Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #1 Skrevet 19. september 2003 Nå har Rimi begynnt å selge Coca Cola på 2-liters flasker, og jeg kjøper selvfølgelig, og når jeg smaker på den husker jeg en ting: All Cola som selges har forskjellig smak ettersom hvilken embalsje den er i!! Derfor kom jeg til å tenke på dette fenomenet, og hva som var best. Jeg liker cola på småflasker og cola på boks best. Den 2 liters flaskecolan var ikke såå god som f.eks 1 1/2 liters.. Rart dette gitt....
Titti72 Skrevet 19. september 2003 #2 Skrevet 19. september 2003 Det allerbeste er de minste flaskene på 2,5 eller no sånt. *slurp* De er gode de!! :enig_animasjon:
Gjest GreenSky Skrevet 19. september 2003 #3 Skrevet 19. september 2003 cola på glassflaske er best synes jeg. Indbiler meg at plastikkflaskene "lekker" litt plastikkråstoff ut i brusen også, og at det umulig kan være sundt... Ikke det at cola er så sundt fra før av at det gjør noe, men.
Ronja Skrevet 19. september 2003 #4 Skrevet 19. september 2003 Støtter meg til cola på glassflaske eller cola på boks! Men at 1/2 l flasker og 1 1/2 l flasker smaker forskjellig? Aldri tenkt på... En ting er sikkert, og det er at cola på disse plastflaskene smaker ekkelt noen ganger! Er det lov å klage på det tro?
Gjest Lea Skrevet 19. september 2003 #5 Skrevet 19. september 2003 Jeg har vært på et salgskurs på Coca-Cola en gang og der kom dette spørsmålet opp. Kurslederen fant frem alle typer embalasje: plastflasker, bokser, glassflasker og dispenser. Så var det en gruppe som fikk smake (glassene var nummerert). INGEN klarte å gjette riktig og brusen smakte egentlig det samme. Jeg tror det er mer "følelsen" av å drikke cola fra glassflaske/boks som er avgjørende. Selv fikser jeg ikke cola fra boks. Minner meg om bilturer i Europa da vi kjøpte bokser med Cola som ble liggende i varm bil og smakte BLÆ! Men om jeg får den i et glass, så spiller det ingen rolle tror jeg.
Gjest Mayamor Skrevet 19. september 2003 #6 Skrevet 19. september 2003 En spiser (og drikker) med øynene... Så det er rett det Lea skriver... Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #7 Skrevet 19. september 2003 fant frem alle typer embalasje: plastflasker' date=' bokser, glassflasker og dispenser.[/quote'] Dispensercola er jo sååååå godt da!!!!
Edie Skrevet 19. september 2003 #8 Skrevet 19. september 2003 Vi fikk tilbud om å få dispenser til cola hjemme en gang. Koblet til vasken (det var den gang cola var i Ringnes, og vi kjente en Ringnesmann) Tror det var bra vi ikke gjorde det. Drikker nok brus som det er!
Gjest lekebøll Skrevet 19. september 2003 #9 Skrevet 19. september 2003 Cola skal være på glassflaske eller boks!
Gjest the imp Skrevet 19. september 2003 #10 Skrevet 19. september 2003 altså, det ER faktisk forskjell på cola da. Jeg sier ikke at jeg ville smake forskjellen i en blindtest og vite hvem som var hvem, men bokscola blir som regel smittet litt av metallsmaken, og cola på plastflasker blir som regel smittet litt av plastsmaken. Dispensercola kan til tider smake helt jævlig og andre ganger helt fint, det er ikke alle dispensere som blander helt bra. Å si at man drikker og spiser med øynene er jo forsåvidt delvis sant, ettersom når man vet at man drikker bokscola så merker man metallsmaken mye lettere, men det er mest fordi man VET at den skal være der. Å si at cola smaker det samme om det er på boks, plastflaske, glassflaske eller dispenser, blir omtrent som å si at det ikke er forskjell på cola fra land til land. Det er vanskelig å si hva som er forskjellen og hvilken cola som er fra hvilket land, men det ER en forskjell, det samme med hva colaen er tappet i. Sånn er det bare
manji Skrevet 20. september 2003 #11 Skrevet 20. september 2003 Jeg kjenner ikke forskjelden mellom glass, boks og plastik flaske. Og har derfor større tro på at det er noe colikerene har funnet på. Men når det kommer til dispensere så er det ingen tvil. Enkelte steder er det "lattis" cola i dispenserene, mens andre plasser er det ok. Tror faktis Burger King i Olav Trygvasonsgata i Trondheim, og Burger King nederst på Carl Johan i Oslo har den aller beste (av det jeg har opplevd) Nå skal det legges til at jeg drikker omtrent 1 liter cola i året. Om ikke enda mindre. Takker meg til Pepsi Max.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 20. september 2003 #12 Skrevet 20. september 2003 Visst er det forskjell. Det er til og med forskjell på hvor i verden greiene er tappet. Du merker for øvrig god forskjell på 1-literflaskene som er tappet på Island kontra norske. Og cola skal være på boks! Iskald med solskinn og total avslappning til. *drømme meg bort*
Gjest sunshine-t Skrevet 20. september 2003 #13 Skrevet 20. september 2003 jeg personlig haaater cola, eller kloakkvann, som jeg kaller det. men de som har peiling sier at det kloakkvannet i flaske er visst best.. selv om jeg har store problemer å tro det..':roll:' ':hoho:'
MarianneE Skrevet 20. september 2003 #14 Skrevet 20. september 2003 Cola skal være på glassflaske eller boks! AMEN!! Men....jeg kjøper nå på plastflaske allikevel. Foretrekker uansett glassflaske.....
Fakse Skrevet 20. september 2003 #15 Skrevet 20. september 2003 Har jobbet på brygeri, og kan garantere at nytappet cola er best, enten det er plast eller glass
Edie Skrevet 20. september 2003 #16 Skrevet 20. september 2003 Bare synd at glassflasker er så upraktiske
Madison Skrevet 22. september 2003 #17 Skrevet 22. september 2003 Glassflaske! tar ikke "smak" av glass, som med plast. (og til tider bokser,syns jeg)
Anie Skrevet 22. september 2003 #18 Skrevet 22. september 2003 Det stemmer nok at vi spiser og drikke med øya ja, men dispenser cola skulle jeg nok klart å skille ut med bind foran øya. Dispenser brus smaker jo "pjuuuk". *håper jeg ikke må ta en slik test en gang*
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #19 Skrevet 23. september 2003 Jeg er en skikkelig Pepsi Max-avhengig (drikker ca 3l hver dag!!!), så jeg klarer ikke å drikke vanlig cola, syns det ikke smaker godt....
brum Skrevet 24. september 2003 #20 Skrevet 24. september 2003 Jeg synes cola smaker det samme uansett hvilken flaske det er på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå