Puma Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Satt og surfa på nettet, da Firefox frøs, senere frøs hele maskina. Og restarta seg. Da den restarta, kunne den ikke starte windows, jeg fikk beskjed om å sette in windows cden, men jeg har jo ingen. Alt er jo på maskina... Jeg booted den med en Linux CD, i et forsøk på å komme inn i harddisken, og få redda noe av innholdet der. Men jeg kommer fortsatt ikke inn i harddisken. Når jeg prøver, får jeg denne erroren: Error mounting: mount exited with exit code 13: ntfs_attr_pread_i: ntfs_pread failed: Input/output error Failed to read NTFS $Bitmap: Input/output error NTFS is either inconsistent, or there is a hardware fault, or it's a SoftRAID/FakeRAID hardware. In the first case run chkdsk /f on Windows then reboot into Windows twice. The usage of the /f parameter is very important! If the device is a SoftRAID/FakeRAID then first activate it and mount a different device under the /dev/mapper/ directory, (e.g. /dev/mapper/nvidia_eahaabcc1). Please see the 'dmraid' documentation for more details. Mitt problem er jo at maskina ikke vil starte windows, så jeg får ikke kjørt ckdsk. Jeg googla erroren, men forsto ikke særlig mye av det. Så nå håper jeg det finnes noen lyse hoder der ute, som kan hjelpe meg litt...
Gjest Nedfall Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Error mounting: mount exited with exit code 13: ntfs_attr_pread_i: ntfs_pread failed: Input/output error Failed to read NTFS $Bitmap: Input/output error NTFS is either inconsistent, or there is a hardware fault, or it's a SoftRAID/FakeRAID hardware. In the first case run chkdsk /f on Windows then reboot into Windows twice. The usage of the /f parameter is very important! If the device is a SoftRAID/FakeRAID then first activate it and mount a different device under the /dev/mapper/ directory, (e.g. /dev/mapper/nvidia_eahaabcc1). Please see the 'dmraid' documentation for more details. Mitt problem er jo at maskina ikke vil starte windows, så jeg får ikke kjørt ckdsk. Jeg googla erroren, men forsto ikke særlig mye av det. Så nå håper jeg det finnes noen lyse hoder der ute, som kan hjelpe meg litt... Tipper du har fått en korrupt windowsinstallsjon av en eller annen grunn. Til neste gang, TA BACKUP!! Siden du ikke sier en dritt om hvilken windows du kjører, tipper jeg bare at du kjører Vista. Du kan prøve Windows Vista Recovery Disc, det ligger ute som torrent, men det burde du klare å laste ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå