Gjest gjest Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Er ikke det litt tidlig? Jeg kan skjønne det hvis det er søsken som er russ, men å "henge" rundt russen som 12-13 åring?
Disturbed Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Hvordan foregår denne kåringen da? Husker godt at vi var til stede på russebilkåringen; den foregikk på dagtid, ikke langt unna skolen, og alle var der (ungdomsskole og videregående på samme skole). Så det trenger ikke handle noe om å "henge rundt russen"...
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Er ikke det litt tidlig? Jeg kan skjønne det hvis det er søsken som er russ, men å "henge" rundt russen som 12-13 åring? Russebusskåring er jo bare musikk så høyt at folk får hørselskader resten av livet. Jeg har vært på øvelser i forsvaret med eksplosiver, stridsvogner og hundrevis av gevær som går av som har laget mindre lyd enn russebusskåringene gjør. Russen er og blir noe dritt som i dag bare skal spille høy musikk og sitte i disse fordømt bussene sine og kave rundt og drikke øl. I år gidder de ikke engang å ha russetog fordi de heller skal sitte samlet rundt disse russebussene sine og drikke et annet sted i byen. Det hele er blitt et tragisk opplegg i forhold til hva det engang var.
Gjest ThatWoodcut Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Russebusskåringer har faktisk vakter som går rundt å måker lydnivået slik at det ikke overstiger en satt decibel. Man kan bare drikke inne i bussene og småungene som skal ha kort er minst like frekke som russen!
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Russebusskåringer har faktisk vakter som går rundt å måker lydnivået slik at det ikke overstiger en satt decibel. Man kan bare drikke inne i bussene og småungene som skal ha kort er minst like frekke som russen! Merkelig da at på en VGS jeg arbeidet på en periode avsluttet hele russebusskåringen fordi at russen ikke klarte å holde lydnivået nede, og faktisk gjorde skade på bygg med altfor høy lyd, og ølen til tross for at en skal drikkes innendørs, fløt utendørs! Er bare utopi å tro at reglene blir fulgt av alle på slike greier, spesielt det med å drikke øl. Bare det at enkelte mener at "småunger som skal ha kort" er frekke sier vel litt om hvor langt russen har sunket...
Gjesten Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Russebusskåringer har faktisk vakter som går rundt å måker lydnivået slik at det ikke overstiger en satt decibel. Man kan bare drikke inne i bussene og småungene som skal ha kort er minst like frekke som russen! Hoho var dette noe du drømte i natt? Realitet er det i alle fall ikke...
Gjest ThatWoodcut Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Hoho var dette noe du drømte i natt? Realitet er det i alle fall ikke... På de kåringene jeg har vært på var det i alle fall det. Og når de småungene begynner å åpne lommene på buksen selv fordi du ikke er rask nok, og roper dritt etter deg og kaster småstein fordi du ikke har flere russekort så ville jeg kalt dem ganske frekke ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå