Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av de tingene jeg husker aller best fra sommerferiene på 80-tallet, er Postens sommerkassett. De kom ut hvert år, og inneholdt sommerens slagere og en masse sketsjer med bl.a. Harald Heide Steen, Øyvind Blunck, Hege Schøyen, Trond-Viggo Torgersen, Tom Mathisen etc.

Disse ble alltid spilt om og om igjen i båten vår, når vi dro på ferie. Etter hvert kunne man alle sketsjene utenat, og noen av dem var faktisk ganske morsomme. Best husker jeg nok kassetten med Heide-Steen og Blunck som "Hurry-gutta", Harry og Harry-Harry. En gang kjørte de av veien, da en pakke pølser som de oppbevarte i hanskerommet plutselig eksploderte:

Harry: "Håret ditt!"

Harry-Harry: "Håret mitt?"

Harry: "Ja...det er like fint altså, men det ligger borte i kroken der".

:fnise:

Andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var kjempegøy. Jeg husker spesielt en skjetsj med Hege Schøyen som avsluttes med at hun vræler :"JEG SKRIKER IKKE!" Jeg lo og jeg lo og jeg lo.

Skrevet

Haha, ja - med en mamma som jobbet i Posten var det alltid et høydepunkt med en ny sommerkassett!

Måtte google litt, og fant denne siden med bilder av de ulike. Og de jeg husker best er Reidarkassetten, Harryguttene og Frøken Direktiv, og Radi Bæggen og Gassmann!

Ahh, gode minner :nigo:

Skrevet

Måtte google litt, og fant denne siden med bilder av de ulike.

Aahh, så flott! Coverne på disse kassettene ble alltid borte i løpet av sommeren, så jeg husket ikke hvordan de så ut. Morsomt!

Skrevet

Hege hadde en et år - husker hun synes synd på kryssa i tippekuppongen, de hadde det som burhøns

Og så har vi jo Grøten reiser snart, og bare Reidar tar han med seg, på interrail ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg husker en med Trond Kirkevaag der han pariodierer forskjellige - blant annet Vidar Theisen som skal fortelle om svømmekurset han var på:

"Badebuksen var av banket lammeull ..."

Så blir han kastet i vannet og de har hatt om fordel og bakdel som må koordineres og det eneste du hører fra vannet er

"Hjeeeelp, hjeeeeelp, jeg koordinerer ikke bra nok".

Skrevet

Hege hadde en et år - husker hun synes synd på kryssa i tippekuppongen, de hadde det som burhøns

Og så har vi jo Grøten reiser snart, og bare Reidar tar han med seg, på interrail ;)

Ah! Herlige sommerminner.

Skrevet

Oi ja, de husker jeg godt =) Var fast følgesvenn på alle de evigglange bilturene i sommerferien da jeg var lita. (Far har flyskrekk, så vi kjørte til Tyskland/Belgia/Nederland osv annenhver sommer)

Husker spesielt Bæggen og Gassmann og fuglen Svein, sitter på en grein (I'm a lonely fool, yeah)

Gjest Raptuza
Skrevet

hehe...huskar berre Strutle-kassetten, veninna mi hadde den.

Skrevet

Disse husker jeg og! Ikke lenge siden vi ryddet i noen gamle esker, og der lå blant annet flere av disse, så jeg har en liten haug av de liggende her... :)

Skrevet

De har også fått egen gruppe på facebook : D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...