Gå til innhold

alkoholforbruk?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Hei alle sammen!

Lurer på hvor ofte folk drikker pg hvor mye?

Jeg føler at jeg er gått litt over grensen. 2 ganger i uka har det blitt , der jeg er full den ene gangen og på grensen til å bli brisen den andre.

Går og tar cirka 4 pils en ukedag og drar den helt ut en fredag eller lørdag.

ER DET FOR MYE?

( En helg i mnd er jeg kanskje avholds).

Føler at de fleste har trappet ned utenom meg og noen få venninner i gjengen. Vi som ikke har fått barn!

Er blitt 32 år og lurer på hva andre her inne synes?

Spørsmålet mitt er vel ganske enkelt, er jeg alkoholisert???

Er singel og orker ikke bare å sitte hjemme. I tillegg er det vanskelig å la være når venninnen min sier. Kom la oss ta noen pils.

Takker for alle synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel bare på lørdager, og ikke hver lørdag en gang...

-viXen-

Skrevet

Drikker veldig sjeldent og er neppe nær normalen... det hender det går ei vinflaske en fredag, eller lørdag - utover det drikker jeg bare av og til. Annehver måned eller noe sånt.

Er ikke avholds, men har bare ikke noe stort behov for å drikke så jeg glemmer det...

Suz :blunke:

Gjest alkoholikeren
Skrevet

Uff, dette ser ut som om jeg må kutte ned litt.

Skrevet

Jeg drikker sjelden.

Tar kanskje et glass vin hver fjerde måned i snitt.

Drakk litt mer før, men ikke mer enn to ganger i måneden likevel.

Skrevet

Føler du selv at det er for mye da?

Jeg drikker vel ca 1-2 ganger i uken; men blir som regel ikke full. Litt brisen den ene dagen kanskje :oops:

Ellers kan jeg gjerne drikke et glass rødvin til maten hver dag uten at jeg føler jeg drikker for mye. Føler du at du har behov for å drikke?

Drikkemønsteret mitt har ihvertfall alltid gått i perioder; noen ganger mye pils, andre ganger bare et lite glass rødvin.

Skrevet

Når du selv begynner å lure på dette, så tror jeg du skal ta det som et tegn på at det kanskje er for mye :blunke:

Skrevet

Jeg drikker ofte! I perioder kan det bli flere ganger i uken faktisk.

Men jeg drikker ikke mye. Det blir gjerne et par glass vin til middag feks :-) Fordi det passer til maten, og fordi vi trives med å kose oss med vin til god mat selv om det er midt i uken (eller kanskje nettopp derfor).

Jeg blir sjelden brisen eller full. Ihvertfall er det sjelden at dette skjer i ukedager. Da er det evt. hvis det er noe helt spesielt som skjer, og full blir jeg aldri dersom jeg skal på jobb dagen etter.

Det hender selvsagt at jeg blir full eller brisen også, men det er i "festsammenheng".

Jeg synes selv at jeg har et veldig greit forhold til alkohol. Jeg drikker ofte vin eller øl, men i moderate mengder. Av og til kan det gå lange perioder uten at jeg drikker alkohol i det hele tatt også.

Når det gjelder ditt forbruk "Gjest nå", så er jeg enig med Care i at det faktum at du lurer på om det er får mye er en pekepinn om at det er akkurat det. Selv om du går ut med venninner i ukedagene behøver man jo ikke å drikke alkohol. Eller man kan vel i hvertfall redusere mengden?

Å bli brisen/full to ganger i uken synes jeg for min del er mye.

Hva med å tenke på andre ting man kan gjøre sammen enn å gå på byen og drikke? Du har jo tydeligvis andre single venninner som du tilbinger mye tid med. Vær litt kreative og finn på alternativer til å gå på byen 2 ganger i uken.

Skrevet

Drikker veldig sjelden. Tror faktisk det er spindelvev i barskapet... :ler:

Er kanskje brisen/full 1 gang i året, drikker kanskje alkohol toppen 10 ganger i løpet av et år og da på lørdager og til mat....

Enig med en annen her, hvis du selv begynner å lure på om det er for mye er vel kanskje det et tegn på at du bør bremse litt.....

Skrevet

Jeg drikker også sjelden.

Oftere om sommeren (hvitvin på terrassen og ferie).

Eller i året begrenser det seg til en tur på pub en gang i jubelåret og når det er julebord og bursdagsfester.

Drikke aldri når jeg er hjemme i helgene, annet enn et glas vin eller to om vi får besøk (og det er slett ikke ofte).

Tipper at jeg er brisen 10 ganger i året eller noe. Full blir jeg aldri lenger.

Men jeg føler ikke at jeg er "normal". De fleste jeg kjenner drikker litt hver helg.

Gjest Tristessa
Skrevet

Drikker nok mer enn de som er her inne, og kanskje enda litt mer enn de som er på min alder. I det minste oftere. Det vil si: jeg tar gjerne et glass vin eller to, eller en halvliter midt i uken. Merker at det blir mer på meg i perioder med stress, men har heldigvis aldri kommet til det punktet hvor jeg på død og liv må ha meg et glass. Men jeg ville ikke vært mine vinkvelder foruten!

Skrevet

Jeg er 28, og jeg gidder ikke drikke flere ganger i uka lengre. Før gjorde jeg det, da ble det gjerne et par kvelder ut i uka inkl alkohol. Nå drikker jeg meg brisen, og veldig sjelden full når jeg går ut. Jeg kan gå ut og drikke en øl eller to et par ganger i uka nå + litt ut på byen i helgene. Det er sosialisering og ikke fyll. Jeg er ikke bekymret for alkoholforbruket mitt, det er vel mer det at jeg ikke gidder å ha alkohol som min største utgiftspost. Jeg var bekymret en gang i tiden, da følte jeg meg ikke brisen av å drikke brennevin. Toleransen var blitt så høy. Fix på det var å ikke drikke noe alkohol på 3-4 mnd.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver Gjest Nå, men jeg anser ikke meg selv for å være alkoholisert. :o Er selv 32 og uetablert, lar meg lett overtale til en tur ut.

I perioder med stor reisevirksomhet kan jeg gå på bar flere ganger i uka og bli brisen, mens når jeg er hjemme er virksomheten mer laber. Kroppen min sier rett og slett "stopp" ved at den lar alkoholholdige drikker smake vondt når det blir for ofte - uansett mengde. Jeg får rett og slett ikke lyst på i en periode.

Uansett, så tror jeg det er vanskelig å si at et forbruk a la ditt er farlig eller ufarlig, Gjest Nå. Så vidt jeg forstår, er alkoholisme noe som er svært personavhengig og dessuten arvelig betinget.

Den dagen det blir slik at du føler et "sug" etter alkohol, og dette styrer aktivitetene dine, har du helt klart et problem og trenger hjelp.

Skrevet

Vært avholds i snart 3 år. En av de beste valgene jeg har gjort. :wink:

Skrevet

Jeg er veldig glad i vin og drikker et glass eller to nesten hver kveld.

Men full, nei det blir jeg sjelden. Annerledes var det før jeg etablerte meg..

Men er du redd for at det er for mye, er det mest sannsynlig det. Hvis ikke hadde du kanskje ikke stilt spørsmål ved alkoholvanene?

Skrevet

Skikkelig fest blir det kanskje 4-5 ganger i året. Ellers er vi glad i et glass vin iblandt, mend et kan gå mndr mellom hver gang.

I sommerferien blir det gjerne noen xtra byturer, og mer god drikke i forb med grilling og annen god mat.

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Deler en flaske vin med min kjære i ny og ne, kanskje en gang i måneden..?

På fest tar jeg helt av, men det kan gå to-tre måneder mellom hver fest...

Lite alkoholforbruk her i gården med andre ord...

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Aldri benyttet alkohol til annet enn motorsport og aftershave.

Skrevet

Avholds jeg også.

Men tror som noen andre har nevnt her - hvis du selv er bekymret for alkoholforbruket ditt, er det kanskje lurt å gå det litt i sømmene, for å si det sånn? Sånn at du ikke plutselig sitter der og ikke har kontrollen lengre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...