Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Etter at min siste kjæreste (og min andre i livet til tross for at jeg er i slutten av 30 åra) dumpa meg, har jeg nå gitt med ut på nettdate-opplegget. Hjelp! Jeg gjorde det mest for å sjekke det ut, er vel ikke heeelt klar for noen nye enda, men ..eller jo...litt klar :gjeiper:

Uansett; jeg har fått endel post der, og det er jo kjempehyggelig! Jeg svarer i vei. Problemet er at det er litt forvirrende. Jeg synes faktisk det er litt vanskelig å holde styr på de som skriver til meg, skille dem fra hverandre faktisk....

Men det er vel ok å svare alle? Eller er det "dårlig gjort" på en måte? Det er jo kun post, da. Har ikke møtt noen av dem enda. Og DET er jo enda skumlere. Vet ikke om jeg kommer til å tørre å gjøre det, men hvem vet.

Noen som har noen gode råd/kjøreregler som gjelder på dette området? Det virker faktisk som om det er mange hyggelige folk ut rundt om, og det er koselig å skrive litt med dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg litt misleda her. Trodde dette handlet om kosthold. Hvis du skal ha noen seriøse svar, så bør du endre overskrifta di. Kankje skrive sukker.no? med en undertittel om dating? :sjenert:

Skrevet

Nå ble jeg litt misleda her. Trodde dette handlet om kosthold. Hvis du skal ha noen seriøse svar, så bør du endre overskrifta di. Kankje skrive sukker.no? med en undertittel om dating? :sjenert:

Ok, det var litt dumt. Men siden jeg la det inn under singelforumet, så tenkte jeg i mon naivitet at alle ville skjønne hva jeg prata om :gjeiper:

Det gjelder alle nettdating, alle typer sider egentlig....

Gjest brutal_mann
Skrevet

Skriv med så mange du bare orker, men ikke sløs vekk tiden deres om du ikke vil treffe dem.

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er nok ein fordel å ikkje ha for mange ballar i lufta på same tid. Eg lagde meg ei oversikt med namn, nick og anna info eg fekk undervegs, og det gjorde det lettare å skilje dei frå kvarandre.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det jeg gjør er å notere stikkord, slik at jeg ikke blander dem sammen.

F.eks. Person XXX, liker hunder, tur i skog å mark, lage mat, arbeider med XXX, blond, 178 høy osv

Skriv med så mange du vil, men så snart du finner ut at du ikke kommer til å treffe dem, gi beskjed. Ikke kast vekk deres eller din tid.

Gjest brutal_mann
Skrevet

He he he. Må le av dette luksusproblemet. Etter seks år på "markedet" husker jeg ennå navnet på alle de jeg har pratet med på slike sider. Og trenger ikke mer enn to hender for å telle dem alle.

Skrevet

Du skal være litt forsiktig med å være for aktiv og gi for mange karer håp på én gang, vil jeg si. Det baller fort på seg, og jeg kan tenke meg at menn er enda mer pågående enn kvinner. Det er veldig morsomt og spennende i begynnelsen, og interesse og ros fra det motsatte kjønn gjør de fleste litt berusede og ivrige, men husk på at det er mennesker du kommuniserer med. Disse har også sine tanker, og det er ikke sikkert de ser like lett på hele greia som du gjør. Kanskje de ser på deg som tidenes kjærlighet, mens du driver og snakker med et tosifret antall. Sier ikke at det er ditt problem, eller at det er uvanlig å snakke med flere, men du kan jo tenke litt på hvilke signaler du sender ut. Jeg tror de fleste setter mer pris på en kjapp avvisning enn falske forhåpninger.

Om du begynner å gi til det skritt å date folk derfra skal du ihvertfall være forsiktig. Forventningene deres kan være veldig forskjellige, og det samme med oppfattelsen av hvordan daten gikk. Du kan tenke jaja han ser jeg forhåpentligvis ikke igjen men når du kommer hjem ligger det allerede flere brev fra ham. Samtidig får du brev fra andre som vil ha dates, og du ender opp med et evig kaos av beilere som forventer sitt.

Det ble litt rablete. Uansett, av erfaring vil jeg anbefale deg å holde deg til et fåtall seriøse kontakter av gangen. Da er det lettere å få en relasjon til de, bli litt kjent, du husker hvem du har sagt hva til, forholdene blir ikke så platoniske, og du slipper gjenta de samme tingene tusen ganger. Den dagen du føler du må skrive ned stikkord om personene og samtalene mener jeg det har gitt litt for langt, men det er kanskje bare meg.

Vil heller ikke anbefale å slenge ut navn, mailadresser med navn, eller telefonnummer før det er absolutt nødvendig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt motsatt problem. Jeg synes ikke det er så mange menn som fanger interessen på Sukker, men har funnet en som jeg har skrevet noen meldinger med frem og tilbake. Jeg begynner å føle at det er på tide å treffes, men han har ikke fått ut fingeren og spurt meg om å treffes. Det var jeg som kontaktet han først, og jeg har ikke lyst å måtte spørre om date også. Han er jo MANN, så da burde han jo ta et initiativ... :sjenert: Om han er interessert da. Eller kanskje han bare holder på å skrive med mange, sånn som deg.

Skrevet

Kan du ikke sette hjerte ved de du synes er interessante da?:) Evt skrive litt om de under "notater" på profilene deres (dette er ikke synlig for andre enn deg). Det er også mulig å lese gjennom samtalen om du går til profilen til personen og trykker på "post".

Skrevet

Du skal være litt forsiktig med å være for aktiv og gi for mange karer håp på én gang, vil jeg si. Det baller fort på seg, og jeg kan tenke meg at menn er enda mer pågående enn kvinner. Det er veldig morsomt og spennende i begynnelsen, og interesse og ros fra det motsatte kjønn gjør de fleste litt berusede og ivrige, men husk på at det er mennesker du kommuniserer med. Disse har også sine tanker, og det er ikke sikkert de ser like lett på hele greia som du gjør. Kanskje de ser på deg som tidenes kjærlighet, mens du driver og snakker med et tosifret antall. Sier ikke at det er ditt problem, eller at det er uvanlig å snakke med flere, men du kan jo tenke litt på hvilke signaler du sender ut. Jeg tror de fleste setter mer pris på en kjapp avvisning enn falske forhåpninger.

Om du begynner å gi til det skritt å date folk derfra skal du ihvertfall være forsiktig. Forventningene deres kan være veldig forskjellige, og det samme med oppfattelsen av hvordan daten gikk. Du kan tenke jaja han ser jeg forhåpentligvis ikke igjen men når du kommer hjem ligger det allerede flere brev fra ham. Samtidig får du brev fra andre som vil ha dates, og du ender opp med et evig kaos av beilere som forventer sitt.

Det ble litt rablete. Uansett, av erfaring vil jeg anbefale deg å holde deg til et fåtall seriøse kontakter av gangen. Da er det lettere å få en relasjon til de, bli litt kjent, du husker hvem du har sagt hva til, forholdene blir ikke så platoniske, og du slipper gjenta de samme tingene tusen ganger. Den dagen du føler du må skrive ned stikkord om personene og samtalene mener jeg det har gitt litt for langt, men det er kanskje bare meg.

Vil heller ikke anbefale å slenge ut navn, mailadresser med navn, eller telefonnummer før det er absolutt nødvendig.

Her var det mange gode tips!

Skal ta med meg dem videre. Men hvorfor tror du menn er mer pågående enn kvinner?

Uansett, nå skriver jeg med ca 4 stk, og det er ikke mange, men jeg er faktisk redd for å rote det til likevel (det er mange nok).

Ingen av dem har invitert meg med på noe enda, så foreløpig slapper jeg av.. Dessverre har jeg syndet mot det siste rådet ditt, en av dem har navnet mitt og har lagt meg til som venn på facebook. Jeg godkjente under tvil...er litt redd for at anonymiteten blir brutt, men gjort er gjort...

Skrevet

Jeg har litt motsatt problem. Jeg synes ikke det er så mange menn som fanger interessen på Sukker, men har funnet en som jeg har skrevet noen meldinger med frem og tilbake. Jeg begynner å føle at det er på tide å treffes, men han har ikke fått ut fingeren og spurt meg om å treffes. Det var jeg som kontaktet han først, og jeg har ikke lyst å måtte spørre om date også. Han er jo MANN, så da burde han jo ta et initiativ... :sjenert: Om han er interessert da. Eller kanskje han bare holder på å skrive med mange, sånn som deg.

Lykke til :)

Det er jo bare å spørre, da. Kan ikke få annet enn et nei....

Ingen av de jeg skriver med har spurt meg om en date heller, selv om en av dem hintet om en kaffe. Men han har ikke svart på mitt siste brev, så da blir det vel ikke noe....

Jeg skriver ikke med SÅ mange da, bare 4 stk. Men det er mange nok! Regner med at de detter av etthvert som jeg viser at jeg ikke er SÅ interessant likevl....

Skrevet

Er og på sukker, men gidder ikke svare alle. Det hadde tatt mye tid. :natti:

Å skrive ned stikkord og slikt...ehm... det hadde jeg aldri giddet.

Jeg svarer de jeg liker, og det er ikke så mange som er likandes utseendemessig, men hvem vet. :)

Skrevet

Hmm, jeg må være blant disse som ikke er likandes utseendemessig og særdeles lite tiltrekkende. Var medlem av sukker og møteplassen med bilde og det hele, men fikk veldig liten respons på brevene jeg sendte ut.

Ble litt brevveksling med noen, men da jeg ba de ut på date så hørte jeg ikke noe mer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hmm, jeg må være blant disse som ikke er likandes utseendemessig og særdeles lite tiltrekkende. Var medlem av sukker og møteplassen med bilde og det hele, men fikk veldig liten respons på brevene jeg sendte ut.

Ble litt brevveksling med noen, men da jeg ba de ut på date så hørte jeg ikke noe mer.

Nå er det nok 10 menn pr dame på slike steder så det er en annen verden for en mann enn en kvinne. Får du ikke respons ganske kjappt så finn en annen arena enn slike nettdatesider.

Skrevet (endret)

Koselig at det finnes jenter på de sidene som svarer alle :)

Er enig i at hyppig brevskriving kan lede til falske forhåpninger, grunnen til at menn er på sånne sider som oftest er vel at mange er for generte til å ta kontakt IRL og ikke tør å ta initativ.

Endret av Glamann
Skrevet

Og mange av dem tør ikke ta initiativ på nett heller.... hva gjør de der da?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei

Etter at min siste kjæreste (og min andre i livet til tross for at jeg er i slutten av 30 åra) dumpa meg, har jeg nå gitt med ut på nettdate-opplegget. Hjelp! Jeg gjorde det mest for å sjekke det ut, er vel ikke heeelt klar for noen nye enda, men ..eller jo...litt klar :gjeiper:

Uansett; jeg har fått endel post der, og det er jo kjempehyggelig! Jeg svarer i vei.

Hyggelig og hyggelig. De vil ha sex.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Koselig at det finnes jenter på de sidene som svarer alle :)

Er enig i at hyppig brevskriving kan lede til falske forhåpninger, grunnen til at menn er på sånne sider som oftest er vel at mange er for sjenerte til å ta kontakt

Stakkras pinglemenn...hvordan skal de overleve i verden?! For nien dotter!

Dere dottepingler er vel storfornøyd med jenter som "svarer alle". Nei...vis meg heller ordentlige menn som vet at de er MENN! :rope:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...