ecoshapebottle Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Her kommer et innlegg om min personlige erfaring! Det er et langt innlegg, men les igjennom alt for det er mange nyttige erfaringer og tips her! Jeg fikk ordnet time gjennom Arne ved http://fertilitas.no/. Han er kun en person som ordner det praktiske, han tjener nok noen kroner på dette selv. Det er sikkert ikke umulig å booke time selv via sykehuset. Jeg leste om fertilitas på kvinneguiden.no. Jeg bestemte meg for å sende epost til Arne med bilder av meg selv og forklaring på hvilke områder jeg ønsker. 3 dager etterpå fikk jeg svar på hva det ville koste (etter at han hadde sendt bildene til kirurgen hvor kirurgen kom med pris). Jeg godtok pristilbudet og bestilte så timen gjennom Arne og fikk en faktura vis epost fra han 14 dager før selve operasjonsdagen. Jeg tok flere områder. Utsider og innsider lår, innsidene rundt knærne, sidene og mage. Det kostet 14.000. Body for bruk etter operasjon er inkludert i prisen. Fertilitas er et privat sykehus. Sykehuset var et murhus og ikke så veldig praktfult utvendig. Innvendig var det veldig nytt, klinisk og rent. Personalet var helt fantastisk!!! Veldig seriøst sykehus. I tillegg til de 14.000 kr for behandlingen må du betale 400kr pr natt for sykehusoppholdet. Dette betaler du direkte til kirurgen før du skal dra hjem. De 400kr inkluderer oppholdet, 3 måltider (frokost, lunsj og middag), smertestillende, vann og fantastisk service! Måltidene var preget av at det vi var i Estland så jeg klarte ikke spise så mye selv om det er viktig å ha nok mat i seg. Ha med litt egen tørrmat etc. Vi betalte for oss ,men jeg ser det er flere som har skrevet på forumet at kirurgen ikke har tatt betalt. Men egentlig skal du betale for oppholdet. Jeg var ikke på apoteket eller på kiosken som lå like ved sykehuset, men min samboer var der hver dag for å handle til oss. Det var ikke noe særlig fornuftig mat å finne der. Så det ble mye potetgull, sjokolade og kjeks!! Kan jo hende de hadde sunn mat der, hva vet jeg?? Jeg og samboeren min kom på dagen med fly. Vi dro til sykehuset. Som tok 30minutter med taxi. Det koster maks 200EEK som er 100NOK. Da vi kom til sykehuset skrev jeg under noen papirer om egen helse etc i resepsjonen. Så fulgte sykesøstra og kirurgen oss inn på rommet vårt. Det var et rent og flott rom med to senger, flat TV på veggen og eget bad med dusj. Kjæresten min holdt seg på rommet under operasjonen min. Kirurgen merket meg opp med tusj og jeg fikk på meg en ”sykehuskjole”. Sykesøsteren målte så blodtrykket mitt og pulsen min som var HØY pga jeg var så nervøs. Jeg ble så fulgt inn på operasjonshallen hvor jeg møtte flere sykesøstre og anestesilegen (hun som gir narkosen). Jeg begynte å prate med alle og fortalte at jeg var veldig nervøs og usikker, de prøvde å roe meg ned og før jeg visste ordet av det så våknet jeg på overvåkningsrommet noen timer etterpå. Det var en sykesøster som satt å fulgte med meg hele tiden. Hun kom med smertestillende, vann etc. Da klokka var nesten 23.00 fulgte sykesøstrene meg på rommet. Da jeg våknet dagen etter operasjonen føltes kroppen min mørbanket ut. Jeg klarte så vidt å løfte meg opp fra senga og det tok lang tid før jeg klarte å komme meg fra senga til doen (5m unna). Samboeren min var en veldig god støtte, vi gikk flere runder i sykehusgangen for å holde blodsirkulasjonen i gang. De første dagene klarte jeg ikke rulle meg til siden i senga og jeg hadde vondt for å løfte fotene. Så jeg ble liggende strak og det ble slitsomt i lengden. Dette med smerte og smerteterskel er veldig individuelt. Før jeg dro nedover leste jeg om de som var på shopping dagen etter, mens jeg selv måtte anstrenge meg alt jeg klarte for å klare å tisse på do! Kirurgen og sykesøstrene informerte om at det var viktig å få i seg mat, drikke mye og prøve å gå i gangene. Jeg var sløv med drikkingen for jeg ville helst slippe å gå på do, men uansett om jeg ikke drakk så mye så måtte jeg på do oftere enn normalt uansett. Sykesøstrene og kirurgen var flinke til å følge opp deg som pasient. Kirurgen var innom meg morgenen etter operasjonen og også før han gikk hjem den samme dagen. Den dagen jeg skulle reise kom han også innom for å snakke og besvare spørsmål, pluss han tok betalt for oppholdet. Han var ikke proff i engelsk, men jeg skjønte hva han sa og han skjønte hva jeg sa. Jeg fikk med meg et dokument hvor det sto hvilken behandling jeg hadde fått. Det var adresse, tlf nr og epost adr til han på dokumentet med hans underskrift. Veldig profesjonelt og pålitelig. Han ba meg ta kontakt når det passet meg om jeg hadde spørsmål. Han sa om det skulle være slik at resultatet ikke var helbredet riktig (komplikasjoner) så var etter-operasjon for å rette opp dette gratis og du må da reise tilbake dit igjen. Han anbefalte meg å få tatt en Lipo-massasje etter 1mnd. Det skal jeg prøve å få gjort, jeg vet ikke stort om det men jeg får prøve å oppsøke ulike klinikker å forklare situasjonen min. Jeg spurte om det var mange fra Norge som kom dit for å ta operasjon, så sa han at det stemte godt, men at det også kom mange fra Danmark, Finland og Sverige. Sykesøstrene var innom hele tiden å spurte hvordan det gikk med meg, målte feber, ga meg smertestillende, målte blodtrykket mitt, skiftet bandasjeplaster (på de plassene hvor kirurgen hadde gjort snittene og ført inn slangen. Snittene er på str med sugerør i diameter. De vil gro fint igjen!). Sykesøstrene sørget rett og slett for at jeg som pasient hadde det som bra som jeg kunne ha det under omstendighetene. Det var helt suuuupert! I og med at jeg hadde min samboer med meg så hjalp han meg hele tiden med alt. Det var veldig godt å ha han der og jeg er utrolig glad jeg har han i livet mitt. Vi har vært sammen i mange år men han fikk se nye sider av meg og jeg av han. Om du tar med deg en person så ta med deg en person som du vet er omsorgsfull og ikke en som ikke liker å bli spurt om tjenester! Skulle du dra alene så tror jeg ikke du trenger å fortvile for du vil nok få all den hjelp av sykesøstrene som du trenger. Jeg har ikke vært mye sykehus før, men det har min samboer. Han har vært operert flere ganger og har vært innlagt på sykehus over perioder før. Han var helt fascinert og har ikke ord for hvor bra sykehuset er! Han mente i alle fall at norske sykehus ikke kan sammenligne seg med det sykehuset i Tallinn. Det støtter jeg han 100 % på selv om jeg ikke har vært operert og lagt inn slik som han har vært. I skrivende stund er det 3 dager siden operasjonen min. Jeg er full av blåmerker over hele kroppen, jeg er øm og hoven over alle områder jeg har blitt fettsugd. Jeg klarer nå å sitte uten å falle bakover og jeg klarer å gå/bevege meg raskere. Jeg sliter enda med å komme meg opp fort nok fra sofaen men det tar jeg med et smil for jeg har blir bare bedre og bedre for hver dag som går! Jeg hadde forberedt meg på at det kom til å bli mye verre enn dette! Kirurgen sa det vil ta ca 1 mnd før blåmerkene er borte og at endelig resultat skal forventes å ses innen 6 måneder. Det går også ca 3 uker før hevelsen har gått ned. Så nå er det bare for meg å vente på resultatet. Det blir nok helt sikkert supert! Min drøm er å gå i jeans og t-skjorte! Jeg har på meg en body som skal stramme inn på de områdene som er operert. Den bodyen går fra leggene til oppunder brystene. Den har et stort hull rundt underlivet slik at jeg slipper å ta av hele bodyen når jeg skal tisse. Kirurgen fjernet 3 liter fett. Det er mye, jeg ser litt forskjell men jeg er hoven så det er for tidlig å si noe om resultatet. Jeg skal gå med bodyen 24t i døgnet i 7 dager, så skal jeg bruke den hver natt i 5 uker. Bodyen klør ikke. Til alle dere som har TVIL: legg den tvilen til side!!! Jeg er en person som krever service og som er opptatt av at ting skal være ordentlig gjort , at ting skal se ut på en bestemt måte etc. jeg sitter igjen med ingen anger eller tvil. Oppholdet var så flott og alt gikk over all forventning. Jeg skjønner at man kan tvile siden det er i et annet land og det er så MYE billigere enn i Norge. En av grunnene til at det blir så mye billigere for oss er fordi en person i Estland har en gjennomsnittslønn på 2500kr per måned!! For de som bor der vil en slik operasjon være dyr, mens for vi som kommer fra Norge med mye høyere gjennomsnittslønn så blir det for oss rimelig. Men alt var tipp topp og jeg har ingenting å sette fingrene på. De var ikke super flinke i Engelsk, men det er ikke verdens undergang! Når vi kan tillate at engelsken ikke er super når vi drar på charterferie til mange andre land så må det vell være respektabelt på et sykehus også. LYKKE TIL!!
Lena_84 Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Hei! Tusen takk for innlegget dit, nu ble jeg enda mer gira. Har fått time i begynnelsen av juli for å fettsuge magen. Åh herregud hvor jeg gleder meg. Ta på bukser og kjoler uten av det buler over alt! jeg har litt stor overkropp i forhold til beina og det har irritert meg for ever. Vennan mine syns jeg er fin som jeg er men jeg trives ikke. Har bestandig vært litt "rund" noe jeg trives med men så var det den magen. Trener ofte men magen er der bestandig.. Så nu gleder jeg meg. Hvordan gikk flyturen da etter operasjonen? Lena
ecoshapebottle Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2010 Hei! Tusen takk for innlegget dit, nu ble jeg enda mer gira. Har fått time i begynnelsen av juli for å fettsuge magen. Åh herregud hvor jeg gleder meg. Ta på bukser og kjoler uten av det buler over alt! jeg har litt stor overkropp i forhold til beina og det har irritert meg for ever. Vennan mine syns jeg er fin som jeg er men jeg trives ikke. Har bestandig vært litt "rund" noe jeg trives med men så var det den magen. Trener ofte men magen er der bestandig.. Så nu gleder jeg meg. Hvordan gikk flyturen da etter operasjonen? Lena Flyturen gikk kjempe bra. Det verste for meg var å røyse meg fra setet og sette meg ned i setet. Bortsett fra det gikk det bra. Du klarer ikke å gå kjempe fort, men det får så være. Tror nok at det vil gå lettere med deg om du ikke skal ta lårene slik som jeg gjorde.
Gjest Idaeeh Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Hei hei! For et herlig innlegg! Jeg drar til Estland neste mandag, og skal fettsuge innside og utside lår, som jeg har slitt med i så mange år. Er slank ellers, men de såkalte "ridebukselårene" vil ikke rikke seg uansett hvor mye jeg trener. Jeg både gleder og gruer meg. Gruer meg spesielt til narkosen, er så redd for å ikke våkne, men jeg vet innerst inne at risikoen er svært liten. Kan du ikke si litt om hvordan det går nå? Ser du resultater? Du ser sikkert kjempe fin ut Er så spent jeg nå! Ida
Lena_84 Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Nu er det bare 16 dager til jeg blir operert! Jippii! Er det noen andre som skal dit 06 eller 07 juli?
Gjest overvektig Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 Jeg er sykelig overvektig. og veier 130 kg og er 163 cm høy. Har jeg mulighet til fettsuging..? Hvor mye kan dem fjerne? Er ikke vits for meg hvis dem kun fjerner 2-3 kg. Det eneste som plager meg som jeg ikke klarer å fjerne selv er: *innside lår *mage *ryggputer *underarmer
Gjest Missw Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 Her kommer et innlegg om min personlige erfaring! Det er et langt innlegg, men les igjennom alt for det er mange nyttige erfaringer og tips her! Jeg fikk ordnet time gjennom Arne ved http://fertilitas.no/. Han er kun en person som ordner det praktiske, han tjener nok noen kroner på dette selv. Det er sikkert ikke umulig å booke time selv via sykehuset. Jeg leste om fertilitas på kvinneguiden.no. Jeg bestemte meg for å sende epost til Arne med bilder av meg selv og forklaring på hvilke områder jeg ønsker. 3 dager etterpå fikk jeg svar på hva det ville koste (etter at han hadde sendt bildene til kirurgen hvor kirurgen kom med pris). Jeg godtok pristilbudet og bestilte så timen gjennom Arne og fikk en faktura vis epost fra han 14 dager før selve operasjonsdagen. Jeg tok flere områder. Utsider og innsider lår, innsidene rundt knærne, sidene og mage. Det kostet 14.000. Body for bruk etter operasjon er inkludert i prisen. Fertilitas er et privat sykehus. Sykehuset var et murhus og ikke så veldig praktfult utvendig. Innvendig var det veldig nytt, klinisk og rent. Personalet var helt fantastisk!!! Veldig seriøst sykehus. I tillegg til de 14.000 kr for behandlingen må du betale 400kr pr natt for sykehusoppholdet. Dette betaler du direkte til kirurgen før du skal dra hjem. De 400kr inkluderer oppholdet, 3 måltider (frokost, lunsj og middag), smertestillende, vann og fantastisk service! Måltidene var preget av at det vi var i Estland så jeg klarte ikke spise så mye selv om det er viktig å ha nok mat i seg. Ha med litt egen tørrmat etc. Vi betalte for oss ,men jeg ser det er flere som har skrevet på forumet at kirurgen ikke har tatt betalt. Men egentlig skal du betale for oppholdet. Jeg var ikke på apoteket eller på kiosken som lå like ved sykehuset, men min samboer var der hver dag for å handle til oss. Det var ikke noe særlig fornuftig mat å finne der. Så det ble mye potetgull, sjokolade og kjeks!! Kan jo hende de hadde sunn mat der, hva vet jeg?? Jeg og samboeren min kom på dagen med fly. Vi dro til sykehuset. Som tok 30minutter med taxi. Det koster maks 200EEK som er 100NOK. Da vi kom til sykehuset skrev jeg under noen papirer om egen helse etc i resepsjonen. Så fulgte sykesøstra og kirurgen oss inn på rommet vårt. Det var et rent og flott rom med to senger, flat TV på veggen og eget bad med dusj. Kjæresten min holdt seg på rommet under operasjonen min. Kirurgen merket meg opp med tusj og jeg fikk på meg en ”sykehuskjole”. Sykesøsteren målte så blodtrykket mitt og pulsen min som var HØY pga jeg var så nervøs. Jeg ble så fulgt inn på operasjonshallen hvor jeg møtte flere sykesøstre og anestesilegen (hun som gir narkosen). Jeg begynte å prate med alle og fortalte at jeg var veldig nervøs og usikker, de prøvde å roe meg ned og før jeg visste ordet av det så våknet jeg på overvåkningsrommet noen timer etterpå. Det var en sykesøster som satt å fulgte med meg hele tiden. Hun kom med smertestillende, vann etc. Da klokka var nesten 23.00 fulgte sykesøstrene meg på rommet. Da jeg våknet dagen etter operasjonen føltes kroppen min mørbanket ut. Jeg klarte så vidt å løfte meg opp fra senga og det tok lang tid før jeg klarte å komme meg fra senga til doen (5m unna). Samboeren min var en veldig god støtte, vi gikk flere runder i sykehusgangen for å holde blodsirkulasjonen i gang. De første dagene klarte jeg ikke rulle meg til siden i senga og jeg hadde vondt for å løfte fotene. Så jeg ble liggende strak og det ble slitsomt i lengden. Dette med smerte og smerteterskel er veldig individuelt. Før jeg dro nedover leste jeg om de som var på shopping dagen etter, mens jeg selv måtte anstrenge meg alt jeg klarte for å klare å tisse på do! Kirurgen og sykesøstrene informerte om at det var viktig å få i seg mat, drikke mye og prøve å gå i gangene. Jeg var sløv med drikkingen for jeg ville helst slippe å gå på do, men uansett om jeg ikke drakk så mye så måtte jeg på do oftere enn normalt uansett. Sykesøstrene og kirurgen var flinke til å følge opp deg som pasient. Kirurgen var innom meg morgenen etter operasjonen og også før han gikk hjem den samme dagen. Den dagen jeg skulle reise kom han også innom for å snakke og besvare spørsmål, pluss han tok betalt for oppholdet. Han var ikke proff i engelsk, men jeg skjønte hva han sa og han skjønte hva jeg sa. Jeg fikk med meg et dokument hvor det sto hvilken behandling jeg hadde fått. Det var adresse, tlf nr og epost adr til han på dokumentet med hans underskrift. Veldig profesjonelt og pålitelig. Han ba meg ta kontakt når det passet meg om jeg hadde spørsmål. Han sa om det skulle være slik at resultatet ikke var helbredet riktig (komplikasjoner) så var etter-operasjon for å rette opp dette gratis og du må da reise tilbake dit igjen. Han anbefalte meg å få tatt en Lipo-massasje etter 1mnd. Det skal jeg prøve å få gjort, jeg vet ikke stort om det men jeg får prøve å oppsøke ulike klinikker å forklare situasjonen min. Jeg spurte om det var mange fra Norge som kom dit for å ta operasjon, så sa han at det stemte godt, men at det også kom mange fra Danmark, Finland og Sverige. Sykesøstrene var innom hele tiden å spurte hvordan det gikk med meg, målte feber, ga meg smertestillende, målte blodtrykket mitt, skiftet bandasjeplaster (på de plassene hvor kirurgen hadde gjort snittene og ført inn slangen. Snittene er på str med sugerør i diameter. De vil gro fint igjen!). Sykesøstrene sørget rett og slett for at jeg som pasient hadde det som bra som jeg kunne ha det under omstendighetene. Det var helt suuuupert! I og med at jeg hadde min samboer med meg så hjalp han meg hele tiden med alt. Det var veldig godt å ha han der og jeg er utrolig glad jeg har han i livet mitt. Vi har vært sammen i mange år men han fikk se nye sider av meg og jeg av han. Om du tar med deg en person så ta med deg en person som du vet er omsorgsfull og ikke en som ikke liker å bli spurt om tjenester! Skulle du dra alene så tror jeg ikke du trenger å fortvile for du vil nok få all den hjelp av sykesøstrene som du trenger. Jeg har ikke vært mye sykehus før, men det har min samboer. Han har vært operert flere ganger og har vært innlagt på sykehus over perioder før. Han var helt fascinert og har ikke ord for hvor bra sykehuset er! Han mente i alle fall at norske sykehus ikke kan sammenligne seg med det sykehuset i Tallinn. Det støtter jeg han 100 % på selv om jeg ikke har vært operert og lagt inn slik som han har vært. I skrivende stund er det 3 dager siden operasjonen min. Jeg er full av blåmerker over hele kroppen, jeg er øm og hoven over alle områder jeg har blitt fettsugd. Jeg klarer nå å sitte uten å falle bakover og jeg klarer å gå/bevege meg raskere. Jeg sliter enda med å komme meg opp fort nok fra sofaen men det tar jeg med et smil for jeg har blir bare bedre og bedre for hver dag som går! Jeg hadde forberedt meg på at det kom til å bli mye verre enn dette! Kirurgen sa det vil ta ca 1 mnd før blåmerkene er borte og at endelig resultat skal forventes å ses innen 6 måneder. Det går også ca 3 uker før hevelsen har gått ned. Så nå er det bare for meg å vente på resultatet. Det blir nok helt sikkert supert! Min drøm er å gå i jeans og t-skjorte! Jeg har på meg en body som skal stramme inn på de områdene som er operert. Den bodyen går fra leggene til oppunder brystene. Den har et stort hull rundt underlivet slik at jeg slipper å ta av hele bodyen når jeg skal tisse. Kirurgen fjernet 3 liter fett. Det er mye, jeg ser litt forskjell men jeg er hoven så det er for tidlig å si noe om resultatet. Jeg skal gå med bodyen 24t i døgnet i 7 dager, så skal jeg bruke den hver natt i 5 uker. Bodyen klør ikke. Til alle dere som har TVIL: legg den tvilen til side!!! Jeg er en person som krever service og som er opptatt av at ting skal være ordentlig gjort , at ting skal se ut på en bestemt måte etc. jeg sitter igjen med ingen anger eller tvil. Oppholdet var så flott og alt gikk over all forventning. Jeg skjønner at man kan tvile siden det er i et annet land og det er så MYE billigere enn i Norge. En av grunnene til at det blir så mye billigere for oss er fordi en person i Estland har en gjennomsnittslønn på 2500kr per måned!! For de som bor der vil en slik operasjon være dyr, mens for vi som kommer fra Norge med mye høyere gjennomsnittslønn så blir det for oss rimelig. Men alt var tipp topp og jeg har ingenting å sette fingrene på. De var ikke super flinke i Engelsk, men det er ikke verdens undergang! Når vi kan tillate at engelsken ikke er super når vi drar på charterferie til mange andre land så må det vell være respektabelt på et sykehus også. LYKKE TIL!!
Gjest Avon Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Lurer litt på hvordan de vurderer prisene fordi selv fikk jeg beskjed om at det ville koste 13.000 for side og mager. Er litt usikker på disse greiene generelt. syntes det er litt anstrengende å snakke med han norske kontakten, føler at jeg ikke får ordentlige svar, og at han vet nok, hadde vært greit å kunne snakke med en som ihvertfall hadde medisinsk bakgrunn og snakket om det så var på engelsk..
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Hei! ida og alle dere andre som har erfaring med fertilitas: hvordan er resultatene deres nå i ettertid? er dere fornøyd? 1
MaxUflax Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg er sykelig overvektig. og veier 130 kg og er 163 cm høy. Har jeg mulighet til fettsuging..? Hvor mye kan dem fjerne? Er ikke vits for meg hvis dem kun fjerner 2-3 kg. Det eneste som plager meg som jeg ikke klarer å fjerne selv er: *innside lår *mage *ryggputer *underarmer ingen vits for deg å fettsuge nå desverre, de kan ikke ta så mye og ikke glem skinnet som vil bli MEGET slapt etterpå om du fjeærner flere kilo fett inder der.. Du har ikke vurdert søke OP til fks GBP?
Gjest hahoo Skrevet 12. august 2012 #11 Skrevet 12. august 2012 Dytter på denne selv om den er gammel
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #12 Skrevet 12. august 2012 Hva er det du lurer på? Anonym poster: c30fc8f72acbbfd56ef29963c04103e2
Gjest hahoo Skrevet 13. august 2012 #13 Skrevet 13. august 2012 Hvordan det har gått med dere som har blitt operert der nede. Det frister veldig, men redd siden det er i utlandet... teit sikkert, men... har ikke råd til det i Norge. Gjelder bukplastikk
Gjest Malene Skrevet 4. februar 2013 #15 Skrevet 4. februar 2013 Så deilig å lese! Har time for bukplastikk nå 4 mars! Er grise nervøs, men super deilig å lese sånne anbefalinger!😃😃
Gjest Linnea Skrevet 10. februar 2013 #16 Skrevet 10. februar 2013 Jeg har lyst nedover iløpet av mars eller april...flere som skal?
Gjest Julie Skrevet 8. mars 2013 #17 Skrevet 8. mars 2013 Jeg skal ned i starten av April å ta mageplastikk, fettsuging av sider og oppstramming av magemusklene. Merker jeg gruer meg litt, men gleder meg også.. Skal på ferie til Tyrkia med et barn på 4 og et barn på 7 mnd i slutten av Mai, så regner med å være i form til dette igjen.. (heldigvis skal mamma være med på ferien).. Noen som har noen erfaringer med dette og vet åssen form jeg kommer til å være i??? Vet jeg ikke kan bære på noen uker.. men hvor mange uker??
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #18 Skrevet 8. mars 2013 Jeg skal ned i starten av April å ta mageplastikk, fettsuging av sider og oppstramming av magemusklene. Merker jeg gruer meg litt, men gleder meg også.. Skal på ferie til Tyrkia med et barn på 4 og et barn på 7 mnd i slutten av Mai, så regner med å være i form til dette igjen.. (heldigvis skal mamma være med på ferien).. Noen som har noen erfaringer med dette og vet åssen form jeg kommer til å være i??? Vet jeg ikke kan bære på noen uker.. men hvor mange uker?? Da har du ca to måneder på deg til å bli bra igjen. Det skal nok gå fint. Jeg var skikkelig ødelagt den første uka, men etter det så kommer det seg fort. Men det tar nok noe tid til du er hundre prosent igjen. Men jeg vil nok absolutt tro at det blir en liten utfordring for deg med bæring av barna i begynnelsen. Men man finner alltid en løsning. Husk å bruke den trusen du får hele tiden så lenge du får beskjed om å bruke den. Husker ikke helt hvordan det er, men først skal du bruke den dag og natt i noen uker og så kan du gå over til å kun bruke den om natten. Jo lengre jo bedre for da støtter du opp musklene som har blitt strammet opp. Og du må ikke ha sol på arret når du er i Tyrkia. Jeg er veldig fornøyd med både operasjonen og mitt opphold der nede. Lykke til! Anonym poster: a7823b968052e9f92eddb5a4b01b7b63
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #19 Skrevet 8. mars 2013 Da har du ca to måneder på deg til å bli bra igjen. Det skal nok gå fint. Jeg var skikkelig ødelagt den første uka, men etter det så kommer det seg fort. Men det tar nok noe tid til du er hundre prosent igjen. Men jeg vil nok absolutt tro at det blir en liten utfordring for deg med bæring av barna i begynnelsen. Men man finner alltid en løsning. Husk å bruke den trusen du får hele tiden så lenge du får beskjed om å bruke den. Husker ikke helt hvordan det er, men først skal du bruke den dag og natt i noen uker og så kan du gå over til å kun bruke den om natten. Jo lengre jo bedre for da støtter du opp musklene som har blitt strammet opp. Og du må ikke ha sol på arret når du er i Tyrkia. Jeg er veldig fornøyd med både operasjonen og mitt opphold der nede. Lykke til! Anonym poster: a7823b968052e9f92eddb5a4b01b7b63 Oi, såg nå at jeg brukte altfor mange "men" i det første avsnittet der Anonym poster: a7823b968052e9f92eddb5a4b01b7b63
Gjest birgitte Skrevet 11. mars 2013 #20 Skrevet 11. mars 2013 Hei! Vil gjerne reise ned før sommeren for å fettsuge mage. Men jeg har ikke fått barn enda, og gar lest at noen går besked om å vente til dem har fått det. Stemmer dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå