Gå til innhold

Ville du ha droppet jenta om hun veide 5 kg for mye?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flest menn foretrekker normale jenter.Helt normale jenter. Ikke slike knokler og speilegg som jeg liker. Mange menn liker spesielt tykke eller tynne jenter, men flest liker ganske normale - både i størrelse, utseende og holdninger.

Menn har altså forskjellig smak. Og det er ingen som helst sammenheng mellom menns fysikk og hvilke damer som får blodet til å gjøre lillemann feit og fin.

Veltrente og intelligente menn kan utmerket finne på å forelske seg i vandrende smultboller. Runde og naturlig sæggende menn kan tenne på semianorektiske fyrstikkpiker med vaskebrettnusser. Normalt utseende menn kan tenne på sauer og andre menn også, på gamle kjerringer eller kun på rødtopper. Menn er ingen homogen gruppe, utover det at vi alle har tissefant som vil opp og frem, under de for enhver smaks ideelle vilkår.

Kvinner indokrtineres av dameblader, reklameindustrien og visse foras "magasin" til å tro at de kan bli universelt tent på av alle menn, om de bare ser sånn og sånn ut, og kjøper "de rette produktene". Vel sånn er det ikke. Er du gjennomsnittlig vil kanskje 60% av gutta finne deg attraktiv nok til å dra med til køys, om de er single. 20% kan kanskje vurdere et forhold med deg. 1-2% vil fremdeles vurdere det etter at de blir kjent med deg, og kommer under huden på deg.

Av seks milliarder mennesker, hvor halvparten er menn, blir 1-2% ganske mange lell, selv om du luker ut de som er yngst og de som er for gamle. Uheldigvis er det ikke sikkert at de som forelsker seg i deg, nødvendigvis har den kroppsformen du tenner på. Men pokker heller, da får du bare finne deg i å smake din egen medisin, da...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener med et kjølig syn på kvinnekroppen. At de fleste menn ikke tenner på fedme?

Vel, la meg snu på det og sette det litt på spissen. Er det mer ok å tenne på anoreksi enn fedme? Ingen av delene er sunt... Men det er ingen som spør om menn ville ha droppa jenta om hun hadde veid 5 kg mindre enn det han vanligvis finner attraktivt. Det jeg mener er at menn legger mer vekt på kroppstype enn kjemi og felles interesser. For de fleste jenter er det motsatt. Dessuten synes jeg det er frekt å snakke om fedme når TS ikke nevner det med et ord. Folk bør lære seg å bruke begrep riktig.

Skrevet

Vel, la meg snu på det og sette det litt på spissen. Er det mer ok å tenne på anoreksi enn fedme? Ingen av delene er sunt... Men det er ingen som spør om menn ville ha droppa jenta om hun hadde veid 5 kg mindre enn det han vanligvis finner attraktivt. Det jeg mener er at menn legger mer vekt på kroppstype enn kjemi og felles interesser. For de fleste jenter er det motsatt. Dessuten synes jeg det er frekt å snakke om fedme når TS ikke nevner det med et ord. Folk bør lære seg å bruke begrep riktig.

Du misforstår spørsmålet, tror jeg, eller så er spørsmålet for åpent. Jeg er kanskje dårlig til å uttrykke meg, for jeg er blant de mer liberale jeg vet om i forhold til dette.

Du sier det er frekt å snakke om fedme. Dette spørsmålet vil ha subjektive svar, og jeg svarer bare for meg selv, og når TS spør etter "5 kg for mye for din smak" så snakker vi fedme i mitt tilfelle. Jeg vet hva jeg liker, og den gruppen er rimelig stor. Om en jente på 160 cm veier 50 eller 70 kg spiller ingen rolle for meg så lenge det er en kvinnelig kropp. Om hun derimot begynner å nærme seg 80 kg snakker vi fedme, og jeg sier nei takk. Derfor bruker jeg begrepet.

Kraftig over- og undervekt er forøvrig tilsvarende lite attraktivt.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er rimelig stor forskjell her. En kropp kan være sunn og frisk i intervallet normal til overviktig (fedme er neste trinn). Mens en kropp er mye mer ømfintlig den andre veien, fra normal til undervektig. Kroppens organer slåes av ved undervekt, noe som i praksis betyr at jenter mister menstruasjonen og blir ufruktbare.

Dette betyr at alle jenter ser finere ut når de er normale eller har for mye enn for lite.

Gjest Gjest
Skrevet

Du misforstår spørsmålet, tror jeg, eller så er spørsmålet for åpent. Jeg er kanskje dårlig til å uttrykke meg, for jeg er blant de mer liberale jeg vet om i forhold til dette.

Du sier det er frekt å snakke om fedme. Dette spørsmålet vil ha subjektive svar, og jeg svarer bare for meg selv, og når TS spør etter "5 kg for mye for din smak" så snakker vi fedme i mitt tilfelle. Jeg vet hva jeg liker, og den gruppen er rimelig stor. Om en jente på 160 cm veier 50 eller 70 kg spiller ingen rolle for meg så lenge det er en kvinnelig kropp. Om hun derimot begynner å nærme seg 80 kg snakker vi fedme, og jeg sier nei takk. Derfor bruker jeg begrepet.

Så det er fedme hvis et menneske (spesielt kvinner) veier nærmere 80 kg? Du mener du har et sunt og liberalt syn på vekt? I forhold til dine venner eller hvem?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er rimelig stor forskjell her. En kropp kan være sunn og frisk i intervallet normal til overviktig (fedme er neste trinn). Mens en kropp er mye mer ømfintlig den andre veien, fra normal til undervektig. Kroppens organer slåes av ved undervekt, noe som i praksis betyr at jenter mister menstruasjonen og blir ufruktbare.

Dette betyr at alle jenter ser finere ut når de er normale eller har for mye enn for lite.

Selvsagt. Det ror jeg enhver opplyst mann og kvinne ville forstått.

Gjest Gjest
Skrevet

Det skal stå tror. Skriveleif. :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, menn forstår det, men damer gjør ikke det. :)

Skrevet

Så det er fedme hvis et menneske (spesielt kvinner) veier nærmere 80 kg? Du mener du har et sunt og liberalt syn på vekt? I forhold til dine venner eller hvem?

Her var det snakk om åtti kg på en kropp på én meter og seksti cm, var det ikke? Her må du jo virkelig ha gått skikkelig inn for å misforstå.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker ikke feite mennesker, generelt, fordi jeg tenker på alle sykdommer man kan pådra seg med alderen. men jeg liker ikke de som er sykelig tynne heller, jeg liker de normalvelktige som tar vare på helsen sin.

om jeg hadde blitt sammen med en person som ble gradvis feitere, så hadde jeg bedt han om å slanke seg.

En gang var det en gutt som var interessert i meg, og han spurte på tull om vi skulle bli sammen. Da svarte jeg : bare viss du slanker deg :rødme:

Skrevet

Er enig med di fleste her inne, jeg liker normale jenter, gjerne med litt kurver/ekstra på seg, sånne modelltynne jenter/kvinner er nok for tynne, jeg liker ikke fedme/overvektighet.

5 kg går helt fint, 10-15 kg, da nærmer nok grensen seg, men liker som sagt at jenta har litt ekstra på seg. Jeg er selv forholdsvis tynn med litt ekstra på, så jeg tenker at om ei jente likte meg super godt, men ikke ville bli i sammen med meg fordi jeg var 5-10 kg for mye etter hennes smak, så ville jeg jo at hun skulle godta meg for det om, så derfor vil jeg nok godta om jenta jeg liker har 5-10 kg for mye eller noe. :)

Det er ikke kroppen jeg går etter, men hun må være fysisk tiltrekkende i mine øyner, og jeg er ikke så kresen på kroppsstørrelsen vil jeg si, men noen grenser har en jo uansett.

Gjest Anjelika
Skrevet

Vet dere hva 5 kg er engang?

Kan jo ha mye å gjøre med at jeg er høy, men jeg merker det knapt selv om jeg går opp eller ned 5 kg og en mann hadde aldri sett det.

Om man lager en modell av drømmedama som har den nøyaktige vekta man liker best og legger på 5 kg så ser man ikke mye forskjell. De fleste har vel også et slingringsmonn på drømmekroppen, man skal være passe sær (eller Karl Lagerfeld) om man elsker damer som er 55kg og spyr av dem når de går opp til 60. "Pensjonerte" toppmodeller som Elle MacPherson, Heidi Klum osv veier minst 5 kg mer nå enn de gjorde når de gikk catwalk, men jeg tviler på at menn flest ser det engang og langt mindre ville dumpet dem for det.

Gjest Gjest
Skrevet

Her var det snakk om åtti kg på en kropp på én meter og seksti cm, var det ikke? Her må du jo virkelig ha gått skikkelig inn for å misforstå.

Det er selvsagt ikke fedme. Uansett så kan man ikke dømme en persons helse kun etter BMI. Dere ville blitt overrasket over hvor mye visse slanke jenter (og gutter) veier.

Vet dere hva 5 kg er engang?

Kan jo ha mye å gjøre med at jeg er høy, men jeg merker det knapt selv om jeg går opp eller ned 5 kg og en mann hadde aldri sett det.

Om man lager en modell av drømmedama som har den nøyaktige vekta man liker best og legger på 5 kg så ser man ikke mye forskjell. De fleste har vel også et slingringsmonn på drømmekroppen, man skal være passe sær (eller Karl Lagerfeld) om man elsker damer som er 55kg og spyr av dem når de går opp til 60. "Pensjonerte" toppmodeller som Elle MacPherson, Heidi Klum osv veier minst 5 kg mer nå enn de gjorde når de gikk catwalk, men jeg tviler på at menn flest ser det engang og langt mindre ville dumpet dem for det.

Jeg er fullstendig enig. Det virker som om folk ikke har peiling. Det er nesten som om de gjør seg dummere enn de er - med vilje. Utrolig hvor mye folk liker å generalisere.

Skrevet

Vet dere hva 5 kg er engang?Kan jo ha mye å gjøre med at jeg er høy, men jeg merker det knapt selv om jeg går opp eller ned 5 kg og en mann hadde aldri sett det.Om man lager en modell av drømmedama som har den nøyaktige vekta man liker best og legger på 5 kg så ser man ikke mye forskjell. De fleste har vel også et slingringsmonn på drømmekroppen, man skal være passe sær (eller Karl Lagerfeld) om man elsker damer som er 55kg og spyr av dem når de går opp til 60. "Pensjonerte" toppmodeller som Elle MacPherson, Heidi Klum osv veier minst 5 kg mer nå enn de gjorde når de gikk catwalk, men jeg tviler på at menn flest ser det engang og langt mindre ville dumpet dem for det.

Jeg er fullstendig enig. Det virker som om folk ikke har peiling. Det er nesten som om de gjør seg dummere enn de er - med vilje. Utrolig hvor mye folk liker å generalisere.

Nå har 95 % av alle som har svart i denne tråden sagt at 5 kg for mye ikke har noe å si, så jeg ser ikke helt problemet deres.

Gjest Anjelika
Skrevet (endret)

Nå har 95 % av alle som har svart i denne tråden sagt at 5 kg for mye ikke har noe å si, så jeg ser ikke helt problemet deres.

Hehe, jeg har ikke noe problem. Kanskje innlegget mitt kan tolkes som krasst? :klø: Det var ikke meningen.

Jaja, uansett, poenget var bare at det er et litt dumt spørsmål og rart at det utvikler seg til en debatt om tynne/overvektige. Jeg tenker at det er mye lengre enn 5 kg mellom den ultimate drømmekroppen og en kropp som er så ufyselig at det er dumpe-grunnlag.

Endret av Anjelika
Gjest Gjest
Skrevet

???

Nå var det ikke bare de 5 kiloene jeg tankte på heller, da. Jeg snakker om hele BMI hysteriet. De tror de kan gjette hvor mye en person veier bare ved å se på en. Tull. Eller det at de tror at 10 eller 15 kilos overvekt er farlig fedme. Det er vel heller slike idiotiske generaliseringer jeg tenkte på.

Skrevet

Nei. Jeg er ikke mann, men er sammen med ei jente, så jeg lot meg selv få lov til å svare. Jeg ville aldri gått fra min kjæreste om vekta økte 5-10 kg, men jeg ville nok sagt ifra hvis vekta økte veldig mye(da snakker jeg om 15 kg++ noe som er ganske mye for folk flest, med mindre de er veldig undervektig i utgangspunktet).

Skrevet

Nei. Jeg er ikke mann, men er sammen med ei jente, så jeg lot meg selv få lov til å svare. Jeg ville aldri gått fra min kjæreste om vekta økte 5-10 kg, men jeg ville nok sagt ifra hvis vekta økte veldig mye(da snakker jeg om 15 kg++ noe som er ganske mye for folk flest, med mindre de er veldig undervektig i utgangspunktet).

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror mange menn er glad i både former og ikke former, hvordan kan man ellers forklare alle både under,over og normalvekrige kvinner som har kjæreste? :klø:

He he, det er fordi menn er altetende når det gjelder kvinner. Selv det mest avskyelige fittekreket som måtte slime seg avgårde på jordoverflaten drar menn som bare det.

Ps, nå mener jeg ikke at litt overvektige kvinner er avskyelige fittekrek, men dere tar poenget.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått opp rundt 15-20 kg siden jeg og typen ble sammen (er så koselig å bli syk :sukk: ). Han har vitterlig ingen planer om å slå opp med meg, men han sitter heller ikke og lyger og sier "hæ? har du lagt på deg? Det har jeg ikke merket".

Istedet så hjelper han meg med å motivere meg til å spise sunnere og trene :jepp: Når det er sagt, hadde jeg fortsatt med å gå opp 15-20 kg videre og ikke tatt vare på meg selv, så har han innrømt at han ville slått opp med meg. Noe jeg også ville gjort om rollene var snudd :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...