Gå til innhold

alkoholforbruk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Periodevis nyter jeg mye alkohol. Dette er knyttet til ferier og rolige perioder hvor jeg har tid og mulighet til å hente meg inn igjen. Det er fordi jeg blir litt bakfull uansett hvor lite jeg drikker, jeg blir dårlig dagen etter av bare ett glass øl.

Personlig ville jeg blitt sliten av et alkoholforbruk som ditt, "Gjest nå".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker i snitt like ofte som det den som la inn hovedinnlegget gjør. Men noen uker mindre, andre mer - i snitt er jeg vel ute og tar noen øl en gang i uka. Er ikke single, men har ingen barn, og en vennekrets som lever stort sett som vi selv gjør. Føler ikke at jeg har noe alkoholproblem, men er vel kanskje enig med de som sier her at dersom du føler det slik selv, så har du kanskje det. Det som er passe for en person, behøver ikke være det for en annen en.

Men selv har jeg som sagt et helt avslappet forhold til at jeg liker å gå på puben og treffe vennene mine sånn omtrent en eller to ganger i uka, og da blir fort vekk en del øl. Jeg legger jo også merke til at de gangene jeg er ute med mennesker (f.eks. litt eldre kollegaer i 40-50årsalderen) som jeg vet er ute/drikker svært sjelden, så ser jeg jo det at jeg tåler adskillig mye mer enn dem før jeg blir brisen, så toleransegrensen for alkohol har helt klart øket med alderen (jeg er nå 36 år). Men som sagt - meg personlig bekymrer det ikke en kalori, har f.eks. aldri lyst til å drikke 2 dager/kvelder etterhverandre, og føler ikke noe behov for å ramle utpå i ukedagene. Pubbesøkene mine tilhører helgen! Jeg kunne heller aldri i verden fått meg til å "reparere" på morgenen etter at jeg har vært ute en tur kvelden i forveien...

Gjest Gjest nå
Skrevet

Takk til alle som svarte.

Personlig syns jeg vel ikke at jeg har noen problemer. Føler heller ikke noe sug eller trang. Som noen nevnte er dette situasjonspreget.

Det som er problemet mitt er at noen av mine nærmeste venninner sier til meg at jeg bør bremse. Dette er to som har barn og kanskje er ute 1 gang i mnd.

Mine single venninner mener at jeg ikke drikker mer enn dem.

Lurer litt på om situasjonen man er i, har en del å si.

Hadde jeg trodd at jeg var avhengig, ville jeg ha gjort noe med det.

Finner også på masse andre ting selvfølgelig men det hender at det blir noen pils en onsdag eller torsdag.

Blir bare litt usikker når de stadig nevner det.

Skrevet

Jeg drikker sjeldent. Vil kanskje være litt obs på forbruket ditt, det kan fort bli et problem. Har en kamerat som drev for seg selv og i pausen gikk han på pub og hadde en halvliter daglig, plutselig en dag måtte han skippe pausen sin pga mye arbeid og han ble skjelven og svett, hadde aldri sett at den ene halvliteren var et problem før da. Etter dette endte det med større og større kvanta, tilslutt ble det Vangseter for ham. Nå er han helt avholdende, tør rett og slett ikke mer. Det begynte veldig forsiktig, men endte alvorlig, så vær litt obs... noen er jo også mer disponerte for å bli avhengig av andre. :wink:

Skrevet

Jeg synes ikke du har noe voldsomt alkoholforbruk jeg, da har i såfall jeg det og... Har blitt lit mindre nå som jeg har fått kjærste, men drar på byen med "jentene" 1-2 ganger i mnd og tar lett en 1/2 liter eller litt vin i uka.....

Ble mere før når jeg var singel... kunne feste tirsdag -søndag, men følte ikke at det var noe problem av den grunn. Drakk nødvendigvis ikke hver gang eller så mye. Tror uansett det er ett singel fenomen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...