Gå til innhold

Jobb mot kost og losji i USA

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal jobbe på ranch i USA i ca. 1. mnd (kanskje litt lengre) neste vår. Jeg lurer derfor på hva jeg må tenke på og ordne i forkant av innreisen til USA? Jeg har familie der borte og kunne lagt flyturen dit først, før jeg dro videre til ranchen, dersom det er vanskelig med opphold. Dette vil jeg helst slippe da det vil koste noen tusen ekstra.

Noen som kan hjelpe?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Stachtari83
Skrevet

http://norway.usembassy.gov/estainfo.html

Husk aa fylle ut dette, du kommer ikke inn i USA uten! Utover det trenger du ingenting i forkant (utenom elektronisk pass som ma väre gyldig i minst 6 mnd ETTER at du kommer hjem igjen) Du vil faa noen skjema som du fyller ut paa flyet og leverer i passkontrollen naar du ankommer USA. Du maa oppgi en adresse/hotellnavn e.l for den förste overnattingen, men om det er hos familie eller ikke spiller ingen rolle, de vil bare vite "hvor de har deg" det förste dögnet.

Det er ikke tilfeldigvis Norway Ranch i Arkansas du skal til...?

Skrevet

Jeg skal jobbe på ranch i USA i ca. 1. mnd (kanskje litt lengre) neste vår. Jeg lurer derfor på hva jeg må tenke på og ordne i forkant av innreisen til USA? Jeg har familie der borte og kunne lagt flyturen dit først, før jeg dro videre til ranchen, dersom det er vanskelig med opphold. Dette vil jeg helst slippe da det vil koste noen tusen ekstra.

Noen som kan hjelpe?

Hvis du skal jobbe mot der og motta lønn. Så er ikke dette noe du kan gjøre uten videre. En omstendig søknadsprosess, og definitivt langt ifra sikkert at du for arbeids og oppholdstilatelse. Noe du faktisk må ha hvis det er jobbe du skal der borte.

Er det derimot at du skal være der som ferie (som du betaler selv) og ubetalt gårdsarbeid er en del av ferien så gjelder det den over meg svarte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...