Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt som er helt håpløs når det gjelder klær og trenger hjelp fra noen flinke her inne. Skal på en fest der en skal være pyntet, men aner ikke hvilke klær jeg skal kjøpe. Er ganske kort (1,70) og har en aldri så liten ølmage, så synes kanskje ikke dress ser så veldig bra ut på meg. Er det noe jeg absolutt IKKE må kjøpe? Vest? Farger? Håper noen kan gi meg en pekepinn ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er litt viktig med alder før noen kan anbefale noe til deg!

Gjest Mahareth
Skrevet

Prøv ei skjorte med vertikale striper, og unngå vest.

Skrevet

For det første, sørg for at klærne sitter som de skal sitte. Unngå at klærne blir for store/lange/posete, som at buksene subber i bakken eller at du må brette de opp eller at overdelen er for lang eller for kort.

Velg et antrekk som er ton-i-ton. Dvs. at du ikke bryter opp antrekket med en kontrasterende farge. La nyansene i antrekket gli over i hverandre. Dette betyr ikke nødvendigvis ensfarget, men at hele antrekket er mørkt, mellomfarget eller lyst. Eksempelvis en mørk grå skjorte til mørke bukser og mørke sko. La alltid skoene være i samme nyanse/like mørke som buksa! Bruker du belte, sørg for at det også er i samme nyanse.

Vertikale/loddrette striper gjør at du ser lengre ut. Du kan også bruke mønster dersom det er subtilt og verken kjempestort eller svært lite i størrelse.

Unngå å snøre beltet stramt under magen. Det beste er dog å unngå belte og la skjorta henge løst. En enkel måte å få ølmagen til å forsvinne på er å bruke en mørk overdel under en åpen, lysere overdel (eks. skjorte eller jakke). Sørg også for at overdelen ikke er veldig stram.

Unngå bukser med oppbrett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...