Gå til innhold

Tilpassningstime

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om brudesalongene vasker/renser kjolen etter at de har tilpasset den ?

Hvis jeg skal vaske den først har jeg forstått det slik at jeg må vaske den i vaskemaskin på finvask med milo.. Men hvordan skal jeg stryke den ? Blir den ikke veldig skrukkete etter vaskemaskin ?

Jeg har netopp funnet ut at det er litt støv på kjolen min. Hmmz

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kjøpt eller leid kjole da?

Ut i fra mine erfaringer, så renser butikken kjolen etter at den har vært utleid, men det skjer etter innlevering av den som har brukt den. Ved tilpassingen skal kjolen derfor være ren. Men dette varierer kanskje fra butikk til butikk, eller kanskje jeg tar helg feil??? Man ordner iallfall ikke dette selv, det er butikkens ansvar å levere en ren kjole (om man leier da selvsagt).

Skrevet

Men, jeg har kjøpt kjole. I februar ca skal den tilpasses meg helt. Vi kjolen etter dette bli renset/presset på nytt, så den er HELT ren og strøken når jeg henter den?Kan jo være att syersken er litt skitten på hendene etc....

Gjest Anonymous
Skrevet
Men' date=' jeg har kjøpt kjole. I februar ca skal den tilpasses meg helt. Vi kjolen etter dette bli renset/presset på nytt, så den er HELT ren og strøken når jeg henter den?Kan jo være att syersken er litt skitten på hendene etc....[/quote']

Det er dette jeg lurer på også. Jeg har kjøpt en kjole men det er alikevell støv på den.

Skrevet

En kjapp tlf til Kristins brudesalong bekrefter det jeg mente å ha hørt.

De renser og går over kjolen ved tilpasning slik at kjolen er

glitrende ren og nystrøket når jeg skal hente den.

Skrevet

Ahhh...tusen takk Tex!!!!

men, tenk hvis noe skjer med kjolen på renseriet?????eller underveis????

høres ganske bridezilla ut nå, vet det...............

Skrevet

da får mors morgenkåpe gjøre susen.... :ler:

Jeg har iallefall tenkt å ha tilpasning i god tid, for å være sikker.....

Skrevet

Hva er god tid?Man kan jo ikke gjøre det for tidlig heller, for kroppsfasongen kan jo forandre seg!

Skrevet

I brudesalongen hvor jeg har kjøpt min brudekjole (Brudekjolen), skal kjolen renses etter tilpassing. Regner med at det er vanlig i andre brudesalonger også :).

Tilpassing skal jeg booke 1 1/2 - 2 måned i forveien, mens selve tilpassingen blir ca 1 måned før.

Skrevet

Var på tilpassingstime 7. mai, hentet kjolen 27. mai og giftet meg den 31. mai. Så det er ikke mer enn tid av veien. Kjolen min ble forøvrig ikke renset etter tilpassing, bare dampet (den var helt ren, så det var ikke nødvendig). Sløret hang igjen hos frisøren etter prøvetimen for at ikke det skulle krølle seg når jeg pakket det ned igjen.

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...