Sasha Sasha Skrevet 17. mai 2010 #1 Skrevet 17. mai 2010 (endret) Hei jeg ryddet i boden min før 17. mai. Der fant jeg noen gamle slalom sko jeg kjøpte mens jeg gikk på ungdomskolen. De er i størrelse 31 jeg klarte imidlertid ikke å få igjen skoene da de var altfor trange i leggen. Jeg klaget mye på skoene men jeg fikk ikke tilbake pengene da betjeningen som forøvrig også eide butikken mente at det ikke gikk an at de kunne være for trange i leggen. Fordi den enste personen de ikke fikk solgt skoene til var en kjempefeit gutt på godt over 120kg som vist nok hadde ”gendigne” legger i følge betjeningen... Noe de fortalte hver gang jeg klaget på skoene. Når jeg ryddet i boden tenkte jeg en del på dette fordi jeg syntes det var så rart at de solgte meg gutte barne slalomsko til en jente på 14 år. For hvor gammel er egentlig en gjennomsnittlig gutt som bruker størrelse 31? Det jeg tenker er jo at det er naturlig at en gutt på 8 år har tynnere legger en jente på 14 år. Kanskje ikke så rart at skoene var for trange i leggen til meg? Hvor gammelt er var deres barn da det brukte størrelse 31? Gutt eller jente? Blir glad for svar da jeg lurer en del på dette Endret 17. mai 2010 av Sasha Sasha
Lillemams Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Min gutt på snart 4 bruker 28-30 i sko, regner med at han kommer opp i 31 til vinteren.... Så at det ble solgt til en 14åring høres merkelig ut, jeg brukte hvertfall 39 selv da jeg var i den alderen.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2010 #3 Skrevet 17. mai 2010 Gutt på 6 år, 31 i størrelse :-) Jeg brukte str 40 som 14 åring
Sasha Sasha Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. mai 2010 (endret) Min gutt på snart 4 bruker 28-30 i sko, regner med at han kommer opp i 31 til vinteren.... Så at det ble solgt til en 14åring høres merkelig ut, jeg brukte hvertfall 39 selv da jeg var i den alderen. (Litt usikker på om du misforsto. Jeg brukte sko i størrelse 31 da jeg var 14 år , men problemet var at slalom skoene var altfor trange i leggen.) Når jeg så på skoene i boden i helga kunne jeg på ingen måte forestille meg at en jente på 14 kunne få dem på seg fordi de ville vært altfor trange i leggen. Ja de ville nok rett og slett heller passet leggene på unge på 4 /5 år… Når det er sagt så sier og gjør den sportsbutikken hva som helst for å selge varene sine. Vet om mange som har fått for store og for små klær derfra. Hver gang jeg klaget på at skoene var for små i leggen svarte de noe slikt som at så utrolig tykke legger kunne ingen ha osv osv. Husker jeg ble litt lei meg fordi jeg trodde jeg hadde kjempetykke legger. Siden jeg var tynn ellers trodde jeg at leggene mine var enormt store i forhold til kroppen. Dette er lenge siden nå da Endret 17. mai 2010 av Sasha Sasha
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Jenta mi på snart 7 bruker str 31 i joggesko, finsko og sandaler.
Beauté Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 Min gutt var 5-6. Har en jente som brukte 31 da hun var 9. Jeg har foressten en jente som fyller 14 år i år. Hun bruker 37 i sko.
Sasha Sasha Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2010 Jenta mi var ca 5 år når hun brukte str 31. Synes faktisk det er sjokkerende, jeg burde nok åpne opp øynene mine litt mer når jeg er på besøk hos venner med barn. Har jo merket at barna til venner tar og leker med skoene mine fordi de passer dem. Men tenkte bare at de barna hadde større føtter enn normalt Hvor gamle er/ var barna deres da de brukte størrelse 35 da?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2010 #9 Skrevet 18. mai 2010 Jenta mi brukte str 35 da hun var omlag 9 år.
Joe Skrevet 18. mai 2010 #10 Skrevet 18. mai 2010 (endret) Jeg tror det er utrolig individuelt, og at det finnes enorme forskjeller. Jeg er 20 og bruker 35, noen ganger 34 eller 36 avhengig av typen sko, mens min søster på 14 bruker 38/39... Jeg husker ikke nøyaktig, men det er ikke så mange år siden jeg brukte 31 i sko. Men jeg har det problemet nå og, når jeg finner lange sko som passer til foten min, er leggen min helt klart for tykk. Selv om den er normal i forhold til kroppen min, og jeg ikke er særlig lubben. Jeg har bare veldig små føtter, og folk med så små føtter har som regel ikke voksne dame-legger... Endret 18. mai 2010 av Joe
Gjest Cho Skrevet 18. mai 2010 #11 Skrevet 18. mai 2010 Jeg er 23 og bruker str. 36 (av og til 35 også), og lillesøs på 14 bruker 37.. Så jeg tror dette er veldig individuelt. Men det var jo uansett dumt at du ikke fikk vist butikken at du ikke fikk på deg støvlene, merker jeg blir irritert når jeg leser hvordan de svarte deg. Noen er bare sleipe.
Gjest gjest Skrevet 18. mai 2010 #13 Skrevet 18. mai 2010 Haha, jeg hadde str. 36 i sko da jeg var 6-7 år gammel! :gjeiper: Nå har jeg 40-42 alt ettersom hvordan størrelsen er... Tanta til mannen min er 47 og har str 35, da...
Sasha Sasha Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 18. mai 2010 Jeg er 23 og bruker str. 36 (av og til 35 også), og lillesøs på 14 bruker 37.. Så jeg tror dette er veldig individuelt. Men det var jo uansett dumt at du ikke fikk vist butikken at du ikke fikk på deg støvlene, merker jeg blir irritert når jeg leser hvordan de svarte deg. Noen er bare sleipe. Jo butikken fikk se det . De skulle jo hjelpe meg på med skoene men første gangen så sa de bare at de passet men at jeg kunne lukke de selv. Regnet bare med det gikk an og lukke de når de passet ellers, selv om det var vanskelig å få på skoen selv om de ikke var lukket. Når jeg klaget på skoene så mente de at det ikke gikk an og ha så tykke legger. De demonstrerte og han muskel duden som jobbet der klarte og få på skoene etter mye slit, men det gjorde sykt vondt og så spratt de dingsene opp igjen med en gang... Ikke minst så bablett de om den eneste kunden de hadde hatt som ikke fikk på seg skoene og hvor feit han var... Ja i tillegg til meg da Jeg tror de var skjønte såpass som at de ikke passet selv også. Men for å være ærlig så tror jeg ikke de brydde seg i det hele tatt de har jo solgt feil ski og feil størrelser på klær og sko til så mange jeg kjenner. Til og med for små luer som ikke går nedenfor ørene en gang.. Når de selger størrelse 44 i langrenn ski sko til en unge som bruker størrelse 38 for at føttene vokser så fort da er det noe som ikke stemmer. Tror de tenkte sånn her, nå har vi bare klær/sko/ski i denne størrelsen da selger vi dem selv om de ikke passer... Beklager at det ble litt vel langt. Jeg har det med og ta litt av :rødme:
Gjest Cho Skrevet 18. mai 2010 #16 Skrevet 18. mai 2010 Jo butikken fikk se det . Jo men da du klaget på skoene skulle du tatt på deg skoene og vist dem at det var umulig for deg å få lukket de. For en sleip butikk, håper de får smake sin egen medisin snart! (blir provosert av lurendreiere, gitt! )
Gjest mammaen Skrevet 18. mai 2010 #18 Skrevet 18. mai 2010 Datteren min er 5 og bruker 30. Vil si hun er ganske gjennomsnittlig. Så jeg vil si at sko str 31 passer et barn i skolealder. men individuelle forskjeller da!! Sønnen min brukte 33-34 da han begynte på skolen. Men han hadde, og har større bein enn gjennomsnittet. En nabojente på 9 bruker samme skostørrelse som datteren min på 5, så det er store fo5rskjeller.
Lillemams Skrevet 18. mai 2010 #19 Skrevet 18. mai 2010 (Litt usikker på om du misforsto. Jeg brukte sko i størrelse 31 da jeg var 14 år , men problemet var at slalom skoene var altfor trange i leggen.) Når jeg så på skoene i boden i helga kunne jeg på ingen måte forestille meg at en jente på 14 kunne få dem på seg fordi de ville vært altfor trange i leggen. Ja de ville nok rett og slett heller passet leggene på unge på 4 /5 år… Når det er sagt så sier og gjør den sportsbutikken hva som helst for å selge varene sine. Vet om mange som har fått for store og for små klær derfra. Hver gang jeg klaget på at skoene var for små i leggen svarte de noe slikt som at så utrolig tykke legger kunne ingen ha osv osv. Husker jeg ble litt lei meg fordi jeg trodde jeg hadde kjempetykke legger. Siden jeg var tynn ellers trodde jeg at leggene mine var enormt store i forhold til kroppen. Dette er lenge siden nå da Beklager! Ja, jeg misforsto - trodde det var størrelsen på selve skoen som var problemet og ikke kun i leggen, og at butikken absolutt skulle selge for små sko Går litt fort i svingene noen ganger
Sasha Sasha Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #20 Skrevet 18. mai 2010 Jo men da du klaget på skoene skulle du tatt på deg skoene og vist dem at det var umulig for deg å få lukket de. For en sleip butikk, håper de får smake sin egen medisin snart! (blir provosert av lurendreiere, gitt! ) Jo men det var jo det jeg gjorde også... Men så kom alle de ansatte i butikken "jo skoene passer" "Det er helt umulig at de ikke passer da den eneste de ikke passet til var en gutt på over 120 kg" "og du er ikke så feit" Hva skal jeg si, de psyket meg ut rett og slett. Men hadde det vert i dag da hadde det blitt andre boller .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå