Gå til innhold

Så utrolig skuffet..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon selvom vi har hatt en fantastisk 17mai-feiring.

Vi spurte senest i går om min mor ville bli med oss å se barnetoget i dag, men nei - hun orket ikke gå ut dørene så tidlig (toget begynte 10) Spurte så om hun ville bli med å se folketoget, men nei det var for mye stress og mas. Neivel, spurte da om hun ville komme til oss for grilling og avslutning av dagen, men nei hun ville bare være hjemme og slappe av.. :sjenert:

Sendte melding til henne i morges og ga beskjed at hun var velkommen til å bli med oss hvis hun skulle ombestemme seg, men fikk til svar at hun kun skulle være hjemme hele dagen og slappe av.

Nå tok jeg turen innom facebook og det første som møter meg er en haug med bilder fra min søster der min mor er med på feiringen, og i statusen står det at de skal grille og kose seg i hagen :tristbla:

Hun har sett barnetoget, folktoget og vært i bhg med grilling og leker - og jeg kjenner bare jeg er så utrolig utrolig skuffet.

Ikke første og fremst for min egen del, men for barna som ikke fikk vise seg frem til mormor i de nye bunadene :tristbla:

Hadde hun hvertfall vært ærlig og sagt hun skulle feire med dem, dette er 4 år på rad hun er sammen med dem, derfor var det så stort ønske at hun for en gangs skyld kunne være sammen med oss.

Uff, måtte bare få ut litt frustrasjon før jeg samler meg og avslutter dagen sammen med min fantastiske mann og herlige barn :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med henne om det.

Det er sikkert en grunn til at hun reiser til søsteren din hver gang.

Men hvis du forteller henne rolig at du vet at hun var der, og ønsker at hun skal si sannheten neste gang, så slipper hun i hvertfall å lyve for deg.

Er søsteren din alenemor?

Jeg vet det er mange som bruker dagen med de barnebarna som ikke har to foreldre til daglig.

Skrevet

Hun trenger da vel ikke lyve om hun velger å være sammen med sine andre barnebarn fordi moren er alenemor!

Dette synes jeg også var veldig dårlig. Jeg synes du skal si til henne at du har sett bildene din søster har lagt ut på facebook, og at du ble overrasket over å se henne der siden hun skulle være hjemme. Og si at hvis hun allerede har takket ja til å være hos din søster så er jo det greit, men det er ufint å lyve, og du er skuffet og lei deg over det. Og spør hvorfor hun løy, og om det er noe som ligger under at hun ikke ønsker å feire med dere? Hvis hun benekter det, så book henne til neste års 17.mai allerede nå ;)

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet. Det hadde jeg også blitt om min mor hadde løyet for meg på denne måten!

Snakk med henne om det, selv om det blir vanskelig. Fortell henne hvordan det føles når hun lyver for dere isteden for å være ærlig. Hvis hun ønsker å tilbringe dagen sammen med din søsters familie isteden, bør hun være voksen nok til å si det!

Skrevet

Hun trenger da vel ikke lyve om hun velger å være sammen med sine andre barnebarn fordi moren er alenemor!

Nei, det er langt ifra en grunn til å lyve. Jeg kan ikke se en eneste god grunn til at hun bør det.

Men det er den eneste grunnen jeg kan komme på for at hun faktisk gjør det.

Skrevet

Hvis min mor hadde løyet for meg på den måten der, da hadde jeg også blitt veldig skuffet og sjokkert over at hun kunne være så barnslig. Er da ikke verre en å si med en gang "jeg skal til din søster i år".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...