sophiaM Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Har hørt litt om at man kan smøre jojoba olje i ansiktet for å få mykere, renere hud. Jeg sliter endel med urenheter og sorte prikker på nese/panne/hake, og lurte på om noen har erfaring med jojoba mot dette? Eventuelt hvor man får kjøpt det, og prisen.
Gjest Sandbekken Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Jeg bruker jojobaolje i ansiktet, og det funker bra. Jeg føler selv jeg har fått en mer balansert hud, den er ikke like fet som før og de tørre partiene er blitt mindre Om den har hjulpet meg med problemhuden er jeg usikker på, pga kluss med hormonene og p.pillene har huden min vert litt i opprør. Men det sier at jojoba olje er både talgløsende og bakteriehemmende(tror jeg) Hva jeg bruker den til: Fukt til ansikt leavin i hårtuppene piffe opp hårkur/balsam med noen dråper på tørre områder på kroppen Hå iherb.com kan du finne jojobaolje som ikke er så dyr desert essence er den jeg har
psawyer Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Da har jeg et annet spørsmål: finnes det jojobaolje som kommer på pumpeflaske? Syns det er noe her med sånn vanlig flaske...
Gjest lolita___ Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Finnes det butikker som selger jojobaolje?
Jubii Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Finnes det butikker som selger jojobaolje? Helsekostbutikker
Zinnia Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Da har jeg et annet spørsmål: finnes det jojobaolje som kommer på pumpeflaske? Syns det er noe her med sånn vanlig flaske... På Kicks parfymerier kan du kjøpe sånne tomme pumpeflasker ment til reisebruk, jeg har jojobaoljen på den og det fungerer bra . Ville tro de har på Vita og lignende butikker også.
Lykkelitenen Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Bare kicks som fører slike flasker Vita har noen bitte små flasker, men de er for små og kronglete til den type bruk..
Rosebud Skrevet 16. mai 2010 #9 Skrevet 16. mai 2010 På Krem-Fresh i Bergen har de en god jojobaolje - er på min andre flaske og er kjempefornøyd. Denne kommer i sprayflaske og er kjempepraktisk. Kan også kjøpes på nettet, her: http://www.krem-fresh.com/FgvprV4FgDdLVYDCFrD205E9dLVYDCFr3jIpwlbK21.idium
sophiaM Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 16. mai 2010 På Krem-Fresh i Bergen har de en god jojobaolje - er på min andre flaske og er kjempefornøyd. Denne kommer i sprayflaske og er kjempepraktisk. Kan også kjøpes på nettet, her: http://www.krem-fresh.com/FgvprV4FgDdLVYDCFrD205E9dLVYDCFr3jIpwlbK21.idium Takk for svar:) Men hvor mye olje er det i flasken, hvis du vet det?
Rosebud Skrevet 16. mai 2010 #11 Skrevet 16. mai 2010 Takk for svar:) Men hvor mye olje er det i flasken, hvis du vet det? Nå sjekket jeg flasken, og det sto merkelig nok ikke på den... Men ved litt sammenlikning mot andre flasker ser det ut som det er et sted mellom 150 og 200 ml. Og den er kjempedrøy, den flasken jeg har nå kjøpte jeg i februar eller noe sånt, og jeg bruker den på hele kroppen etter dusj, samt mye mer
Lykkelitenen Skrevet 16. mai 2010 #12 Skrevet 16. mai 2010 Lenge tenkt å prøve, men det er så utrolig store forskjeller i størrelse og pris ute og går. På Iherb får man jo store flasker til rundt hundrelappen, mens mandre selger de i 100ml til rundt 200, noen også dyrere... Alle sier det er ren jojobaolje, så vil det da være kvalitetsforskjeller? Dere som kjøper på iherb, hvilken av variantene brukere dere? Har fet og uren hud, men med fuktfattige tendenser og flekker, så tenke å prøve nå på sommeren...
pittie Skrevet 16. mai 2010 #13 Skrevet 16. mai 2010 Lenge tenkt å prøve, men det er så utrolig store forskjeller i størrelse og pris ute og går. På Iherb får man jo store flasker til rundt hundrelappen, mens mandre selger de i 100ml til rundt 200, noen også dyrere... Alle sier det er ren jojobaolje, så vil det da være kvalitetsforskjeller? Dere som kjøper på iherb, hvilken av variantene brukere dere? Har fet og uren hud, men med fuktfattige tendenser og flekker, så tenke å prøve nå på sommeren... Jeg bruker now foods sin på 473ml. Jeg synes den har tilfredsstillende kvalitet, og er veldig billig. Med mitt forbruk kunne jeg aldri kjøpt en 100ml til 200kr :gjeiper:
Gjest Sandbekken Skrevet 16. mai 2010 #14 Skrevet 16. mai 2010 Lenge tenkt å prøve, men det er så utrolig store forskjeller i størrelse og pris ute og går. På Iherb får man jo store flasker til rundt hundrelappen, mens mandre selger de i 100ml til rundt 200, noen også dyrere... Alle sier det er ren jojobaolje, så vil det da være kvalitetsforskjeller? Dere som kjøper på iherb, hvilken av variantene brukere dere? Har fet og uren hud, men med fuktfattige tendenser og flekker, så tenke å prøve nå på sommeren... Jeg er nøye med at oljen er kaldpresset, utenom det så tror jeg ikke det er noen store kvaltitesforskjeller. Jeg har lik hud som deg og bruker desert essence sin
Gjest lolita___ Skrevet 19. mai 2010 #15 Skrevet 19. mai 2010 Kjøpte idag på helsekost 100 ml til 200 kr det var dyrt ja så bruker det nok ikke på håret :)Tenkte å prøve på huden,har en del småkviser.Den er kaldpresset det er det viktigste eller??
Gjest lolita___ Skrevet 19. mai 2010 #16 Skrevet 19. mai 2010 Har hørt litt om at man kan smøre jojoba olje i ansiktet for å få mykere, renere hud. Jeg sliter endel med urenheter og sorte prikker på nese/panne/hake, og lurte på om noen har erfaring med jojoba mot dette? Eventuelt hvor man får kjøpt det, og prisen. Har du kjøpt jojobaolje??Ser du noe forskjell?Jeg er så spent håper det funker.
pittie Skrevet 19. mai 2010 #17 Skrevet 19. mai 2010 Har du kjøpt jojobaolje??Ser du noe forskjell?Jeg er så spent håper det funker. Etter jeg fikk allergisk reaksjon på hudkremen min måtte jeg gå over til kun bruk av jojobaolje. Huden min sier tydelig ifra om det er noe som tetter, og jojobaoljen kombinert med aha-syre rens (kan ikke gå uten denne, da får jeg fjortispanne) 2-3 ganger i uka, sukkerskrubb 1-2 ganger og decleors rensevann ellers, så har resultatet blitt en mye mer balansert hud. Får noen småkviser av og til, men det er hovedsaklig på kinnene siden jeg sover og gnur de ned i puta og på haka som er hormonelle. Jeg bruker den morgen og kveld, og evt etter dusj om jeg dusjer midt på dagen. Masserer oljen (leste en plass at det faktisk ikke er olje, men flytende voks) godt inn i 1-2 minutter. Har også begynt med 98% aloe vera gel fast hver dag på kvisearrene. Huden min har aldri vært deiligere (sett bort i fra det allergiske utbruddet som har lagt fra seg tusenvis av arr) Vær obs på at du sitter igjen med masse hudceller på fingrene som du skubber rundt i ansiktet når du masserer inn oljen om du ikke skrubber ansiktet jevnlig.
Gjest lolita___ Skrevet 19. mai 2010 #18 Skrevet 19. mai 2010 Etter jeg fikk allergisk reaksjon på hudkremen min måtte jeg gå over til kun bruk av jojobaolje. Huden min sier tydelig ifra om det er noe som tetter, og jojobaoljen kombinert med aha-syre rens (kan ikke gå uten denne, da får jeg fjortispanne) 2-3 ganger i uka, sukkerskrubb 1-2 ganger og decleors rensevann ellers, så har resultatet blitt en mye mer balansert hud. Får noen småkviser av og til, men det er hovedsaklig på kinnene siden jeg sover og gnur de ned i puta og på haka som er hormonelle. Jeg bruker den morgen og kveld, og evt etter dusj om jeg dusjer midt på dagen. Masserer oljen (leste en plass at det faktisk ikke er olje, men flytende voks) godt inn i 1-2 minutter. Har også begynt med 98% aloe vera gel fast hver dag på kvisearrene. Huden min har aldri vært deiligere (sett bort i fra det allergiske utbruddet som har lagt fra seg tusenvis av arr) Vær obs på at du sitter igjen med masse hudceller på fingrene som du skubber rundt i ansiktet når du masserer inn oljen om du ikke skrubber ansiktet jevnlig. [/takk for svar Bare jeg ikke får mer kviser,det er jo olje:)eller voks som du sier.Men er verdt å prøve.
sophiaM Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #19 Skrevet 19. mai 2010 Har nettop bestilt oljen fra desert essence på iherb.com, som var en av de billigste:) Når jeg leser alle kommentarene her, høres den nesten ut som en vidunderkur, og jeg gleder meg til å prøve den ut Håper på plettfri hud til sommeren :happy:
psawyer Skrevet 19. mai 2010 #20 Skrevet 19. mai 2010 Bare kicks som fører slike flasker Vita har noen bitte små flasker, men de er for små og kronglete til den type bruk.. Of topic (igjen), men de hadde slike flasker helt opp til 600 ml på Åhlèns hvis noen andre trenger! Så mye enklere enn å drive å helle ut av flasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå