Gå til innhold

Trenger noen ferietips, skal til Alanya, Tyrkia!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal til Alanya i slutten av juni i to uker. Jeg har aldri vært i Tyrkia før, og gleder meg masse! Men utifra hva jeg har lest om tyrkere, er jeg glad jeg kan holde i hånda på kjæresten mens vi er der.. :wink:

Det jeg lurer på er hva man kan finne på i Alanya? Hva gjør man på båtutflukt? Er det lett å få leid vannscooter (skal bo rett ved Kleopatrastranden)? Også lurer jeg på om det er noen plass man kan ri, tror kanskje jeg har lest at det går an, men finner ikke siden igjen.

Ellers har jeg fått inntrykk til at det er en del billigere der enn i Norge, vet noen hva det kan koste f.eks å spise ute på restaurant?

Flere som skal til Tyrkia i sommer?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Alanya kan du dra på utflukter, shoppe (BILLIG, husk og prute), feste, badeland (midt i sentrum), hoppe i strikk, bowle osv.

Er enkelt å få leid vannscooter ja, de har flere vannsportsaktiviter ved kleopatrastranden. De har også vannski, parasailing etter båt, beachvolleyball og dykking.

Noen priser:

1 EUR er ca. 1.7 YRL.

På restaurant

En flaske med husets vin (0.75l): 10-12 EUR

En biff: Fra 6 EUR

En pizza: 3-5 EUR

Sis kebab: 5 EUR

På bar

En flaske øl (0.33l):2.5 EUR

En cocktail: 3-4 EUR

På supermarked

En flaske vann (1l): 0.5 EUR

En boks med Coca Cola (0.33l): 0.6 EUR

En boks med øl (0.33l): 0.9 EUR

Anbefaler Tyrkisk bad - 15 euro.

Håper dette var til noe hjelp:)

Skrevet

Takk for eksempler på priser! Det gir litt lettere oversikt:) Høres bra ut at det er mange vannaktiviteter på stranda, det er jo sikkert morsomt, selvom jeg ikke blir å tørre alt da.. :)

Skrevet

Ingen flere som har vært i Alanya og har noen tips?:)

Gjest Katee
Skrevet

Du bør absolutt ta en av de arrangerte båtturene! :nigo: Grilling ombord, litt show-off fra mannskapet, masse bading og masse flott utsikt :) Husker ikke hva vi betalte, men det var ganske rimelige priser.

Besøk den røde borgen. Kjempeflott utsikt!

Shop till you drop! Jeg er ikke fan av pruting og finner tyrkerne noe innpåslitne, men du kan jammen det gjøre noen gode kjøp :)

Masse god og billig mat! :)

Skrevet

Jeg skal dit 2 uker i begynnelsen av august med ei vennine :) gleder meg masse!

Har vært i tyrkia før, tok tatto der. ble bra den!

men jeg synes det var sykt varmt der i forhold til rhodos (som jeg egentli var på,tok en tur over bare..)

menneskene er hyggelige, maten god..

men jeg har ikke vært i alanya, så kan ikke hjelpe deg der.

Skrevet

Jeg var i Alanya ifjor sommer,og da dro vi på rafting! Veldig morsomt,og en deilig avkobling fra stranden:)

Skrevet

Jeg var i Alanya ifjor sommer,og da dro vi på rafting! Veldig morsomt,og en deilig avkobling fra stranden:)

Det hørtes spennende ut! :)

Skrevet (endret)

Har vært der et par ganger, og det skal bli flere. For å svare ang. spm om det går an å ri så er svaret ja. De har tilbud om utflukter to ganger i uken hvor man drar på ridetur. Varer vel i sånn ca fire timer til sammen, man spiser og koser seg også. Fikk vite det litt i seneste laget, så fikk ikke gjort det. De har sånne "kontor" i sentrum hvor du kan se filmer fra aktivitetene (og drikke te med de ansatte) - der får du mye bra informasjon. Prisene husker jeg ikke, men det var langt i fra ille! Hvilket hotell skal dere være på? Kos dere masse! :)

Endret av Plutseliten
Skrevet

Har vært der et par ganger, og det skal bli flere. For å svare ang. spm om det går an å ri så er svaret ja. De har tilbud om utflukter to ganger i uken hvor man drar på ridetur. Varer vel i sånn ca fire timer til sammen, man spiser og koser seg også. Fikk vite det litt i seneste laget, så fikk ikke gjort det. De har sånne "kontor" i sentrum hvor du kan se filmer fra aktivitetene (og drikke te med de ansatte) - der får du mye bra informasjon. Prisene husker jeg ikke, men det var langt i fra ille! Hvilket hotell skal dere være på? Kos dere masse! :)

Da skal jeg prøve å komme meg på ridetur mens vi er der! Kan sikkert spørre om det på servicekontoret til reisebyrået som skal holde til i sentrum av Alanya:)

Hehe, har hørt om at det er vanlig med en del te-drikking med tyrkerne! Vi skal bo på Carina Hotell 100 meter fra Kleopatrastranden:)

Gjest azorpro
Skrevet

Båtturene er å annbefale :) Jeg og samboern skal til alanya 2uker i begynnelsen av juni vi, så er bare 8 dager til :) gleder meg.

Vil også annbefale Tyrkisk aften. Det er mat, underholdning, og masse god drikke ;) Har bestemt meg på at vi skal allefall på 2 båtturer mens vi er der, for det var så herlig :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...