikke butikkens feil.

Nå har TS forklart situasjonen over, og da skjønner jeg problemet hennes. Sportsutstyr er jo også noe annet enn vanlige sko.

• 4 måneder senere...
Gjest therese

Synes faktisk det er sjokkerende, jeg burde nok åpne opp øynene mine litt mer når jeg er på besøk hos venner med barn.

Har jo merket at barna til venner tar og leker med skoene mine fordi de passer dem. Men tenkte bare at de barna hadde større føtter enn normalt :ler:

Hvor gamle er/ var barna deres da de brukte størrelse 35 da?

min 4 åring bruker 28-29, 6 åringen 31-21 og 8 åringen 35-36.

Jeg selv brukte str 41 da jeg var 11 år, og heldigvis stoppet beina å vokse, vanskelig nåk å fine sko i str 41-41 til damer

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...