Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #1 Skrevet 17. mai 2010 Jeg har tenkt å prøve dette hjemme til høsten...må bruke sommeren til å forberede meg..mentalt. Jeg trenger tips og råd fra noen DYKTIGE hjemmepeelere her. Huden min er litt sensitiv, litt rød i kinnene, noen blodkar og små pigmentflekker og fregner. har en del svarte prikker rundt nese. har ellers tørr hud i kinnene. Jeg ønsker en ny frisk hud uten pigmentflekker, sorte prikker og linjer. Da spør jeg...hvilken type peeling må jeg da begynne med? Hvordan påfører jeg dette, og hvor lenge skal det være på huden? Måtte jeg ha på noe utenpå syren, eller vasker jeg den bare av? Noen her nevnte noe natron blandet i noe?? Hva er det beste å gjøre rett etterpå? Holder det med en vanlig fuktighetskrem? Kan en kjøpe noe som passer sammen med peelen? Hvor lenge må det gå til neste gang? Trenger dette inn med t-skje Vil heller ha svar fra dere, enn og måtte lese på nett til øya detter av. Håper dere som er erfaren kan svare meg, blir veldig glad for det.
Lilandry Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har tenkt å prøve dette hjemme til høsten...må bruke sommeren til å forberede meg..mentalt. Jeg trenger tips og råd fra noen DYKTIGE hjemmepeelere her. Huden min er litt sensitiv, litt rød i kinnene, noen blodkar og små pigmentflekker og fregner. har en del svarte prikker rundt nese. har ellers tørr hud i kinnene. Jeg ønsker en ny frisk hud uten pigmentflekker, sorte prikker og linjer. Da spør jeg...hvilken type peeling må jeg da begynne med? Hvordan påfører jeg dette, og hvor lenge skal det være på huden? Måtte jeg ha på noe utenpå syren, eller vasker jeg den bare av? Noen her nevnte noe natron blandet i noe?? Hva er det beste å gjøre rett etterpå? Holder det med en vanlig fuktighetskrem? Kan en kjøpe noe som passer sammen med peelen? Hvor lenge må det gå til neste gang? Trenger dette inn med t-skje Vil heller ha svar fra dere, enn og måtte lese på nett til øya detter av. Håper dere som er erfaren kan svare meg, blir veldig glad for det. Hei! Jeg har nylig kjøpt med Rapid Peel fra Skin Doctors. Dette er en kjemisk peeling med AHA (fruktsyrer). Jeg har tenkt mye på dette med peelinger og jeg er veldig redd for å ødlegge huden min ved å bruke for sterke saker- derfor ble det denne. Denne er veldig, veldig enkel. Du smører på huden og lar den ligge i 1 minutt og vaskes av med varmt vann den første uken, så økes minuttene gradvis etter hvor langt du kommer. Det er et 12 ukers program. Jeg kunne kjenne mye mer prikking enn det jeg gjorde med MD Formulations sin hjemme peeling. Jeg frister faktisk veldig å påføre den litt oftere enn en gang i uken, men slikt må du nesten bestemme selv. Min hud tåler veldig mye, så derfor vurderer jeg det! Jeg oppdater på bloggen min etterhvert, du er hjertelig velkommen til å lese! Lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Hei! Jeg har nylig kjøpt med Rapid Peel fra Skin Doctors. Dette er en kjemisk peeling med AHA (fruktsyrer). Jeg har tenkt mye på dette med peelinger og jeg er veldig redd for å ødlegge huden min ved å bruke for sterke saker- derfor ble det denne. Denne er veldig, veldig enkel. Du smører på huden og lar den ligge i 1 minutt og vaskes av med varmt vann den første uken, så økes minuttene gradvis etter hvor langt du kommer. Det er et 12 ukers program. Jeg kunne kjenne mye mer prikking enn det jeg gjorde med MD Formulations sin hjemme peeling. Jeg frister faktisk veldig å påføre den litt oftere enn en gang i uken, men slikt må du nesten bestemme selv. Min hud tåler veldig mye, så derfor vurderer jeg det! Jeg oppdater på bloggen min etterhvert, du er hjertelig velkommen til å lese! Lykke til! Takk for svar! Hvor sterk er denne peelingen du har kjøpt?
Gjest asanti Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Nå vet ikke jeg hvilken styrke det er på de syrene Lilandry bruker, men ville godt for en mild peeling om du er sensitiv. Har god erfaring med Kerstin Florian sin AHA 8 peeling (8% AHA syre). Det er en krem du smører på om natten og vasker av dagen etterpå. Veldig enkelt. Den bruker du 1-2 ganger i uken eller mer om du føler huden din tåler det. Det er ingen kur så den bruker du så ofte du vil. Ellers har de en som er litt sterkere, 20% AHA syre, men den kommer ikke for til høsten og en som er 15%. Disse vil ikke tørke ut huden din slik MD sine peelinger fort gjør. De minsker porer, fine linjer og fjerner død hud samt godt effekt på arr og pigmentflekker. Du får bestilt disse på wwww.kerstinflorian.no eller kjøpt på utvalgte salonger.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Nå vet ikke jeg hvilken styrke det er på de syrene Lilandry bruker, men ville godt for en mild peeling om du er sensitiv. Har god erfaring med Kerstin Florian sin AHA 8 peeling (8% AHA syre). Det er en krem du smører på om natten og vasker av dagen etterpå. Veldig enkelt. Den bruker du 1-2 ganger i uken eller mer om du føler huden din tåler det. Det er ingen kur så den bruker du så ofte du vil. Ellers har de en som er litt sterkere, 20% AHA syre, men den kommer ikke for til høsten og en som er 15%. Disse vil ikke tørke ut huden din slik MD sine peelinger fort gjør. De minsker porer, fine linjer og fjerner død hud samt godt effekt på arr og pigmentflekker. Du får bestilt disse på wwww.kerstinflorian.no eller kjøpt på utvalgte salonger. Takk, skal sjekke det ut. Tenkte å bestille TCA-peel, men den er kanskje for sterk. Får se hva jeg gjør
Gjest asanti Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Håper du finner det du var ute etter. Men som sagt, ville først gått for en som er mild å evt øke styrke etterhvert. Så slipper huden å bli angrepet av sterke syrer, det er fort gjort å lage store skader av syrepeelinger. Lykke til!
Lilandry Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 Tror ikke min er så sterk, selv om jeg ikke vet styrken på den. det fikk jeg veldig lyst å finne ut av, jeg skal ta å sende de en mail, så gir jeg tilbakemelding når jeg har fått svar!
Lilandry Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Da har jeg fått svar, Rapid Peel inneholder 3 - 5% glykolsyre.
Gjest asanti Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 Da har jeg fått svar, Rapid Peel inneholder 3 - 5% glykolsyre. Okei. Det er bra, da er den ikke alt for sterk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå