Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Jeg lurer på hvor mange kalorier jeg forbrenner om dagen ca, om jeg gjør dette ? ( Jeg forstår at ikke alle er like osv men sånn ca, da. Jeg er 158 å veier ca 60 kg. Før frokost - tur, halvannen time (rask gange, litt rolig og løping. Varierer litt, men blir mest gåing i relativt raskt tempo) før middag - en "vanlig" tur ikke spessielt raskt tempo men litt mer vanlig gåing - 30 min. Etter middag eller før leggetid - 45 min rask gange. ( Om ikke middagen blir så veldig sen, blir det samme tur som før frokost) Pluss at jeg prøver å holde meg i litt aktivitet som husarbeid. Men hvor masse forbrennes ca på disse turene ? Har begynt med dette hver dag i en uke nå, men jeg har desverre hvert elendig med kosholdet. Ikke spist noe annet enn salat til middag å heller unnt meg en stor sjokolade på kvelden, det er og vil bli helt feil så dette skal jeg forandre på. Vet ikke hvor mange kilo jeg vil ned, men er ikke veldig feit. Har en del ekstra fett på magen, ellers er det andre helt ok. Men desverre så er magefettet det styggeste ( etter min menig) noe som gjør at jeg ikke kan gå slik jeg egentlig vil gå kledd. Trekker inn magen til vanlig, ser faktisk flat ut da, men jeg kan ikke fortsette å gå sånn. Noen ide om hvor mye jeg kan gå ned innen høsten ? Tenker jeg vil holde meg rundt 1200 kalorier om dagen.
Chanel.No5 Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 (endret) Synes dette virker som altfor lite mat med tanke på all aktiviteten din. Tror du vil merke det fort at du vil føle deg sulten og kanskje energiløs.For lite mat over tid setter forbrenningen på spareluss og da oppnår du ikke nedgangen du ønsker. Ville ikke gått under 1600 kalorier per dag(og det er faktisk noe jeg anbefaler uten aktiviteten du har, med den ville jeg spist ytterligere 200-30 kalorier, du spaserer jo opp mot 2,5 til 3 timer hver dag??) Hr er en oversit som viser hvor mye du forbrenner ved ulike aktiviteter; http://www.trim.no/pub/art.php?id=589 Her kan du regne over hvor mye energ du trenger per dag ca; http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 Du må selvfølgelig ikke ta disse listene med hundre prosent sikkerhet, men en liten pekepinn vil det uansett gi deg. Du trenger ikke sulte for å gå ned i vekt, det løser ingeting, men ender kanskje opp med at du vil merke en skikkelig hunger om kveldene og at blodsukkeret er lavt og da tyr en ofte til mat/drikke som ikke er den optimale for vektnedgang. Anbefaler deg å lese litt rundt på nettet, du vil fort skjønne at dette blir lite mat, du skal ikke ned noe mye heller så ser ikke noe vits med å leve på denne type "diett". Endret 17. mai 2010 av Lotte28
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #3 Skrevet 17. mai 2010 Du må jo spise. Plutselig mye trim og veldig lite mat gjør at dette virker mot sin hensikt. Spis nå oppmot 1800 kalorier iallefall, og hvis du trener enda tyngre enn dette etterhvert så 2000 per dag. Om du ikke trimmer så anbefaler flere steder 1600 kalorier per dag. Ikke ta helt av og bli desperat. Du går ned uansett om du tar det rolig.
Spiralis Skrevet 17. mai 2010 #4 Skrevet 17. mai 2010 (endret) Jeg lurer på hvor mange kalorier jeg forbrenner om dagen ca, om jeg gjør dette ? ( Jeg forstår at ikke alle er like osv men sånn ca, da. Jeg er 158 å veier ca 60 kg. Før frokost - tur, halvannen time (rask gange, litt rolig og løping. Varierer litt, men blir mest gåing i relativt raskt tempo) før middag - en "vanlig" tur ikke spessielt raskt tempo men litt mer vanlig gåing - 30 min. Etter middag eller før leggetid - 45 min rask gange. ( Om ikke middagen blir så veldig sen, blir det samme tur som før frokost) Pluss at jeg prøver å holde meg i litt aktivitet som husarbeid. Men hvor masse forbrennes ca på disse turene ? Har begynt med dette hver dag i en uke nå, men jeg har desverre hvert elendig med kosholdet. Ikke spist noe annet enn salat til middag å heller unnt meg en stor sjokolade på kvelden, det er og vil bli helt feil så dette skal jeg forandre på. Vet ikke hvor mange kilo jeg vil ned, men er ikke veldig feit. Har en del ekstra fett på magen, ellers er det andre helt ok. Men desverre så er magefettet det styggeste ( etter min menig) noe som gjør at jeg ikke kan gå slik jeg egentlig vil gå kledd. Trekker inn magen til vanlig, ser faktisk flat ut da, men jeg kan ikke fortsette å gå sånn. Noen ide om hvor mye jeg kan gå ned innen høsten ? Tenker jeg vil holde meg rundt 1200 kalorier om dagen. http://www.trim.no/pub/art.php?id=589 Denne listen gir deg en god oversikt over kaloriforbruket pr time både for treningsaktivitetet og andre daglige aktiviteter Endret 17. mai 2010 av Spiralis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå