Blowers daughter Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Helt plutselig får jeg ikke sendt mail fra mail-programmet på mac'en min. Har konfigurert studie-webmailen + gmail for bruk gjennom 'mail', og har ikke endret på innstillingene. Har prøvd å sjekke innstillingene på nytt, og så vidt jeg kan se, er det ikke noe galt der. Får beskjed om at de ikke får kontakt med utgåede server når jeg prøver å sende. Noen som vet hva som kan være galt?
aluminium Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Prøv å avslutte Mail, altså cmd+Q, evt. en reboot. Det hender seg fra tid til annen at Mail låser seg, og da hjelper slikt. Hvis ikke, så kan det jo være serveren som er nede av en eller annen grunn. Gjelder det begge epostene, eller bare den ene?
Blowers daughter Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2010 Takk for svar. Jeg satte opp kontoene på nytt, og da fikk jeg den ene til å fungere hvertfall, så da får jeg sendt mail. Vet ikke hvorfor Gmailen ikke funker..
aluminium Skrevet 17. mai 2010 #4 Skrevet 17. mai 2010 Du har ikke endret passord på den i det siste, og glemt å endre i Mail? Du kan også sjekke om kontoinnstillingene er riktige ved å se på Googles egen hjelpside. Der står det hva som skal stå i inn/utgående tjener osv. Bruker du POP eller IMAP? Har du endret instillingene i Gmail-kontoen? Det kan skje at man skrur av vidersending via POP/IMAP, jeg ville prøvd å sjekke det også...
Blowers daughter Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2010 Takk for flere innspill. Har prøvd å sjekke innstillingene, men kan ikke se at det er noe galt. Men er ikke så stress nå som jeg har fått den andre til å funke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Helt plutselig får jeg ikke sendt mail fra mail-programmet på mac'en min. Har konfigurert studie-webmailen + gmail for bruk gjennom 'mail', og har ikke endret på innstillingene. Har prøvd å sjekke innstillingene på nytt, og så vidt jeg kan se, er det ikke noe galt der. Får beskjed om at de ikke får kontakt med utgåede server når jeg prøver å sende. Noen som vet hva som kan være galt? det er problemmet!!!
Blowers daughter Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2010 Får denne: "Tjeneren «smtp.gmail.com:[email protected]» kan ikke kontaktes via standardportene." Har prøvd å endre portene til hhv 25 og 587 uten at det hjalp.
aluminium Skrevet 20. mai 2010 #9 Skrevet 20. mai 2010 Jeg vil anbefale deg å sjekke ut discussions.apple.com, et fantastisk forum med mye god kunnskap.
jogular Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 Har du prøvd å endre port til 2525 ? Det er mange internettleverandører i Norge som sperrer for utgående trafikk på port 25, som ifølge standarden er designert til sending av epost. GET er blandt de som sperrer denne porten. Port 2525 er akseptert på de fleste mailservere som ett alternativ.
Blowers daughter Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 25. mai 2010 Hei! Like plutselig som problemet kom, forsvant det igjen. Uten at jeg endret noe på innstillingene (prøvde port 2525 uten at det hjalp) kan jeg nå sende mail igjen. Takk for alle svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå