Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Kjæresten min fant en røykpakke i dag. Han ble sur og stakk. jeg fikk ikke tak i han og ringte den personen jeg tenkte han var hos. Da ville han ikke prate med meg og var sur på meg på tlf så den personen han var hos hørte det. Er det greit å bli så ekkel mot meg pga dette? Jeg har aldri lovet han å slutte å røyke, han har sagt det har vært greit så lenge jeg ikke gjør det foran han eller han lukter eller ser "tegn" på det.. Nå har han altså dratt og jeg kommer meg ingen plass siden han tok bilen. Hva gjør jeg nå? Hva hadde dere gjort hvis dere var meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han hørtes ut som meg i tidligere år... Du skal ikke gjøre noenting, slik som kjæresten min. Jeg ble sint, jeg kjeftet og skjelte, og så roet jeg meg, og aksepterte ham sånn som han er. Du skal bare stå på ditt, og vente på å bli akseptert. mener jeg. :) Lykke tiL!

Enkelte kompromiss inngår man faktisk for den man elsker...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis han sier at han ikke har noe i mot at du "smug"røyker syns jeg han overdriver her assa...

Skrevet

Hvis han sier at han ikke har noe i mot at du "smug"røyker syns jeg han overdriver her assa...

Nemlig!

Stå på din rett. Elsker han deg kommer han over det óg.

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Gjør som de andre sier.

Tok han bilen din?? :lete:

Gjest anonym
Skrevet

Takk for svar. Jeg reagerte mest på at han snakka på en ufin måte til meg i tlf foran den personen han var hos.

Føler ikke at jeg har gjort noe galt. jeg vet han ikke liker det, men det var jo derfor jeg tar hensyn og gjør det når han ikke er hjemme.

Nei vi har felles bil. Og vi bor litt langt vekk fra folk,så jeg er liksom "stuck" her.

Men hva skal jeg gjøre når han kommer tilbake? skal jeg si noe om måten han snakka til meg på, eller bare hvis fortsatt er sur? Skal jeg virke likegyldig...? Jeg blir så forvirra over oppførselen hans nå=/ Vanskelig å nå inn til han når han nekter å snakke med meg ihvertfall

Skrevet

Når det plager deg så ikke vær likegydig. Si ifra og spør gjerne om hvorfor han reagerer på denne måten.

Gjest lolita___
Skrevet

Herrigud for en tulling han er du tok en røyk og han stikker av.Høres ut som en kjempe dårlig grunn til å gå.Virkelig barneslig gjort.

Skrevet

Du må iallefall få ham i tale! Hvis det ikke skal mere til før han stikker fra deg så har dere en jobb å gjøre mht å klargjøre rammer for forholdet, grenser, kommunikasjon osv. Hvis dere satser på et forhold som skal vare, så tror jeg nesten jeg kan love dere at dere kommer til å møte på større utfordringer enn dette etterhvert. Han må gjerne mislike at du røyker, men han kan ikke stikke av og la være å snakke med deg, det er en dårlig løsning for begge to.

Lykke til, håper han tar til fornuften og får igjen taleevnen!

Skrevet

Jeg skjønner godt at han blir sur når du røyker. Røyking er bare fælt. Det lukter vondt av klærne og det er ikke noe godt å kline med en ryker.

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig for en røyker og forstå hvordan en ikke røyker blir plaget av røyklukt. Uansett syns jeg han typen din reagerte jævlig umodent

Skrevet

At det smaker vondt å kline med en røyker, er da vel ikke noe argument. Da kunne jo jeg like greit tatt bilen (sykkelen i vårt tilfelle) og stukket fordi sambo ikke smaker så greit etter han har spist rå løk? Egoistisk tankegang.

Gjest Tanja
Skrevet

Jeg forstår han godt, jeg HATER røyking selv. Og etter at et nært familiemedlem døde en sakte og smertefull død pga røyking(munnhulekreft; h*n sultet ihjel, vitret bort sakte men sikkert, h*n hadde åpne sår under haken som verket non stop, h*n levde i et smertehelvette i flere måneder, bare skallet av personen ble igjen), har jeg blitt desto større motstander av svineriet. Det var en lettelse den dagen h*n sovnet inne. Jeg unner ingen å oppleve noe så grusomt. Spesielt ikke når det kunne vært unngått. :(

Slutt før det er for sent!

Skrevet (endret)

Jeg skjønner godt at han blir sur når du røyker. Røyking er bare fælt. Det lukter vondt av klærne og det er ikke noe godt å kline med en ryker.

Jeg kan heller ikke fordra røyk, men akkurat i dette tilfellet mener jeg faktisk ikke det er noe argument, for som ts skriver i sitt første innlegg så har han faktisk visst om det og har akseptert det så lenge hun ikke gjør det foran ham.

Forøvrig synes jeg røyking er både tullete og ikke særlig bra å gjøre mot sin egen kropp, men så lenge ts har vært ærlig og kjæresten har akseptert det, så blir det for dumt å surmule om det i etterkant.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Gjest
Skrevet

Han reagerer barnslig og umodent. Det er et større problem enn røyking i et forhold.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Det er da overhodet ikke barnslig å gå pga dette. Trådstarter og hennes supportere her inne må være ekstremt lite opplyste. Sigarettrøyking har overhodet ingen hensikt og det er ekstremt skadelig for din egen og dine omgivelser sin helse.

At han ønsker deg godt og ser helst at kjæresten ikke røyker er noe du burde være glad for.

Stump røyken, slutt å bitch og kanskje hør på hva den fornuftige typen din har å si. Jeg skjønner meget godt at han ikke vil ligge på lungeposten på ullevål med kolshosten sin og oksygenopptak i blodet sitt i en alder av 50 år, fordi dama hans ikke har skjønnt at røyking er farlig.

Ta deg sammen. Stump røyken og begynn å gå turer ute i marka. Frisk luft er faktisk godt.

Mvh. Normalt menneske som klarer å føre samtaler på fest, og omgås kollegaer i pausene uten å måtte røyke.

Endret av Scorpina
Skrevet

Det spiller ingen rolle om det er dumt å røyke. Han har sagt at det er greitt at hun røyker. Da kan han ikke klikke i vinkel, stikke av og kjefte henne huden full mens andre hører på, FORDI hun røyker (som han altså har sagt er greitt). Han har tydeligvis ombestemt seg, men da er det en fordel at TS får vite om det også! Hun er ikke synsk!

Skrevet

Er du sikker på at han sa at det var greit at du røyka så lenge du ikke gjorde det foran han?

For etter hans handlinger i denne situasjonen, høres det ut som at han ikke visste noe om at du røyket i det heletatt. Han trodde sikkert du var slutta for lengst.

Dersom du har latt han tro du var sluttet helt, synes jeg nok han reagerte riktig. Hvis ikke, synes jeg han overdriv litt. Men samtidig så må jeg bare si at røyk er fælt, og spesielt fælt for den ene personen i forholdet som IKKE røyker...

Gjest AnonymBruker
Skrevet (endret)

Snakk sammen når han kommer hjem. Det går ikke ann å oppføre seg sånn og bare stikke av når det kommer en slik situasjon. Han må lære seg å snakke om problemene og ikke stikke av fra dem for å poengtere, det må han skjønne at du ikke gidder i lengen. Det hadde i allefall ikke jeg gjort. Dette er noe dere må snakke ut om. Røyker ikke fast selv men liker å ta en røyk i ny og ned, til min kjæres forskrekkelse. MEN, det er mitt problem og ingen andres. Lykke til :)

Endret av Scorpina
Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...