Rakel Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 (endret) Jeg kommer uansett ikke til å kreve barnehagen for noe da den er privateid. Det var nok bare et uhell, men bare lurer på dette sånn generelt. Invisterte i en ny Reimadress som også kunne brukes til høsten, kostet 1100,- Brukt i 5 dager, og kom hjem med masse brunmaling på den. (Skjules forsåvidt noe i mønsteret, men dog..) Barnehagen hadde hatt dugnad og malt lekeapparater osv. Endret 16. mai 2010 av Rakel
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Er det virkelig så nøye? Altså: JA jeg synes det er dumt at det er kommet maling på dressen. Men nei jeg synes ikke du skal la være å bruke den på grunn av dette.
Trampe Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Hva slags maling er det? Kan det ikke fjernes? Jeg hadde blitt rimelig muggen hvis poden kom hjem med maling på en splitter ny rådyr dress, og jeg hadde sagt klart fra i barnehagen. Men selvsagt hadde han måttet bruke dressen videre, man slutter ikke å bruke en dress selv om det er flekker på den.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Jeg forstår ikke helt hva du vil? Ja det var synd at en helt ny dress ble skitten, ja det var synd at det ikke gå vekk, MEN det var flaks at det ikke var over hele dressen, og det var flaks at det var ved mønsteret så det ikke synes så godt. Du kan jo uansett ikke gjøre noe med det, kjøp en ny dress eller lev med det. Men hvem som har ansvaret? Barnehagen krever ikke at dressene er flunkende nye og uten flekker, eller at de er dyre, det var deres valg. Dere har en sønn som går deltid, det kan medføre at dere ikke får med dere alle beskjedene, men det går jo begge veier, barnehagen må opplyse og dere som kun har sønnen der deltid må kanskje spørre litt ekstra etter info som blir gitt ut dagene han ikke er der. Men ja, synd at dressen har en flekk, men er det sånn at alle andre barn i den barnehagen har dresser det lyser rent av 24/7? Barn blir skitne.
Rakel Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2010 Er det virkelig så nøye? Altså: JA jeg synes det er dumt at det er kommet maling på dressen. Men nei jeg synes ikke du skal la være å bruke den på grunn av dette. Jeg bruker den jo. Må jo det til den prisen. :gjeiper: Den fungerer jo like godt som beskyttelse mot vær. Men litt dumt at den alltid vil se flekkete og skitten ut, og var helt ny. Må jo si det da.. Skulle tatt på noe gammelt heller, hadde jeg bare visst..
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 viss du er redd for at ungen skal få noe på klærne så la være å send han i barnehagen eller bruk klær det ikke er så nøye med! du vet at sjangsen er der når du sender ungen i barnehagen. viss du synes det er så fælt så kan du jo starte barnehage selv og se hvor vanskelig det faktisk er å unngå slikt! foreldre som sender ungen ren i barnehage og forventer å få den enda renere tilbaker er det verste jeg vet!
Rakel Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2010 Jeg forstår ikke helt hva du vil? Ja det var synd at en helt ny dress ble skitten, ja det var synd at det ikke gå vekk, MEN det var flaks at det ikke var over hele dressen, og det var flaks at det var ved mønsteret så det ikke synes så godt. Du kan jo uansett ikke gjøre noe med det, kjøp en ny dress eller lev med det. Men hvem som har ansvaret? Barnehagen krever ikke at dressene er flunkende nye og uten flekker, eller at de er dyre, det var deres valg. Dere har en sønn som går deltid, det kan medføre at dere ikke får med dere alle beskjedene, men det går jo begge veier, barnehagen må opplyse og dere som kun har sønnen der deltid må kanskje spørre litt ekstra etter info som blir gitt ut dagene han ikke er der. Men ja, synd at dressen har en flekk, men er det sånn at alle andre barn i den barnehagen har dresser det lyser rent av 24/7? Barn blir skitne. haha. Du visste tydligvis mye mer enn jeg har fortalt! Jeg lever godt med dette, men greit å høre fra andre hva som kunne gjøres til en annen gang kanskje.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 haha. Du visste tydligvis mye mer enn jeg har fortalt! Jeg lever godt med dette, men greit å høre fra andre hva som kunne gjøres til en annen gang kanskje. Hvordan da? Svarte vel bare på alt du hadde skrevet før du redigerte første innlegget i tråden
Rakel Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2010 viss du er redd for at ungen skal få noe på klærne så la være å send han i barnehagen eller bruk klær det ikke er så nøye med! du vet at sjangsen er der når du sender ungen i barnehagen. viss du synes det er så fælt så kan du jo starte barnehage selv og se hvor vanskelig det faktisk er å unngå slikt! foreldre som sender ungen ren i barnehage og forventer å få den enda renere tilbaker er det verste jeg vet! Jeg regner ikke med at barna kommer hjem med husmaling på klærne nei. Er jeg fæl da?
Rakel Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 16. mai 2010 Hvordan da? Svarte vel bare på alt du hadde skrevet før du redigerte første innlegget i tråden Skrev ikke så detaljert, men ser du har lagt to og to i sammen. Eks: har bare en sønn der.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #11 Skrevet 16. mai 2010 Skrev ikke så detaljert, men ser du har lagt to og to i sammen. Eks: har bare en sønn der. Men du skrev jo at sønnen deres går deltid.. Så det var ikke så fryktelig vanskelig å forstå
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #12 Skrevet 16. mai 2010 I min barnehage er foreldrene informert om at ALT av klær og sko som blir sendt med i barnehagen blir brukt. Finsko å prinsessekjoler må være igjen hjemme dersom foreldrene er redde for de. Litt synd med malingen på dressen, men dersom du er så redd for den så la den være igjen hjemme, neste gang du henter han så har han kanskje fått en flenge på kneet etter å ha klatret i et tre eller lignende....
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #13 Skrevet 16. mai 2010 Voldsomt så mye pepper TS skulle få da? Revner og flenger, gjørme fra topp til tå, vannmaling, kritt etc - alt dette vil jeg si er helt påregnelig når normalt aktive barn har en fin dag i barnehagen. Men husmaling? Absolutt ikke! Og jeg skal vedde på at de ansatte selv ikke hadde på seg det vanlige tøyet sitt når de malte sammen med masse barn, så hvorfor skal ikke foreldrene varsles om at denne dagen trengs det maletøy til barna? Jeg synes det høres helt topp ut at barna får være med på slike aktiviteter, men varsling om behov for malertøy burde være en selvfølge.
Gjest gjest Skrevet 16. mai 2010 #14 Skrevet 16. mai 2010 Voldsomt så mye pepper TS skulle få da? Revner og flenger, gjørme fra topp til tå, vannmaling, kritt etc - alt dette vil jeg si er helt påregnelig når normalt aktive barn har en fin dag i barnehagen. Men husmaling? Absolutt ikke! Og jeg skal vedde på at de ansatte selv ikke hadde på seg det vanlige tøyet sitt når de malte sammen med masse barn, så hvorfor skal ikke foreldrene varsles om at denne dagen trengs det maletøy til barna? Jeg synes det høres helt topp ut at barna får være med på slike aktiviteter, men varsling om behov for malertøy burde være en selvfølge. Jeg har jobbet i barnehage selv. Skulle vi hatt en dugnad ala dette, ville jeg 1)ringt foreldrene til barn som ikke fikk beskjed eller 2) funnet noe gammelt ( det finnes som regel ekstratøy ) barnet kunne ha på seg. Jeg hadde ikke latt ett barn med feks helt ny dress nærme seg malingen. At unger detter og revner dressen er en helt annen sak...
Trampe Skrevet 16. mai 2010 #15 Skrevet 16. mai 2010 Helt enig med de siste talerne. Det er en stor forskjell på å være uheldig og rive opp dressen, og at barnehagepersonalet lar en unge male med en ny utedress på. Hvem sender vel ungen i bhg med nye klær hvis man vet at det skal males?? Jeg sender min unge med hele og rene klær i barnehagen, og han kommer stadig vekk skitten hjem. Såklart skal unger få bli skitne, og man lar de fineste prinsesseklærne være hjemme, men husmaling?!? Dere som peprer ts ville med andre ord godtatt at barnehagepersonalet ødela en ny utedress? I mine øyne er det akkurat dette de har gjort når de har sendt ut ungene i maling uten å passe på klær. Det er heller ikke snakk om å sende ungen i bhg med "de dyreste fineste klærne". Skal man ha en skikkelig utedress er den svindyr, så enkelt er det.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2010 #16 Skrevet 16. mai 2010 Jeg er enig i at det er rart at barnehagen ikke informerte godt nok om dette. Min reaksjon var mer på at man vurderte å slutte å bruke en dress til 1100 fordi det kom maling på.
Gjest mamma til 3 Skrevet 16. mai 2010 #17 Skrevet 16. mai 2010 Forstod ikke helt. Hadde andre donet og malt gjerde eller var det ungen som hadde malt gjerdet? Uansett var dette taltentløst av barnehagen. Når man maler bruker man gamle klær man ikke er redd skal bli ødelagt, IKKE nye kjeldresser. Om andre hadde malt gjerde burde man påse at ingen kunne komme inntil gjerdet før det var tørt. Jeg hadde uansett blitt dritsur på barnehagen. Spesielt om det var ungen som hadde malt.
Gjest mamma til 3 Skrevet 16. mai 2010 #18 Skrevet 16. mai 2010 Forstod ikke helt. Hadde andre donet og malt gjerde eller var det ungen som hadde malt gjerdet? Uansett var dette taltentløst av barnehagen. Når man maler bruker man gamle klær man ikke er redd skal bli ødelagt, IKKE nye kjeldresser. Enten de koster 200 eller 1000. Om andre hadde malt gjerde burde man påse at ingen kunne komme inntil gjerdet før det var tørt. Jeg hadde uansett blitt dritsur på barnehagen. Spesielt om det var ungen som hadde malt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #19 Skrevet 16. mai 2010 Kan det tenkes at barnehagen HAR informert om malingen og at foreldre har blitt bedt om å sende maleklær med barna, men at ts ikke har fått det med seg?
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2010 #20 Skrevet 16. mai 2010 Kan det tenkes at barnehagen HAR informert om malingen og at foreldre har blitt bedt om å sende maleklær med barna, men at ts ikke har fått det med seg? Ja det var jo det trådstarter skrev først. Men jeg synes likevel det er rart at ikke barnehagen forsikrer seg om at et barn som ikke har vært der hele tiden og som kommer i ny dress har fått den informasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå