Gå til innhold

Far orker ikke gå i 17-maitog

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I år er første gang barna mine skal være hos faren sin på 17. mai siden vi gikk fra hverandre for flere år siden. Fikk telefon fra datteren min på i ettermiddag. Hun gråt og fortalte at de ikke skulle gå i 17-maitog,for faren hadde ikke lyst. Jeg synes det er synd fordi barna har lyst til å være med på det årlige arrangementet vi har vært med på tidligere. Jeg er ikke av de som er helt fanatisk når det gjelder hverken tradisjoner, eller 17- maitog. Men synes likevel det er synd at barna ikke får med seg dagen. Jeg har forsøkt å få tak i han, men han svarer meg ikke... Er det noen andre som er i lignende situasjon, eller har noen tanker rundt dette? Blir så oppgitt av dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er de? Kan de ikke gå uten faren sammen med klassekamerater?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da skjønner jeg faktisk ikke hvorfor far vil ha ungene 17. mai. Som foreldere så har man visse plikter. 17. mai er en sånn dag.

Har du mulighet til å hente ungene og være med de på de vanlig 17. maitingene? Ikke for å hjelpe far på noen som helst måte, men for å stille opp for ungene dine.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her. Nei, jeg skjønner heller ikke hvorfor han ville ha de når han ikke klarer å sette deres ønsker først. Jo, jeg har mulighet, og veldig lyst til å ha de med meg. Har jo vært en tradisjon å gjøre det hvert år. Er jo noe med stemningen som er så spesiell akkurat på 17 mai. Så jeg synes det er sårt å tenke på at de skal være hjemme mens alle vennene morer seg sammen. Jeg har forsøkt å få tak i han, men han svarer hverken på telefon eller sms. Fikk bare beskjed om at de skulle være hjemme pga at han ikke orket å gå i tog. De skulle se film og kose seg hjemme... Synes bare det er noe man kan gjøre hver dag ellers...

Skrevet

Jeg er enig i at han ikke burde ha de hos seg på 17.mai hvis han ikke vil feire i det hele tatt med dem. Her feirer ikke ungene, så de er ikke hos oss på 17. mai.

Gjest Gjest
Skrevet

I år er første gang barna mine skal være hos faren sin på 17. mai siden vi gikk fra hverandre for flere år siden. Fikk telefon fra datteren min på i ettermiddag. Hun gråt og fortalte at de ikke skulle gå i 17-maitog,for faren hadde ikke lyst. Jeg synes det er synd fordi barna har lyst til å være med på det årlige arrangementet vi har vært med på tidligere. Jeg er ikke av de som er helt fanatisk når det gjelder hverken tradisjoner, eller 17- maitog. Men synes likevel det er synd at barna ikke får med seg dagen. Jeg har forsøkt å få tak i han, men han svarer meg ikke... Er det noen andre som er i lignende situasjon, eller har noen tanker rundt dette? Blir så oppgitt av dette.

Er det i Oslo kan jeg faktisk forstå det. Du sier det er flere barn, og å holde kontroll på to stk nede i sentrum på litt forskjellige steder kan være vanskelig nok det, samtidig kan det jo og være litt av en utfordring å komme seg til og fra sentrum i morgen.

Er det en litt liten by for.eks så hadde jeg seriøst lurt på hva slags slamp dette var og hentet ungene selv og tatt dem med i 17.mai tog for å så ta dem hjem til han etterpå.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvor gamle er ungene?

Skrevet

17. mai er jo barnas dag, klart de har lyst til å være ute, gå i tog og å spise is !

Gjest AnonymBruker
Skrevet

17. mai er jo barnas dag, klart de har lyst til å være ute, gå i tog og å spise is !

17mai er nasjonal dagen...NORSGES dag!

Gjest strykebrett
Skrevet

Hæh, det å ta med seg ungene på 17. Mai er jo en del av foreldregjerningen, en plikt nærmest! Særlig morsomt for de barna å komme på skolen på tirsdag og få høre om hvor gøy det var med 17. mai som de ikke var med på. Hvis ungene vil gå i tog er det klart de må få det, syns ikke du skal gi deg på den her, ring han på nytt i morra tidlig eller dukk opp der og si at du kan ta med deg barna. Toget tar jo bare noen timer på morgenen, så kan de se film sammen seinere på dagen.

Skrevet

Sett det på listen over ting som kan kalles barnemishandling. 17. mai er ikke en dag pappa kan velge å plassere ungene forran TVen, hva slags kryp forstår ikke det?

Skrevet

Jeg har ikke en overveldene lyst til å stå midt i byen med en haug med mennesker for å se på tog i en times tid, til ungene går forbi i ca ti sekunder jeg heller.

For min del kunne vi godt vært hjemme og sett en film. Men nå har det seg slik at barna gleder seg til å gå i tog, vifte med flagg, spise is og være med på leker, så da tar jeg de med på det uansett hvor lite jeg nyter det.

Faren burde såklart bite det i seg, og ta med barna sine på 17.mai feiring, men det er lite du får gjort med det hvis han nekter. Når han har samvær denne dagen, er det han som bestemmer. Desverre.

Skrevet (endret)

Hvis man ikke skal feire 17. mai med barna, så får man enten bruke kondom (før man får barn), eller la moren ha dem denne dagen (hvis det passer for henne, selvsagt).

Men får ikke tak i han? Tar han ikke telefonen? Var han ikke der når datteren din ringte? Kunne hun ikke gitt telefonen til han da, så du kunne snakket med han?

Håper det ordner seg, så ungene dine får en fin 17. mai!

Endret av Jade
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Barna er 9 og 10 år. Så han trenger for så vidt ikke gå i tog selv,de kan gå sammen med klassen sin. Er slik det er lagt opp her vi bor. Jeg er alltid med på 17-maifeiringen. Og jeg har sagt at jeg gjerne vil ha de med meg. Fikk da til svar at han hadde lagt andre planer for å slippe å gå i tog... :snurt: Vi bor i en liten by, så det er ikke slik at det er så mye styr å ha med seg såpass store barn. Skikkelig frustrerende å ha delt omsorg når man er så forskjellig. Og det er vondt i mammahjertet mitt å tenke på at barna mine ikke skal få delta i feiringen.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg hadde møtt opp på morgenen og tatt ungene med meg.

Skrevet

Ja, det hadde faen meg jeg gjort også! :kjefte:

Skrevet

Kan du ikke avtale med han at du kommer og tar de med i tog, og leverer de hos han igjen etterpå? Han skal vel ta de med på lekene på skolen etterpå? Eller skal de ikke få glede av det heller?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, han skal faktisk ikke ta de med på lekene og det som skjer etterpå heller. Er det som er så leit :snurt: Føler at barna blir helt ovekjørte, i og med at de faktisk vil være med å feire 17 mai. Men de tør ikke si ifra til faren.

Gjest Nanette
Skrevet

Han burde ikke hatt barna på 17. mai da. Unger er ikke til for foreldrene, slik det virker som han tror. Foreldrene skal være der for ungene. Ikke omvendt. Han høres ut som en dårlig far. Er han gammel, eller hva er det egentlig som er årsaken til at han er så sær.

Skrevet

Men han snakket om at han ville slippe å gå i tog, altså er det ork for han å ha ungene hos seg. Hvis TS hadde hatt ungene, så hadde han jo sluppet det! At det går an å gjøre det så vanskelig og utrivelig. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...