Cheesecake Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Noen som har noen gode oppskrifter på hjemmelagde ansiktsmasker? Fukt, peeling, rens osv. Takk for svar!
LetThemEatCake Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Jag har en favorit som jag gör över hela kroppen och ansiktet! Blanda vanligt strösocker med kallpressad rapsolja (eller vilken olja som helst egentligen) och en rejäl klick honung och skrubba, skrubba, skrubba! Sockret gör huden silkeslen och den blir som ny, och oljan återfuktar, honungen är mest ett bindemedel för att det ska hålla ihop, men det ska tydligen också vara bra för huden. Jag brukar ha i lite pressad citron också. Var bara försiktig när du skrubbar ansiktet, det river ordentligt. Om man vill kan man göra en salt-skrubb istället för socker-skrubb, men jag tycker att det svider för mycket.
pittie Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Jeg og bruker sukkerskrubben. Jeg bruker ca. 1 1/2 ss sukker, 1ts honning, 1ts aloe vera gel, 3/4ts lakserolje og 1ss jojobaolje (eller mer). Masserer inn i 2-3 minutter også lar jeg den ligge på huden til jeg er ferdig i dusjen. Tar den alltid kombinert med dusj for å slippe søl. Avslutter med 1/4 eplecidereddik i 3/4 vann som toner påført med bomullsdott.
Cheesecake Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2010 Dette hørtes bra ut! Takk! Gleder meg til å prøve
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Husker ikke oppskriften, men maske med avocado, egg (bare hvite? Eller bare plomme?) og honning tilfører mye fukt. Veldig god
Gjest Airi Chikako Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 (endret) Jag har en favorit som jag gör över hela kroppen och ansiktet! Blanda vanligt strösocker med kallpressad rapsolja (eller vilken olja som helst egentligen) och en rejäl klick honung och skrubba, skrubba, skrubba! Sockret gör huden silkeslen och den blir som ny, och oljan återfuktar, honungen är mest ett bindemedel för att det ska hålla ihop, men det ska tydligen också vara bra för huden. Jag brukar ha i lite pressad citron också. Var bara försiktig när du skrubbar ansiktet, det river ordentligt. Om man vill kan man göra en salt-skrubb istället för socker-skrubb, men jag tycker att det svider för mycket. Jeg gjør det samme, men bruker urafinnert brunt sukkert, herlig Også Salt og olje er visst også veldig bra for huden, men min reagerer veldig på det. Når jeg skal skjemme bort ansiktet litt, bruker jeg kokosmasse og avokado, sammen med hva som helst slags olje. Endret 16. mai 2010 av Airi Chikako
LetThemEatCake Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Jeg gjør det samme, men bruker irafinnert brunt sukkert, herlig Også Salt og olje er visst også veldig bra for huden, men min reagerer veldig på det. Når jeg skal skjemme bort ansiktet litt, bruker jeg kokosmasse og avokado, sammen med hva som helst slags olje. Kokos var en bra idé! Det ska jag testa! Jag har också brunt socker ibland, men det är ju så mycket dyrare.. Men det har en härligare konsistens.
Gjest Airi Chikako Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Glemte å legge til at kokosmassen bør bløtgjøres først, la den ligge og trekke i oljen litt. Ellers blir det ikke noe koselig
Cheesecake Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2010 Er det bare sånn vanlig kokosmasse man har på skolebrød?
Gjest Airi Chikako Skrevet 16. mai 2010 #10 Skrevet 16. mai 2010 Er det bare sånn vanlig kokosmasse man har på skolebrød? Ja. Vanlig tørket kokos.
desert_rose Skrevet 17. mai 2010 #11 Skrevet 17. mai 2010 (endret) Eggemaske funker utrolig bra om man vil stramme opp huden litt. Skill eggehviten og ha den på i 15 min, syll av å ha på plommen som gir mye med fuktighet. Sitron på en bomullspad sammen med sukker som skrub lysner røde merker etter kviser osv. Gjør og huden supermyk. Endret 17. mai 2010 av desert_rose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå