Gjest lolita___ Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Noen som vet hvordan man finner ut om man har kald eller varm hudtone?? Bestiller sminke fra nettet og da er det en nødvendighet å vite dette. Er mørk brune øyne brunt hår ikke brun i huden. Har fått høre av andre at jeg har oliven farget hud. Så vær så snill hjelp her:)
Estë Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 (endret) Har aldri fått dette bekreftet fra noen som jobber med sminke og slikt, men har lest noen tips som visstnok skal fungere: -Se på blodårene på håndleddet / underarmen din i nøytralt lys (dagslys, ikke direkte sol). Om de ser grønne ut indikerer det som oftest en varm hudtone, er de blå indikerer det en kald. -Kler du best gull- eller sølvsmykker? Gull anses å passe best til varme hudtoner, sølv til kalde. -Finn fram to sjal, ett i en varm farge (f.eks. en varm oransjetone), ett i en kald farge (f.eks. en kald rosatone). Stå i nøytralt lys foran et speil, og hold de to sjalene opp mot ansiktet ditt, ett av gangen, og sjekk hvilket du synes får deg til å se best ut (se f.eks. etter mørke ringer under øynene og slikt). Om du ser best ut med det oransje sjalet opp mot ansiktet har du sannsynligvis en varm hudtone, og tilsvarende kald om det rosa gir best resultat. Og så må det sies at du ikke nødvendigvis trenger å være tydelig det ene eller det andre, det er mulig å være relativt nøytral også. Selv ser jeg ikke den store forskjellen med de to sjalene, men har blå blodårer og har alltid hatt en forkjærlighet for sølvsmykker. Fikk også en slags aha-opplevelse da jeg plutselig oppdaget at absolutt alle favorittklærne mine er i kalde fargetoner... noen ganger har man vel funnet ut av slikt allerede uten å være klar over det. Endret 16. mai 2010 av Estë
Jade Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Hvis du bestiller foundation el.l. så har de forhåpentligvis vareprøver som du kan bestille først? Jeg er varm, men når jeg bestilte de varme fra Tikei, så var det jo hel-kræsj En varm hud er vel litt mer gul-ig, mens en kald mer rosa. Men det finnes uansett uendelig med hudtoner! Everyday minerals har egne foundations for olivenfarget hud. Vet ikke om oliven er varm eller kald, eller noen av delene for den saks skyld...
Gjest lolita___ Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Hvis du bestiller foundation el.l. så har de forhåpentligvis vareprøver som du kan bestille først? Jeg er varm, men når jeg bestilte de varme fra Tikei, så var det jo hel-kræsj En varm hud er vel litt mer gul-ig, mens en kald mer rosa. Men det finnes uansett uendelig med hudtoner! Everyday minerals har egne foundations for olivenfarget hud. Vet ikke om oliven er varm eller kald, eller noen av delene for den saks skyld... Ok takk. Er du fornøyd med foundations fra Tikei??Har hørt mye bra om de,så tenker kanskje å teste de ut.Hadde også veldig rimelig pris.
Jade Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Jeg havnet på Everyday Minerals. Tikei var ikke helt for meg. Men det er veldig mange som liker Tikei. Er nok en smakssak, og hvilken hud du har - ingen er like! Så jeg vil anbefale deg å bestille prøver både fra Tikei og Everyday Minerals
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå