Smilla78 Skrevet 19. september 2003 #1 Skrevet 19. september 2003 Jeg har vært sinnsykt svimmel hele denne uka. Har holdt på å svime av flere ganger på jobben. Jeg føler at jeg er på en båt i full storm så fælt gynger det! Det er helt jævlig! Hva kan det være? Må legge til at jeg alltid spiser frokost og spiser masse salat med knekkebrød eller brød på jobben. Spiser alltid middag også. Jeg hadde samme følelsen tidlig i sommer og tok noen blodprøver og fikk vite at stoffskiftet mitt var akkurat på grensen til det lave. Altså ikke "faretruende" lavt. Legen visste ikke om jeg trenger å medisineres. Jeg har vært hos legen og tatt nye blodprøver idag, får svar på tirsdag. Kan denne svimmelheten ha noe med stoffskiftet å gjøre? Blir man fort bra når man begynner på thyrioxiner? Jeg savner å leve et normalt liv! Er egentlig ganske aktiv da men blir så fort sliten! Jeg er ikke overvektig så det er ikke det det kommer av heller.
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2003 #2 Skrevet 20. september 2003 Jernlagrene har du målt de? Da blir du sånn vis du ikke har nok jern!! Eller gravid??
Lillebi Skrevet 21. september 2003 #4 Skrevet 21. september 2003 Jeg har det ofte slik i perioder.. Blodtrykk etc er lavt, men ikke under kritisk grense. Jeg ser en klar sammenheng med hvor lite jeg sover i løpet av uka. Er det mye stress og lite søvn, er det ofte at jeg føler jeg er nær ved å besvime når jeg reiser meg opp... Pass på å få nok søvn!
manji Skrevet 21. september 2003 #5 Skrevet 21. september 2003 Må legge til at jeg alltid spiser frokost og spiser masse salat med knekkebrød eller brød på jobben. Med eller uten jod? Uansett, prøv å få i deg mer. Det er det første jeg ville prøvd. Lav blod-prosent. (Manji som har 4 år med kosthold og - ernering bak seg) 8) Annet enn det, så er det yttligere ting du kan gjøre. Fine kostholdsplaner holder mange på bena. (alive and kicking)
Smilla78 Skrevet 22. september 2003 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2003 Takk for svar. Har prøvd jerntabletter tidligere men det hjalp ikke. Men kan jo prøve igjen. Jod skal jeg prøve å spise mer av. Hva slags matvarer inneholder jod? Hva annet hjelper mot lavt blodtrykk eller lav blodprosent hvis det er det som feiler meg?
Gjest Kaia-Marie Skrevet 23. september 2003 #7 Skrevet 23. september 2003 Hei Høres ut som om du trenger tyroksin. Jeg hadde det på samme måte da jeg starta med det. Det tok en stund før kroppen var ifull gang igjen. Jeg har og lavt blodtrykk og med lavt stoffskifte ble det en svimmel sommer i 2000. men nå er alt ok. og jeg ved mitt gamle jeg igjen. Håper du finner ut av det. Hilsen Kaia-Marie
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #8 Skrevet 23. september 2003 Be legen sjekke deg for virus på balansenerven og BPPV. Så lenge blodtrykk og stoffskifte ser ut til å være "bra nok" bør du sjekkes av en øre-nese-hals-spesialist. Det kan nemlig være trøbbeø med selve balanseorganet.
Gjest GreenSky Skrevet 24. september 2003 #9 Skrevet 24. september 2003 Både mamma og jeg sliter med betennelse som kommer og går på balansenerven mellom ørene, synes det hørtes ut som dette, jeg.
Ling Skrevet 24. september 2003 #10 Skrevet 24. september 2003 Siden de ikke finner noe på blodprøvene dine, bør du gå til en som ser på HELE deg, ikke bare symptomet du beskriver. Akupunktur kan trygt anbefales!
Smilla78 Skrevet 24. september 2003 Forfatter #11 Skrevet 24. september 2003 Jeg var hos legen igår og fikk svar på prøvene og da var plutselig stoffskiftet helt normalt. Svingninger i stoffskiftet kan ha noe med p-piller å gjøre sa han. Blodtrykket er også helt normalt. Så hva kan det være da? Det er grusomt å ikke vite hva det er. Jeg er livredd for å være alvorlig syk. Neste gang skal jeg be legen henvise meg til en lege i oslo som er ekspert på svimmelhet. Fastlegen min er så tafatt. Da jeg nevnte det med virus på balansenerven bare ristet han på hodet og sa at det var det ikke. Uten engang å sjekke det. Han spurte om jeg var full også for da er man jo svimmel. Jeg trodde han tøysa men han mente det visst. Fy faen så jævla frekt sagt. Jeg drikker nesten aldri. Jeg føler at jeg kaster penga ut av vinduet når jeg er hos han, han er bare en frekk gammel gris som aldri klarer å stille noen diagnose.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå