Gjest dEPPA Skrevet 17. mai 2010 #1 Skrevet 17. mai 2010 Ja, årets 17.mai feiring ble ikke akkurat gledens dag. Når toget skulle begynne å gå fant min 5 åring ut at dette ikke var noe gøy og satt seg på bakbena. Men vi måtte følge toget siden søstrene hans gik med sine klasser og vi hadde avtalt å møtes der toget sluttet. Så han gik hele toget med et så surt ansikt at det rett og slett var flaut Så flott at hele byen fik med seg en sinna og sur 5 åring. Når det nærmet seg slutten så begynte han å hyle og da fik mor nok. Så bilturen hjem ble det kjefting og så ble han sent på rommet sitt når vi kom hjem. Og den planlagte tivolituren ble avlyst. Ingen glede, bare tårer. Sitter her nesten deppa, kjempegøy dag
gullhjerte Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Cheer up Alle kan ha en dårlig dag, vi bare merker den litt ekstra når den faller på dager hvor alle skal være glade. Glem det som har skjedd, finn på noe koselig resten av dagen og få en okei 17.mai likevel
leirbål Skrevet 17. mai 2010 #3 Skrevet 17. mai 2010 Ja, det merkes ekstra godt når det skjer noe på merkedager. Trøst deg med at de aller fleste som så femåringen din vet akkurat hvordan det er. Og hvis du snakker rolig med ham om oppførselen hans vil han nok oppføre seg bedre neste gang. Det er fælt når forventningene våre blir lagt i grus. Men Gullhjerte har rett. Prøv å finne på noe noe koselig alle sammen resten av dagen. Forselv om det ikke le som du hadde tenkt, kan det bli en fin kveld allikevel.
makkapakka Skrevet 17. mai 2010 #4 Skrevet 17. mai 2010 ååå så utrolig deilig å høre at det er andre som strever med 5 åringer. På en slik dag da alt skal være morro og alle skal være glade og forventingene og bildene til foreldrene er fargerike... og så passet det ikke for 5 åringen akkurat i dag og så sitter man igjen helt knust som mor og lurer på hva som skulle vært gjort annerledes for at 5 åringen skulle ha det fint.. tusen takk du redda dagen min, det var to sure 5 åringer i hvert sitt 17 mai tog.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #5 Skrevet 17. mai 2010 Ja, årets 17.mai feiring ble ikke akkurat gledens dag. Når toget skulle begynne å gå fant min 5 åring ut at dette ikke var noe gøy og satt seg på bakbena. Men vi måtte følge toget siden søstrene hans gik med sine klasser og vi hadde avtalt å møtes der toget sluttet. Så han gik hele toget med et så surt ansikt at det rett og slett var flaut Så flott at hele byen fik med seg en sinna og sur 5 åring. Når det nærmet seg slutten så begynte han å hyle og da fik mor nok. Så bilturen hjem ble det kjefting og så ble han sent på rommet sitt når vi kom hjem. Og den planlagte tivolituren ble avlyst. Ingen glede, bare tårer. Sitter her nesten deppa, kjempegøy dag Synes det der hørtes ut som en drøm. Jeg satt alene inne hele dagen, ingen venner, ingen å være sammen med. Mimret tilbake til den tiden hvor jeg hadde venner. Har grått litt og. Fantastisk egentlig.
leirbål Skrevet 17. mai 2010 #6 Skrevet 17. mai 2010 Synes det der hørtes ut som en drøm. Jeg satt alene inne hele dagen, ingen venner, ingen å være sammen med. Mimret tilbake til den tiden hvor jeg hadde venner. Har grått litt og. Fantastisk egentlig. Det er jo ikke umulig for deg heller å bestemme deg for å gjøre resten av kvelden fin selv om du er alene.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2010 #7 Skrevet 17. mai 2010 Jeg satt alene inne hele dagen, ingen venner, ingen å være sammen med. 1+ Hvis det er en trøst, så tror jeg de fleste som leser kvinneguiden på 17. mai kunne hatt det bedre. Det inkluderer selvsagt meg selv.
Gjest strykebrett Skrevet 17. mai 2010 #8 Skrevet 17. mai 2010 Kjære deg ts, jegm å bare si at jeg husker ikke helt hvor gammel jeg var, men jeg vet jeg har oppført meg sånn som din femåring på i alle fall en 17. Mai. Jeg er helt sikker på at alle som så dere i toget skjønner godt hvordan det er, unger slår seg vrang nå og da, sånn er det bare. Håper dere får en finere dag videre da
Gjest *smak* Skrevet 17. mai 2010 #9 Skrevet 17. mai 2010 1+ Hvis det er en trøst, så tror jeg de fleste som leser kvinneguiden på 17. mai kunne hatt det bedre. Det inkluderer selvsagt meg selv. Hva er bedre enn å sitte å lese på KG 17 mai, mener du? Er ikke det en vurderingsak. Mange koser seg med KG, og liker å tenke ut hva de f.eks skal svare på tråder. Kanskje mange synes KG er kjekkere enn å f.eks være på grillfest med mange folk. Vi har en tendens til å synes alt annet enn det vi holder på med, er bra nok... Hva med å være fornøyd med sånn man har det i en hver situasjon..
The Kitten Skrevet 17. mai 2010 #10 Skrevet 17. mai 2010 Ble hele dagen ødelagt fordi femåringen slo seg vrang? Klarte ikke du å komme over det og få en hyggelig ettermiddag?
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2010 #11 Skrevet 17. mai 2010 Ikke bare 5-åringer, her gikk 8-åringen for første gang i korpset med uniform etc med det sureste ansiktet du kan tenke deg og sparket i bakken. Men han skulle ikke få ødelegge storebrors dag som spilte i korpset for første gang, så han fikk i klartekst enten fikk han oppføre seg ellers fikk han sitte igjen på skolen til vi andre var ferdige. Vel vel ikke akkurat noe smil, men han oppførte seg og tødde da litt opp etter hvert. Ikke noe moro med barn som slår seg totalt vrange. Og som forelder er vi faktisk også bare mennesker ikke roboter som kan skru av og på toleransegrensen samme pokker hvilken dag det er.
Caramba Skrevet 18. mai 2010 #12 Skrevet 18. mai 2010 Men hvorfor avlyste dere tivolituren? Jeg synes at man gjør situasjoner verre ved å avlyse noe positivt og som ungene gleder seg til. Dette kunne jo berget dagen, selv om toget ble en trassig affære....... Hvor morro er det egentlig for en 5-åring og traske langt avgårde i et tog? Det er kanskje morsommere for større barn.................La heller konsekvensene komme der og da, ikke mange timer senere når alt er glemt i barnets hode. Unger trasser og er sure noen ganger, særlig når man stresser og styrer litt, slik man ofte gjør på 17. mai med mange som skal avgårde i finstasen til riktig tid.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #13 Skrevet 18. mai 2010 Ja, årets 17.mai feiring ble ikke akkurat gledens dag. Når toget skulle begynne å gå fant min 5 åring ut at dette ikke var noe gøy og satt seg på bakbena. Men vi måtte følge toget siden søstrene hans gik med sine klasser og vi hadde avtalt å møtes der toget sluttet. Så han gik hele toget med et så surt ansikt at det rett og slett var flaut Så flott at hele byen fik med seg en sinna og sur 5 åring. Når det nærmet seg slutten så begynte han å hyle og da fik mor nok. Så bilturen hjem ble det kjefting og så ble han sent på rommet sitt når vi kom hjem. Og den planlagte tivolituren ble avlyst. Ingen glede, bare tårer. Sitter her nesten deppa, kjempegøy dag Skitt au, sånnt som skjer. Det er lov å være sur avogtil vøtt, følelser er følelser, de kan man ikke noe for. Kansje dere kan dra på tivoli til helgen i stedet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå