Gjest Hans72 Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 (endret) Jeg var litt usikker på om jeg skulle poste denne her eller på Natur og vitenskap, men jeg velger å prøve her, så får heller moderator eventuelt flytte den. Jorden skal, i følge evolusjonistene, ha blitt dannet for omkring 4,5 milliarder år siden, og forholdene skal visstnok ha lagt til rette for at liv kunne oppstå for omkring 4 milliarder år siden(dette ble mange runde tall, men, men). Livet, derimot, skal ha oppstått for 3,7 milliarder år siden. "Problemet" er at 300 milliarder år(og da går man ut ifra at livet oppstod med en gang, hvilket i seg selv er urealistisk)ikke på langt nær er lang nok tid til å utvikle noe så komplekst som liv. Enkelte forskere besvarer dette argumentet med at livet ble tilført fra verdensrommet, men da har man vel strengt tatt innrømmet at det var Gud som skapte livet, da(det er ingen tvil om at livet kom fra verdensrommet dersom Gud har skapt det, selvsagt: Dette samsvarer helt med Bibelen)? Hvor sannsynelig er det ellers at livet plutsetlig, ved en ren tilfeldighet, ble tilført fra verdensrommet? Edit: Det er også verdt å nevne at selv med dagens teknologi klarer vi ikke å skape liv. Hvor sannsynelig er det da at livet oppstod ved en ren tilfeldighet? Endret 15. mai 2010 av Hans72
Midgard Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 TROLLING Hvor lang tid skulle det ta ? Igjen er du ute med påstander du selv ikke forstår, man kan ta den samme triaden som vanlig med din kreasjonistiske propaganda. Dette har da heller ingen hensikt du ar ALDRI tatt lærdom av NOE du er blitt fortalt. En post, gjennomsyrer med løgn, bedrag, en hær av stråmenn og logiske kortslutninger, burde ikke ha livets rett.
Twink Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Nå var jo ikke akkurat "livet" så veldig komplekst i begynnelsen heller da. Tror du skal lese deg opp litt mer på dette emnet jeg... Og hvorfor er det så mye mer sannsynlig at Gud skapte alt? Hvem skapte isåfall Gud?
Gjest Hans72 Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Nå var jo ikke akkurat "livet" så veldig komplekst i begynnelsen heller da. Tror du skal lese deg opp litt mer på dette emnet jeg... Og hvorfor er det så mye mer sannsynlig at Gud skapte alt? Hvem skapte isåfall Gud? Liv som sådan er mer enn kompelkst til at vi i dag ikke klarer å skape det, til tross for at vi har en svært god teknologi. Gud er evig, har alltid eksistert, og vil alltid eksistere.
Twink Skrevet 15. mai 2010 #5 Skrevet 15. mai 2010 Nå begynner man jo å få noen formeninger om hvordan livet kunne oppstå da. Og de teoriene er jo ihvertfall mye mer troverdige enn at en eller annen allmektig Gud som ingen har skapt bare lagde alle artene fiks ferdig og det var det. Sett i det store og det hele er det ikke mange årene vi har hatt detaljerte kunnskaper om disse emnene, men hele tiden kommer det små og store fremskritt i vitenskapens verden. Rom ble ikke bygget på en dag!
Mann 42 Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Liv som sådan er mer enn kompelkst til at vi i dag ikke klarer å skape det, til tross for at vi har en svært god teknologi. Gud er evig, har alltid eksistert, og vil alltid eksistere. Så, her er ditt argument at fordi et relativt beskjedent antall forskere i løpet av 10-15 år, ikke har skapt liv i sine laboratorier gjennom forsøksmessige reproduksjon av noen av dde forholdene man TROR hersket på jorden for flere milliarder år siden, så kan ikke livet ha oppstått i løpet av flere hundre millioner år under noen omstendighet? Er det bare meg, eller er det en svakhet i det argumentet?
Ego Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Det er alltid svakheter i Hans72s argumenter. Han klarer rett og slett ikke "tenke utenfor bibelen", for å si det enkelt. Dette ser vi jo raskt ved at han selv uttrykker at liv fra verdensrommet MÅ være guds innflytelse. Nettopp. For verdensrommet inneholder ikke noe annet enn en evigeksisterende gud. Noe som på sin side ikke er usannsynlig i det hele tatt. Jeg har egentlig for lengst gitt opp å diskutere med kreasjonister, for de tar aldri til seg noe av de forklaringer man forsøker å gi dem.
Larsern Skrevet 17. mai 2010 #8 Skrevet 17. mai 2010 Liv som sådan er mer enn kompelkst til at vi i dag ikke klarer å skape det, til tross for at vi har en svært god teknologi. Gud er evig, har alltid eksistert, og vil alltid eksistere. Vil det si at menneskene aldri vil klare å lage liv? (bortsett fra på gamlemåten selvsagt). Hva om det lar seg gjøre, om 10 år, 100 år, 1000 år, vil det da bety at menneskene har blitt guddommelige?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå