SofieKristine Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 (endret) Igår hadde jeg bestemt meg for å glansvaske håret mitt som var en mellombrun farge med lyse striper til en ganske lys blondfarge. Jeg har allerede gjort dette en gang før, men da fra blondt til brunt. Dette var for omtrent et år siden, med glansvask. Siden jeg hadde gjort det før, var jeg sikker på at jeg gjorde det riktig. Men når jeg var ferdig så ble håret mitt ikke noe serling blondt i det hele tatt, noe lysere men ikke lik fargen jeg ønsket på noen måte. Må si jeg ble veldig skuffet. Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for at håret blir den fargen jeg ønsker? Jeg vil helst slippe å dra til frisøren, og så er jeg usikker på om en til farging/glanskvask vil gjøre håret mitt grønt eller oransjt/rødt...Setter stor pris på all hjelp! Endret 16. mai 2010 av SofieKristine
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Min erfaring tilsier at man ikke kan glansvaske hår fra mørkt til lyst. Da må du nok til med farge / bleking.
vingle Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Så vidt jeg har forstått er det stor forskjell på å farge fra lyst til mørkt kontra mørkt til lyst. For å få mørkt hår lyst må man ofte ty til bleking. Bleking og farging er to forskjellige ting. Jeg har en naturlig mørk kommuneblond farge, og hvis jeg bare farger det i en lysere farge funker det veldig dårlig, eller bare i liten grad. For å få det lysere må jeg først bleke/avfarge, SÅ farge det i den lyse nyansen jeg vil ha. Dette ble litt rotete kanskje, men det er min erfaring! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå