Gå til innhold

bryst undersøkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om noen av dere der ute vet hvordan man foretar en brystundersøkelse på seg selv. Kansje har en bra link.

Jeg har aldri gjort det selv og synes at det er på tide å sjekke.

Skrevet

Nei,det vet jeg ikke.

Har aldri sjekket brystene mine selv.

Jeg bestemte meg derimot for en tid tilbake, at jeg skulle ta mammografi av brystene en gang i året.

Jeg tok den første "mammen" for 5 mnd siden,og skal tilbake denne måneden for å sjekke ut en kul de fant.

De trodde ikke det var noe farlig,men ville sjekke den 6 mnd senere,for å være sikre.

Litt ekkelt...Men det går nok bra.

Det var en liten A-ha opplevelse,og heretter skal jeg følge opp "mammen" regelmessig.

Gjest Anonymous
Skrevet

undersøk 3 dager etter mens, da har du minst hormoner i kroppen, brystene er myke og minst bulete inni. Bli kjent med dem ved å gjøre det rutinemessig slik, da blir du ekspert på egne bryster. Stå rett fremfor speilet, dra skuldrene tilbake, og studer brystene klinisk. Noen kuler? Noen inndragninger i huden? Peker brystvortene en annen vei? En svulst "drar" i vevet, og ettersom brystet er så mykt kan en svulst lengre inn lage en inndragning i huden over.

Føl på brystet etter kuler, spesielt harde kuler. Finner du noe, så følg med den gjennom syklusen. Hvis den ikke endrer seg, så er det ikke hormonelt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...