Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 jeg er en jente på 16 som bare ikke takler å bo sammen med mamma mer. Vi går hverandre på nervende å jeg gråter hver bidige dag fordi jeg ikke takler henne. Jeg blir sliten og deprimert. Jeg er ikke like glad i henne nå som før, det er vondt å si det men jeg hater henne virkelig mer enn jeg er glad i henne. Hva er det vi kan gjøre? Uansett hvor mange ganger jeg sier det, så forstår hun ikke at meg og henne har problemer. Det er akkurat som hun ikke vil skjønne det. Og klikker helt og gir meg husarrest. Noen ganger har det til og med hendt hun blir så sur på meg at hun slår meg i ansiktet selv om det lille jeg har gjort ikke er så farlig. Jeg årker ikke mer, forsetter det sånn her så vet jeg ikke hvordan det vil ende. Min største drøm hadde vært at min bestemor og morfar fikk omsorgsretten for meg, er det noe jeg kan gjøre for å få dette til å skje?
Gjest Kine Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 jeg er en jente på 16 som bare ikke takler å bo sammen med mamma mer. Vi går hverandre på nervende å jeg gråter hver bidige dag fordi jeg ikke takler henne. Jeg blir sliten og deprimert. Jeg er ikke like glad i henne nå som før, det er vondt å si det men jeg hater henne virkelig mer enn jeg er glad i henne. Hva er det vi kan gjøre? Uansett hvor mange ganger jeg sier det, så forstår hun ikke at meg og henne har problemer. Det er akkurat som hun ikke vil skjønne det. Og klikker helt og gir meg husarrest. Noen ganger har det til og med hendt hun blir så sur på meg at hun slår meg i ansiktet selv om det lille jeg har gjort ikke er så farlig. Jeg årker ikke mer, forsetter det sånn her så vet jeg ikke hvordan det vil ende. Min største drøm hadde vært at min bestemor og morfar fikk omsorgsretten for meg, er det noe jeg kan gjøre for å få dette til å skje? Hva med å snakke med noen om økonomisk støtte så du får flytta på hybel? Jeg hadde samme problemet som du, jeg flytta hjemmefra da jeg ble 16. Lykke til <3
FangeLiv Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Snakk med helsesøster på helsestasjonen for ungdom. Unge som skal gå på videregående mer enn fem mil (tror jeg) unna heimen har rett på utdanningsstipend. På søknadsskjemaet finnes det en avkrysningsmulighet der helsesøster kan skrive at det er sosiale årsaker til at du skal få stipend selv om du ikke bor fem mil unna. Hvertfall var det sånn for noen år siden. Da får du såpass at du kanskje kan klare å betjene husleie selv, særlig hvis du kan bo sammen med ei venninne eller noe. Mora di blir sikkert sur først, men etterhvert når dere har hatt litt avstand blir forholdet kanskje bedre? Eller går du på vgs?
Gjest GirlDreamer Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Jeg er enig i det de andre skriver her, snakk med helsesøster å se om du kanskje kan få stipend så du kanskje kan bo for deg selv. Det høres ut som dette forholdet er destruktivt. Det burde være mulig for deg å få økonomisk støtte på ett eller annet vis så du slipper å bo hjemme. Med mindre du har noen slektninger eller noen andre du kunne bodd hos? Søsteren min bodde en stund sammen med bestevenninden til mamma når det gikk dårlig hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå