Gjest Feline. Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Skal i utdrikkingslag, og alle gjestene skal ha med en gave som minner om bruden til en pakkelek. Tror hun skal tippe hvem det er sin gave eller noe. Har aldri vært i utdrikkingslag før, og har ingen anelse hva som er vanlig å gi til sånne pakkeleker.. Noen som har tips?? Og hvilken pris er vanlig på en slik gave?
Barcelone Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Du må jo finne noe som kan minne brude om deg eller noe dere har opplevd sammen. Blir jo litt vanskelig for andre som ikke kjenner dere å gi deg tips om akkurat det. Tror heller ikke prisen på gaven er det som er viktig.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Jeg kan godt gi deg noen gode eksempler: Er bruden en som er svært glad i te - ja da er et fint tekrus og god te en god gave - men historien bak er like viktig. Denne legger du ned litt arbeid i som et fint innlegg i kortet. Var det ikke her på KG at nettopp en som ikke kjente bruden så godt var bedt i utdrikningslag og hadde laget et fotoalbum som ikke inneholdt noen bilder, bare et kort med håp om at albumet ble fylt med fine minner etter at de nå ble kjent? Synes det er noe av det mest kreative jeg har hørt.
Gjest Feline. Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Jeg kan godt gi deg noen gode eksempler: Er bruden en som er svært glad i te - ja da er et fint tekrus og god te en god gave - men historien bak er like viktig. Denne legger du ned litt arbeid i som et fint innlegg i kortet. Var det ikke her på KG at nettopp en som ikke kjente bruden så godt var bedt i utdrikningslag og hadde laget et fotoalbum som ikke inneholdt noen bilder, bare et kort med håp om at albumet ble fylt med fine minner etter at de nå ble kjent? Synes det er noe av det mest kreative jeg har hørt. Ja det med fotoalbum var jo litt lurt;) Tingen er at vi jobber sammen og ikke har kjent hverandre så aalt for lenge akkurat, så da synes jeg dette med minner blir litt vanskelig... Flere som har tips? Eller har vært i utdrikkingslag med pakkelek -hvilke gaver ble gitt der?
Barcelone Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Har aldri spilt pakkelek i utdrikningslag, men ved andre anledninger og da har det vært alt mulig rart fra såper og kremer til dagbøker, smykker, godterier.
Cilla2010 Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Du kan evt spille på jobben, siden det er det dere har til felles. Jeg er sykepleier og kjøpte en leke-sykebil til en kollega/venninne. Eller ta et tema dere stadig snakker om og lage noe ut av det. En venninne og jeg badet på en sommerfest en gang og hadde ikke håndkle, så hun fikk en innpakket dorull som gave :gjeiper: ! Kan tro hun grublet fært over historien bak den til det plutselig gikk opp et lys! Prisen er ikke viktig, noe intern humor er ofte det som gjør det morsomt.
FrøkenFjong Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har vært i et par utdrikkningslag hvor vi skulle kjøpe en sånn pakke. Begge steder skulle den lille tingen koste 20-30 kroner, så det er virkelig ikke prisen som betyr noe tror jeg. Til hu ene kjøpte jeg en liten tegneblokk og tegnestifter. Vi har kjent hverandre siden vi var barn, og jeg husker godt at vi tegnet mye sammen og at hun var flink til å tegne. Hu gjetta riktig også Å finne noe internt fra jobben deres er en god ide. Du kan også tenke over om hun har noen vaner, fakter, interesser, ting hun snakker mye om, som du forbinder med henne, og som du kan kjøpe en liten symbolsk ting for. Lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Jeg ble drukket ut i går. Fikk bl.a. supermanntruse, kroneis, miniatyrvinflaske, barbiedukke, philadelphiaost, en dorull etc.
Frøken Helene Skrevet 17. mai 2010 #9 Skrevet 17. mai 2010 I de lagene jeg har vært i, har hele poenget med leken vært at bruden skal gjette hvem gaven er fra. Hvis du ikke kommer på noe som helst, ville jeg gått for noe a la fotoalbumet som nevnt over, eller noe du vet bruden liker/interesserer seg for. Ser ikke poenget med å kjøpe noe ræl eller gi en dorull (såfremt ikke bruden har et spesielt forhold til Lambi, eller noe sånt ) 1
MissStiles Skrevet 17. mai 2010 #10 Skrevet 17. mai 2010 Jeg ga en kokebok om kaker til ei venninne i et utdrikningslag. Pga at vi var begge veldig glad i å spise kaker, på jobb. Og det fantes en morsom historie bak det hele.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #11 Skrevet 18. mai 2010 I de lagene jeg har vært i, har hele poenget med leken vært at bruden skal gjette hvem gaven er fra. Hvis du ikke kommer på noe som helst, ville jeg gått for noe a la fotoalbumet som nevnt over, eller noe du vet bruden liker/interesserer seg for. Ser ikke poenget med å kjøpe noe ræl eller gi en dorull (såfremt ikke bruden har et spesielt forhold til Lambi, eller noe sånt ) Det må jo selvfølgelig være en historie rundt dorullen. Og det var det i midt tilfelle. Haha.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #12 Skrevet 19. mai 2010 Vi skal ha pakkelek i utdriknngslaget til ei venninne av meg... og nå kom jeg på hva jeg skal pakke inn til henne! Hurra! Gleder meg til hun pakker opp..hun kommer til å le seg skakk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå